mijn n baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo.
Hier een aantal foto,s.
eerst een overzicht van de baan
Nu een foto van een tunnel portaal wat ik zelf heb gemaakt aleen moet het nog grijs worden.
Nu een ding dat zorgt dat de lokomotief om hoog gaat.
Huisje.
Treinen.
Apparaten.
Groet michiel
Hier een aantal foto,s.
eerst een overzicht van de baan
Nu een foto van een tunnel portaal wat ik zelf heb gemaakt aleen moet het nog grijs worden.
Nu een ding dat zorgt dat de lokomotief om hoog gaat.
Huisje.
Treinen.
Apparaten.
Groet michiel
Re: mijn n baan
Hey Michiel,
Ik zie dat het gelukt is met de foto's
Leuk je vorderingen te zien.
Die oprit is alleen veel te stijl. Daar klimmen je treinen niet tegenop. Het is verstandig om per meter niet meer dan 3 cm te stijgen.
Groetjes,
Jos
Ik zie dat het gelukt is met de foto's
Leuk je vorderingen te zien.
Die oprit is alleen veel te stijl. Daar klimmen je treinen niet tegenop. Het is verstandig om per meter niet meer dan 3 cm te stijgen.
Groetjes,
Jos
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hoi
ik heb er een tand rad rail. en ze rijden er wel redelijk op alleen niet met een wagon.
Ik moet alleen nog de lok kopen .
Groet michiel
ik heb er een tand rad rail. en ze rijden er wel redelijk op alleen niet met een wagon.
Ik moet alleen nog de lok kopen .
Groet michiel
Re: mijn n baan
Hallo Michiel,
Leuk om de foto's te zien van je baan. Ik zie dat je erg creatief bezig bent. Een volle plaat heeft het voordeel dat je een heleboel sporenplannen kan uitleggen en proberen. Ook de tunnelportalen vind ik zeer creatief gedaan, met die kleine steentjes en de vegetatie erop.
Een klein advies, als ik mag. Probeer steeds een mooi voorbeeld in 't echt te vinden, of van foto's. Kijk er goed naar en let op de details. Probeer het dan zo goed mogelijk na te maken, binnen de perken van het mogelijke natuurlijk.
In elk geval, "goe bezig"! En laat de beelden van de vorderingen maar komen!
groetjes,
Leuk om de foto's te zien van je baan. Ik zie dat je erg creatief bezig bent. Een volle plaat heeft het voordeel dat je een heleboel sporenplannen kan uitleggen en proberen. Ook de tunnelportalen vind ik zeer creatief gedaan, met die kleine steentjes en de vegetatie erop.
Een klein advies, als ik mag. Probeer steeds een mooi voorbeeld in 't echt te vinden, of van foto's. Kijk er goed naar en let op de details. Probeer het dan zo goed mogelijk na te maken, binnen de perken van het mogelijke natuurlijk.
In elk geval, "goe bezig"! En laat de beelden van de vorderingen maar komen!
groetjes,
Re: mijn n baan
Hoi Michiel,
Leuk dat je hier laat zien waar je mee bezig bent, en doet me denken aan de goede oude tijd, toen ik een jaar of 12 a 13 was, en mijn eerste treintjes op de rails zette.
Je bent leuk bezig zo, zelfs een eerste aanzet tot een tandrad baantje lees ik, en ja, die lok die er nog voor moet komen, ach, die kom je vanzelf een keer tegen voor een voor jou aantrekkelijke prijs.
Vooral geen overhaaste dingen doen, maar lekker uitproberen wat allemaal kan, en genieten van je treinen, zo zijn we allemaal begonnen, en ik kan je vertellen, toen ik begon was er nog geen internet, en had ik nog nooit van een draadeind met moeren gehoord, om er hellingen mee te maken, of zelfs spiralen, ik moest het gewoon doen met klosjes hout en geheid, was elk volgende blokje of te hoog of te kort
Jouw voordeel je kunt je tandrad rail ff voor een gewone rail vervangen, zodat ook je andere lokjes eens omhoog kunnen, en je kunt je moeren lekker verdraaien zodat je straks goed weet wat wel en niet kan met je treinen.
suc7 en voor al veel plezier van je treinen.
mvg
Freddy(spoor65)
Leuk dat je hier laat zien waar je mee bezig bent, en doet me denken aan de goede oude tijd, toen ik een jaar of 12 a 13 was, en mijn eerste treintjes op de rails zette.
Je bent leuk bezig zo, zelfs een eerste aanzet tot een tandrad baantje lees ik, en ja, die lok die er nog voor moet komen, ach, die kom je vanzelf een keer tegen voor een voor jou aantrekkelijke prijs.
Vooral geen overhaaste dingen doen, maar lekker uitproberen wat allemaal kan, en genieten van je treinen, zo zijn we allemaal begonnen, en ik kan je vertellen, toen ik begon was er nog geen internet, en had ik nog nooit van een draadeind met moeren gehoord, om er hellingen mee te maken, of zelfs spiralen, ik moest het gewoon doen met klosjes hout en geheid, was elk volgende blokje of te hoog of te kort
Jouw voordeel je kunt je tandrad rail ff voor een gewone rail vervangen, zodat ook je andere lokjes eens omhoog kunnen, en je kunt je moeren lekker verdraaien zodat je straks goed weet wat wel en niet kan met je treinen.
suc7 en voor al veel plezier van je treinen.
mvg
Freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
ik heb alleen een problempje met het tandrad baan de koppelingen blijven hangen aan dat rad wat kan ik daar aan doen.
Nou ik heb een folderwijk dus dat gaat vast lukken .
Hier nog een foto
ik heb het kromme spoor beneden al recht gemaakt
Groet michiel
ik heb alleen een problempje met het tandrad baan de koppelingen blijven hangen aan dat rad wat kan ik daar aan doen.
Nou ik heb een folderwijk dus dat gaat vast lukken .
Hier nog een foto
ik heb het kromme spoor beneden al recht gemaakt
Groet michiel
Re: mijn n baan
Hoi Michiel,
Je zou eventueel die naar beneden uitstekende pinnetjes van de koppelingen iets in kunnen korten met een nagelknippertje. 1 millimeter eraf is vaak al voldoende en er blijft dan voldoende lengte over om met een ontkoppelrail te kunnen ontkoppelen.
Klik HIER voor een voorbeeld van zo'n nagelknippertje.
Groetjes,
Jos
Je zou eventueel die naar beneden uitstekende pinnetjes van de koppelingen iets in kunnen korten met een nagelknippertje. 1 millimeter eraf is vaak al voldoende en er blijft dan voldoende lengte over om met een ontkoppelrail te kunnen ontkoppelen.
Klik HIER voor een voorbeeld van zo'n nagelknippertje.
Groetjes,
Jos
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hoi Michiel,
Als ik nog ff terug kijk naar je eerste foto, lijkt het of je een knik hebt tussen je tandrailspoor en het gewone spoor wat je er voor hebt liggen, probeer ook knikken in hoogte verschillen er uit te halen, laat je spoor langzaam oplopen, zodat het met een kleine hellingsboog begint, nu krijg je door de knik dat ook je loc en waggons gaan meeknikken, waardoor dan de koppelingen blijven haken.
mvg
freddy(spoor65)
Als ik nog ff terug kijk naar je eerste foto, lijkt het of je een knik hebt tussen je tandrailspoor en het gewone spoor wat je er voor hebt liggen, probeer ook knikken in hoogte verschillen er uit te halen, laat je spoor langzaam oplopen, zodat het met een kleine hellingsboog begint, nu krijg je door de knik dat ook je loc en waggons gaan meeknikken, waardoor dan de koppelingen blijven haken.
mvg
freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
Je hebt ook nog anderen koppelingen van fleischmann kan je die daar niet voor gebruiken.
De knik is niet verholpen maar dat is een kwestie van goed stellen.
Groet michiel
Je hebt ook nog anderen koppelingen van fleischmann kan je die daar niet voor gebruiken.
De knik is niet verholpen maar dat is een kwestie van goed stellen.
Groet michiel
Laatst gewijzigd door michiel1995 op 19 mei 2009 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
je hebt toch ook kopelingen die voor digitaal zijn zodat je kan ontkoppelen met je centrale
Groet michiel
je hebt toch ook kopelingen die voor digitaal zijn zodat je kan ontkoppelen met je centrale
Groet michiel
Re: mijn n baan
Ja, van Krois, kosten 20 euris per stuk voor de loc en 1,30 per stuk voor de wagons. Maar dan kun je alleen de hele sleep wagonnen van de lok ontkoppelen, geen losse wagons.
Groetjes,
Jos
Groetjes,
Jos
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
is zo,n koppelig makkelijk in te bouwen.
moet je die decoders van wissels ook programen op de computer.
Kunnen julie mischien foto,s maken hoe jullie de wissels hebben gedaan en wat voor trafo gebruik je daar voor.
Groet michiel
is zo,n koppelig makkelijk in te bouwen.
moet je die decoders van wissels ook programen op de computer.
Kunnen julie mischien foto,s maken hoe jullie de wissels hebben gedaan en wat voor trafo gebruik je daar voor.
Groet michiel
Re: mijn n baan
Hoi,
In alle eerlijkheid, ik zou een 13-jarige niet adviseren die koppeling in te bouwen. De draadjes van de koppelig moeen door het frame heen naar de decoder, en zonder dat je het draaistel belemmert.
Wisseldecoders moet je een adres geven, staat duidelijk in de habdleiding van de Profi-Boss hoe je dat moet doen.
Voor het schakelen van de wissels heb ik een aparte wisselstroom trafo van Trix die 2x 1,8 Ampere levert (zonder draaiknop dus).
