Omdat ik nog niet bekend ben met iTrain en daar wel mijn grote baan straks mee aan wil sturen wil ik een testbaan maken. Ook heb ik al langer de wens om een winterbaan te bouwen. Deze twee kan ik nu mooi samen voegen.
Ik heb nu het volgende baanplan in elkaar geknutseld:
Dat hangt af van wat je wil gaan testen. Daar heb ik geen idee van, dus ik kan ook niets vinden van je testbaan opzet. Denk dat er wel wat minder wissels kunnen worden toegepast, maar nogmaals, geen idee wat je wil gaan testen.
Trammetje schreef:Ik wil de werking van iTrain testen. Gewoon kijken wat er mogelijk is en hoe het werkt.
Okay, denk dat je dan met 4 wissels minder toekan, minder kostbaar. Bovenste inhaalspoor kan dan volgens mij vervallen en twee opstelsporen kunnen dan ook weg. Er is dan nog voldoende over om de werking van iTrain te doorgronden. Maar dat is mijn mening.
Oke, dat snap ik.
Maar daar naast wordt het ook mijn winterbaantje, dus mag het met wat meer sporen aangekleed worden. Inhaal spoor achter is om een trein een tijdje uit het zicht te halen.
Trammetje schreef:Oke, dat snap ik.
Maar daar naast wordt het ook mijn winterbaantje, dus mag het met wat meer sporen aangekleed worden. Inhaal spoor achter is om een trein een tijdje uit het zicht te halen.
Je kan met iTrain ook virtueel rijden. Hiervoor dien je wel bij Xander een tijdelijke proef licentie aan te vragen.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter Lid van MC de Spoorstaaf
Sander,
Virtueel rijden wil zeggen dat je een route of een stuk van de baan door een loc laat volgen door de bezetmelders aan en weer uit te klikken, dus alsof een loc dit doet.
Hiermee kan je kijken of alles wat je in iTrain hebt ingevoerd ook goed hebt gedaan.
Zelf doe ik dat regelmatig als ik banen van iemand anders moet testen.