In de 3D print van de boog zijn al 3 gaatjes voorgeprint op 0,5mm doorsnede om messing uithangers te kunnen plaatsen: 2boven en 1tje aan de zijkant in 1 van de masten. Met behulp van een sjabloon op de juiste schaal heb ik de uithangers van 0,5mm doorsnede messingdraad gebogen. De uithanger bovenin het midden van de mast bestaat uit 2 stukjes draad die aan elkaar worden gesoldeerd nadat ze in de juiste vorm zijn gebogen. De andere kleine uithanger is een eenvoudig stukje messing draad in de juiste vorm en van de juiste lengte.
De gaatjes in de mast heb ik nog even met de hand nageboord met een 0,5mm boortje waarna ik de messing uithangers in de boog heb gelijmd met Olba. Daarna heb ik de uithangers ook grijs geverfd.
Over de 2 uithangers heb ik kunststof isolatoren in N van Sommerfeldt gelijmd: "Sommerfeldt Artikelnummer: 393, Zwei verschiedene Isolatoren mit Querloch, braun (Bovenleiding)
http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html" (Ook in Nederland zijn hier (goedkope) aanbieders voor te vinden, gewoon googelen) Er zitten 20 isolatoren op zo'n stukje plastic. De isolatoren zijn hol en kunnen eenvoudig over het messing worden geschoven en vastgelijmd. Ik heb de kleine isolatoren gebruikt.
Even terugkomend op de vraag van Ron, als ik zo kijk naar de onderste foto lijkt me er meer dan voldoende ruimte voor een standaard Viessman of Sommerfeldt rijdraad, misschien wat kleine aanpassingen?
Enjoy!
Fred