Groetjes,
Jos
In alle eerlijkheid, ik zou een 13-jarige niet adviseren die koppeling in te bouwen. De draadjes van de koppelig moeen door het frame heen naar de decoder, en zonder dat je het draaistel belemmert.
Wisseldecoders moet je een adres geven, staat duidelijk in de habdleiding van de Profi-Boss hoe je dat moet doen.
Voor het schakelen van de wissels heb ik een aparte wisselstroom trafo van Trix die 2x 1,8 Ampere levert (zonder draaiknop dus).
Groetjes,
Jos
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: mijn n baan
Michiel,
Dit is niet kwaad of rottig bedoeld. Veel vragen kan je op het web vinden. We (ik ook) willen je graag helpen maar een beetje goochelen lossen en heleboel vragen van jouw op.
De krois koppelingvind je hier bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat je de duitste taal niet machtig bent maar plaatjes zeggen genoeg. Je hebt tevens een decoder nodig met 2 extra functies om deze koppeling te bedienen. bijv deze DCX74DV Daarbij moet je tevens kijken of je locomotief wel steek koppelingen heeft want anders gaat het ook niet.
Waar woon je en probeer eens contact te maken met mensen bij je in de buurt. Zien en voor laten doen is heel leerzaam. En wees er ook van doordrongen dat je niet alles ineens voor mekaar krijgt. Als je weet wat bij mij in rook is opgegaan stop je er gelijk mee. Zoiets noemen ze leergeld. Maar dat geld voor alles in dit leven.
We hebben figuren zoals jij nodig om nog in lengte van dagen gezamelijk van deze hobby te kunnen / mogen genieten
Groetjes
Rob
Dit is niet kwaad of rottig bedoeld. Veel vragen kan je op het web vinden. We (ik ook) willen je graag helpen maar een beetje goochelen lossen en heleboel vragen van jouw op.
De krois koppelingvind je hier bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat je de duitste taal niet machtig bent maar plaatjes zeggen genoeg. Je hebt tevens een decoder nodig met 2 extra functies om deze koppeling te bedienen. bijv deze DCX74DV Daarbij moet je tevens kijken of je locomotief wel steek koppelingen heeft want anders gaat het ook niet.
Waar woon je en probeer eens contact te maken met mensen bij je in de buurt. Zien en voor laten doen is heel leerzaam. En wees er ook van doordrongen dat je niet alles ineens voor mekaar krijgt. Als je weet wat bij mij in rook is opgegaan stop je er gelijk mee. Zoiets noemen ze leergeld. Maar dat geld voor alles in dit leven.
We hebben figuren zoals jij nodig om nog in lengte van dagen gezamelijk van deze hobby te kunnen / mogen genieten
Groetjes
Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: mijn n baan
Los van de tabak bedoel je?R Fongers schreef:Als je weet wat bij mij in rook is opgegaan stop je er gelijk mee.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: mijn n baan
Dus bij jou gaat er ook veel in rook op Jos? (inkoppertje...)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
ik woon in leiden.
Mijn trein gaat nu eindelijk wel goed omhoog ik heb de operit korter gemaakt.
Nou laat die kopelingen maar zitten.
Daar snap ik nu al niks van , ik hou het wel bij een ontkoppel rail.
Ik zoek al meer op google op maar er staan dan zoveel site,s. waar ik er niets aan hebt omdat ze duitstallig zijn
Maar ik zal de tip onthouden.
Even over de trafo ik heb er een met draai knop over kan ik die ook gebruiken
Groet michiel
ik woon in leiden.
Mijn trein gaat nu eindelijk wel goed omhoog ik heb de operit korter gemaakt.
Nou laat die kopelingen maar zitten.
Daar snap ik nu al niks van , ik hou het wel bij een ontkoppel rail.
Ik zoek al meer op google op maar er staan dan zoveel site,s. waar ik er niets aan hebt omdat ze duitstallig zijn
Maar ik zal de tip onthouden.
Even over de trafo ik heb er een met draai knop over kan ik die ook gebruiken
Groet michiel
Re: mijn n baan
Hoi Michiel,
Bij Google kun je ook aangeven dat je alleen pagina's in het Nederlands wilt zien.
Als die trafo ook een wisselstroomaansluiting heeft (meestal zwart en wit aanslauiting) kun je die gebruiken voor wissels.
Groetjes,
Jos
Bij Google kun je ook aangeven dat je alleen pagina's in het Nederlands wilt zien.
Als die trafo ook een wisselstroomaansluiting heeft (meestal zwart en wit aanslauiting) kun je die gebruiken voor wissels.
Groetjes,
Jos
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
okee dat is heel fijn dat ik mijn eigen trafo kan gebruiken
Maar hoef je niks in te stellen met de pc
Groet michiel
okee dat is heel fijn dat ik mijn eigen trafo kan gebruiken
Maar hoef je niks in te stellen met de pc
Groet michiel