Scenery tips

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Templar
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2013 17:58
Locatie: Haaksbergen

Scenery tips

Bericht door Templar »

Beste Forumleden,

Ik ben momenteel aan het "prutsen" om de berm langs het spoort aan te kleden. Nu lukt het me redelijk om er gewoon gras te strooien met behulp van statisch geladen vliegenmeppers en andere ongein maaaaar. Dan houdt het ineens een beetje op bij mij :)

Ik kan overal vinden hoe ik gras moet planten maar niet hoe ik leuke dingen kan doen met flocken en met bijvoorbeeld moos (of is dat niet wat?) ik heb oa wat zakjes van Noch liggen met flockage en classic flockage in alle kleuren van de regenboog maar ik krijg er geen leuk resultaat mee.

Kan iemand wat goede tips geven over "life after gras strooien" om de berm te versieren en een natuurlijke uitstraling te geven? Of misschien verwijzen naar een site met tips?

Bedankt alvast!


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Scenery tips

Bericht door Maurits71 »

dit is mijn volgorde.

lijm - dan flock of bush hoe dat spul ook heet, dan gras. laten drogen, weer gras en dan aan de slag met groen spul, warbij van belang is dat je het gewoon moet neerkwakken hoe onregemaltiger hoe beter, en beperk je tot je kleuren, dus groen, licht groen, donker groen en geel. en wissel af met wat struikjes etc.

al met al ben ik met een stukje wel 3 periodes bezig.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Scenery tips

Bericht door Robert_N-Nm »

Bij mij is het vooral een kwestie van telkens enkele cm's voorzien van lijm. Dan begin ik met verschillende flock-materialen (fijn eerst, dan grof) gevolgd door langere grasvezels in plukken. Daarna plaats ik klein stuikgewas en ander kruipend spul dat weer net even wat groter is (zeg maar de bramenstruiken en dat soort grappen). Kleuren zijn bij mij meestal wat doffer groen (zowel licht als donkere tinten), gelig tot bruin. Zeg maar late zomer en herfstkleuren.


Fan van Alpenbanen in N(m)

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Scenery tips

Bericht door Paul B »

Het is eigenlijk gewoon een kwestie van doen. De natuur is grillig en vergeeft veel. Dus lijm erop en strooien maar. Het belangrijkste is variatie, zowel wat betreft de grootte van de vlokken als wat betreft de kleur. Je zult zien dat het resultaat meestal beter is dan je vooraf had verwacht!
En wat natuurlijk ook helpt, is om de diverse inspirerende draadjes van dit forum te bekijken.



Onderwerp starter
Templar
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2013 17:58
Locatie: Haaksbergen

Re: Scenery tips

Bericht door Templar »

Ik ga nog eens spelen. Bedankt voor jullie reacties!!!


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5229
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Scenery tips

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb een hele lading kleine potjes met verschillende mixen van groen vlokken, houtlijm, water( pure lijm is te dik maar het mag ook niet te dun worden) en evt. naar smaak gekleurde strooisel voor bloemen( gebruik ik heel veel) en donkere verf( groen of grijs) om de kleuren wat af te zwakken.

Zie mijn vele diorama's voor de voorbeelden van toepassingen van dat spul. Hiermee heb je alles in één en je kan er heel mooi gaten en kieren mee afdekken. Bij een witte ondergrond blijkt het soms toch nodig die eerst te schilderen heb ik met Oelde Landhagen gemerkt( had ik dus niet gedaan).

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie