Hallo,
Ik wil mijn fleischmann wissels gaan aansturen dmv een conrad wisselmotor. Nu heb ik de motor zelf wel werkend, maar hij moet nu nog zo aan de wissel dat de wissel ook echt omgezet word. Ik heb geprobeerd de veerstaaldraden in het kleine gaatje van de omzetter van de wissel te doen, maar dat past niet helemaal lekker. Weet iemand hoe ik dit goed aan sluit?
Alvast bedankt,
Wouter
Conrad wisselmotor op fleischmann wissel
Re: Conrad wisselmotor op fleischmann wissel
Ik zat zelf ook te denken om mijn Flm-Piccolowissels te bedienen met Conrad-wisselmotoren. Ik dacht er zelf aan om een stuk ijzerdraad/ander (voldoende) sterk material om de handbediengspal te wikkelen, en dan deze te bedienen met de motor.
mvg Bjorn
mvg Bjorn
Hier worden de wissels omgezet door servo's die met een stukkie verenstaaldraad de wissel omzetten. Het is in meerdere diktes verkrijgbaar.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Op deze foto de servo ingebouwd zoals ik het heb gedaan.
Dit is maar een voorbeeld, de handel heb ik andersom gezet en het verenstaal ingekort.
Zo is het in de baan, de servo's worden door een OC32 gestuurd.
Over de aandrijving een plaatje gemaakt, moet nog iets bedenken dat het plaatje niet zo scherp er boven uitsteekt.
Maar moet wel makkelijk weg te nemen zijn.
Soms zie je dat men in de stalen bodemplaat een sleuf freest en het verenstaal door de balk steekt.
Maar dat gaat me op dit moment nog iets te ver.
Dit is maar een voorbeeld, de handel heb ik andersom gezet en het verenstaal ingekort.
Zo is het in de baan, de servo's worden door een OC32 gestuurd.
Over de aandrijving een plaatje gemaakt, moet nog iets bedenken dat het plaatje niet zo scherp er boven uitsteekt.
Maar moet wel makkelijk weg te nemen zijn.
Soms zie je dat men in de stalen bodemplaat een sleuf freest en het verenstaal door de balk steekt.
Maar dat gaat me op dit moment nog iets te ver.
Zeer duidelijke fotos, dat is precies wat ik bedoel, dank je
Ik zal een servo bestellen en hiermee experimenteren op mijn minitrix wissels
Ik zal een servo bestellen en hiermee experimenteren op mijn minitrix wissels
-
- Contacteer:
Ik heb er zelf helemaal nog niet aan gedacht, maar na het zien van deze foto's begin ik ook te
twijfelen of ik misschien wel handig genoeg zou kunnen zijn om conrad aandrijvingen te gaan
gebruiken. Scheelt wel aanzienlijk in prijs t.o.v. de standaard flm aandrijvingen en nog veel netter
weggewerkt ook...
gr Rik
twijfelen of ik misschien wel handig genoeg zou kunnen zijn om conrad aandrijvingen te gaan
gebruiken. Scheelt wel aanzienlijk in prijs t.o.v. de standaard flm aandrijvingen en nog veel netter
weggewerkt ook...
gr Rik