Door gebrek aan ruimte is van het bouwen nog niet veel terecht gekomen. Dankzij Anyrail kan ik toch al wat baanplannen maken.
Gebrek aan ruimte en toch zo'n grote baan willen? Ja, ik ben van plan om 'm in delen op te bouwen en mee te slepen naar beurzen. En ik wil ooit nog een eigen optrekje met een leuke zolder ofzo waar zo'n baan wel past.
Tips zijn zeker welkom, dus brand los! =)
Hierbij een baanplannetje met een klimspiraal in een berg tussen de stad en 't industrieterrein en aan de andere zijde van de tafel komt de rails onder het stadion uit en vanaf dat moment gaat deze weer langzaam aan terug omhoog tot deze bij 't station terug op de begin hoogte ligt.
De 2 lange rechte stukken rails, linksboven op het baanplan, liggen op een industrieterrein met een overslagplaats voor containers. De reden dat deze rails zo lang zijn, is omdat mijn containertrein een lengte van ruim 2 meter heeft! =)
Maar zeker op dit industriedeel zitten nog de nodige verbeterpuntjes.
Verdere scenery is nog niet uitgewerkt, dus daar kan nog heel veel over nagedacht worden.
Baanplan Stadion-baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 41
Baanplan Stadion-baan
- Bijlagen
-
- Treinbaan.jpg (83.09 KiB) 4197 keer bekeken
Voorlopig blijft het bij ideetjes broeden. Het echte werk komt straks vanzelf... =)
-
- Moderator
- Contacteer:
Re: Baanplan Stadion-baan
Hallo,
Wellicht, voor meer bewegingsvrijheid op je hoofdbaan, is het handig om aan het einde van de containerplaats nog een omloopwissel te leggen. Dan kun je de loc van voor naar achter zetten.
Eventueel een derde spoor toevoegen als omloopspoor? Zo kun je 2 containertreinen opstellen en de locs via het derde spoor om laten lopen.
Je containertreinen kunnen ook maar 1 kant op rijden zoals het nu is. Of ze moeten achteruit de hoofdbaan bezet houden tot ver in het station, want ze zijn 2mtr+. Met de omloopmogelijkheden voorkom je dat.
Wel zou een extra lus richting het containeremplacement meer mogelijkheden bieden. Dus v.a. het paradespoor net voor de klimspiraal onder de loods door in een boog richting het emplacement. Heb je gelijk je 3e spoor
.
Als laatste, hoe houden je treinen zich als ze over de 3-weg wissels rijden? Want ze hebben niet alleen grote bogen nodig, maar ook stabiele wisselsstraten zonder teveel oneffenheden.
Eventueel bij gebrek aan rails, overstappen op PECO? Als je wilt heb ik nog minitrix hier liggen welke je over kunt nemen!
Verder een geweldig plan en kom je graag helpen als het nodig is, zo ver weg woon je niet
Groet,
Hoontje
Wellicht, voor meer bewegingsvrijheid op je hoofdbaan, is het handig om aan het einde van de containerplaats nog een omloopwissel te leggen. Dan kun je de loc van voor naar achter zetten.
Eventueel een derde spoor toevoegen als omloopspoor? Zo kun je 2 containertreinen opstellen en de locs via het derde spoor om laten lopen.
Je containertreinen kunnen ook maar 1 kant op rijden zoals het nu is. Of ze moeten achteruit de hoofdbaan bezet houden tot ver in het station, want ze zijn 2mtr+. Met de omloopmogelijkheden voorkom je dat.
Wel zou een extra lus richting het containeremplacement meer mogelijkheden bieden. Dus v.a. het paradespoor net voor de klimspiraal onder de loods door in een boog richting het emplacement. Heb je gelijk je 3e spoor

Als laatste, hoe houden je treinen zich als ze over de 3-weg wissels rijden? Want ze hebben niet alleen grote bogen nodig, maar ook stabiele wisselsstraten zonder teveel oneffenheden.
Eventueel bij gebrek aan rails, overstappen op PECO? Als je wilt heb ik nog minitrix hier liggen welke je over kunt nemen!
Verder een geweldig plan en kom je graag helpen als het nodig is, zo ver weg woon je niet

Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
-
Hoe gaat de vertrokken containertrein terugkeren? Kop maken op de vrije baan is niet erg werkelijkheidsgetrouw.
Met een containertrein hoeft niet echt gerangeerd te worden, dus: hoe hou je het spelmoment vast?
Met een containertrein hoeft niet echt gerangeerd te worden, dus: hoe hou je het spelmoment vast?
-
- Moderator
- Contacteer:
Of we doen de situatie op de lijn Tilburg - Den Bosch eer aan? Daar wordt dagelijks op verkeerd spoor kopgemaakt op de vrije baan. Zelfs een stuk achteruit gereden!Zolderspoor schreef:Hoe gaat de vertrokken containertrein terugkeren? Kop maken op de vrije baan is niet erg werkelijkheidsgetrouw.
Maar ik zou er inderdaad ok wat op verzinnen...
Webshop Hoontje.nl
-
Je kan het zo gek niet verzinnen of het gebeurt bij het grote voorbeeld
Dus weer wat geleerd, waarvoor mijn dank

Dus weer wat geleerd, waarvoor mijn dank

-
- Moderator
- Contacteer:
Geen probleem. Ik kijk nog altijd m'n ogen uit als ik het zie gebeuren.
'gelukkig' heeft NedTrain een nieuw Composietbedrijf + aansluitingen op Tilburg Loven gerealiseerd en ligt er nu in beide richtingen op de vrije baan enkele overloop wissels. Dus het zal binnenkort gedaan zijn met het gestuntel aldaar...
Groet,
Hoontje
'gelukkig' heeft NedTrain een nieuw Composietbedrijf + aansluitingen op Tilburg Loven gerealiseerd en ligt er nu in beide richtingen op de vrije baan enkele overloop wissels. Dus het zal binnenkort gedaan zijn met het gestuntel aldaar...

Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl