Peco rails op maat maken
Peco rails op maat maken
Hoi,
Wat is de beste methode om de peco flex rails op maat te maken?
En voor het maken van 'blokken' voor het digitaal rijden, hoe kun je het makkelijkst een stuk isoleren? Moet je daarvoor de rails in twee stuken maken?
Groeten,
Wouter
Wat is de beste methode om de peco flex rails op maat te maken?
En voor het maken van 'blokken' voor het digitaal rijden, hoe kun je het makkelijkst een stuk isoleren? Moet je daarvoor de rails in twee stuken maken?
Groeten,
Wouter
Re: Peco rails op maat maken
Met een Dremel mini-slijptol. Voor nog geen 5 tientjes heb je er een. Perfect ding. Of een kloon natuurlijk.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
En om de railstukken te isoleren heeft Peco kunststofrailverbinders in het assortiment, werkt hier prima. Rails op de blokscheiding doorslijpen en kunststofrailverbinder tussen plaatsen. Het gemakkelijkst gaat dit als je dit doet bij het aanleggen van het spoor.
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Ik heb een speciaal kniptangetje om de spoorstaven door te knippen. Goedkoper, maar ook iets meer werk omdat je de railuiteinden goed moet vijlen, anders krijg je de railschoentjes er niet meer op. Is alleen toe te passen bij het nieuw aanleggen. In bestaand vastliggend spoor knippen gaat (denk ik) niet.
Mvg, Albert Nijenhuis
Mvg, Albert Nijenhuis
Bedankt voor jullie hulp. Is deze geschiks? https://www.gamma.nl/assortiment/dremel ... b021447519
Ja hoor, prima ding. Ik heb destijds -alweer 6 jaar geleden- zo'n kloon van de Gamma gekocht. Heb er afgelopen dagen naar volle tevredenheid weer bloksecties mee zitten maken. Ik heb overigens gewoon zaagschijfjes van Dremel zelf gebruikt. Past prima.
Grtz
J
Grtz
J
Ik gebruik zo'n dun diamant slijpschijfje er voor
Geeft je hele mooie en dunne zaagsnedes
Werkt perfect bij Peco rails
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gewoon een Proxxon micromot boor- en freesmachine 50/E voor 35.90 in Zwolle besteld, bevalt me erg goed.
Zat een bug in de website zodat ik mijn korting niet kreeg op de accessoires. ff gebeld en kreeg die 10% op alles.
Heb er in juni dit jaar een hele set gekocht:
Zat een bug in de website zodat ik mijn korting niet kreeg op de accessoires. ff gebeld en kreeg die 10% op alles.
Heb er in juni dit jaar een hele set gekocht:
[Patrick] schreef:Mijn zoektocht op internet naar een goede "dremel" heeft er toe geleid dat ik een Proxxon aangeschaft heb. Ik las onder meer dat deze stabieler en geluidsarmer zijn dan echte Dremels. Ook het vast zetten in bepaalde houders wat beter, staal op staal van Proxxon i.t.t. staal op plastic van Dremel. Hmmm en de prijs natuurlijk! Maar hij zal zich bij mij thuis nog wel moeten bewijzen
Een leuk setje dacht ik zo:
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Van welke dikte heb je deze?Ad_M schreef:Ik gebruik zo'n dun diamant slijpschijfje er voor
Mvg,
Ad
Die van mij is die grote van Proxxon zelf en is 0,6 mm "dik"
Gruwelijk eigenlijk, als je het omreken zit je nog met een gat van 9,6 cm in het eggie...
Op Houten zit zo'n Duitser, links achter in de tweede grote hal bij de video's, verkoopt ook div diamant spul voor weinig (is echter geen Proxxon)
Maar kan je bij elke toko krijgen / bestellen die Proxxon verkoopt
Mvg,
Ad
Gruwelijk eigenlijk, als je het omreken zit je nog met een gat van 9,6 cm in het eggie...
Op Houten zit zo'n Duitser, links achter in de tweede grote hal bij de video's, verkoopt ook div diamant spul voor weinig (is echter geen Proxxon)
Maar kan je bij elke toko krijgen / bestellen die Proxxon verkoopt
Mvg,
Ad
Ad,
Bedoel je deze cirkelzaag:
Ik heb 2 multitools, één van B&D op 230V en die is prima, ooit gekregen van mijn zwager die er niets mee deed.
En een multitool van Fern op accu, dit is rot ding, iets te veel kracht of te langzaam dat slaat deze af.
Bedoel je deze cirkelzaag:
Ik heb 2 multitools, één van B&D op 230V en die is prima, ooit gekregen van mijn zwager die er niets mee deed.
En een multitool van Fern op accu, dit is rot ding, iets te veel kracht of te langzaam dat slaat deze af.
Klopt Ben, die kan je bij deze "Herr" te grazen nemen
Zeker leuk spul
ik heb echter deze:
Ik heb dan twee van deze Proxxon motor-tooltjes op een dikke regelbare Proxxon 4 Amp trafo zitten, anders wissel jezelf suf
En kan je ook nog eens wat anders / zwaarders op je trafo hangen
Vind de 240 V versies net iets te zwaar in de hand liggen, maar dat is maar een mening
Maar terug on topic
Mvg,
Ad
Zeker leuk spul
ik heb echter deze:
Ik heb dan twee van deze Proxxon motor-tooltjes op een dikke regelbare Proxxon 4 Amp trafo zitten, anders wissel jezelf suf
En kan je ook nog eens wat anders / zwaarders op je trafo hangen
Vind de 240 V versies net iets te zwaar in de hand liggen, maar dat is maar een mening
Maar terug on topic
Mvg,
Ad