Inmiddels zien we hier enkele baanplannen staan, maar helaas kan ik die hier nog niet tonen,
Ben inmiddels bezig om voor mijn nieuw te bouwen baan wat ontwerpen te maken.
Ik ga voor deze baan gebruik maken van peco code 55 rails, dus de mooie slanke wissels en verder alleen met flexrail,
een hele uitdaging, moet ik zeggen, maar het lijkt me zeker de moeite waard.
Mijn vorige baan is eigenlijk vooral door ruimte gebrek nooit verder gekomen dan wat test en probeerstukken, en deze waren van minitrix rails, en het voornaamste verschil, ik reed toen alles nog analoog, en met veelal ouder locmateriaal dat zodra je de trafo op nul zette ook daadwerkelijk de passagiers van de stoel liet schieten

hoeveel ruimte moet ik op mijn stations, opstelsporen en natuurlijk ook in de verschillende blokken op de baan extra gaan rekenen om deze uitloop goed te laten komen, dus dat mijn treinen niet over de volgende wissel/cq in het volgende blok terecht komen?
even voor de duidelijkheid, mijn treinsamenstellingen zullen wat de hoofdbaan betreft kwa passagierstreinen niet boven de 90cm gaan uitkomen, de langste is nu met 5 rijtuigen en loc, goed 84cm.
op de nevenbaan met dorps station zal dit tot max pakweg 45cm worden.
goederentreinen zullen maximaal z`n 120cm gaan worden, schat ik, mede omdat anders ik zeker niet zal wegkomen met de ruimte,
Goederen zal trouwens vooral een bijzaak worden, daar ik rijden en landschapbouw wel belangrijk vind, en niet alle ruimte wil volzetten met rangeer tereinen en fabrieks sporen.
Maar de hoofdvraag is dus, hoeveel cm extra rail moet ik aanhouden in mijn baanvakken/blokken en aan perrons om goed uit te komen met de uitloop van de treinen

Zie graag jullie reactie en advies
Mvg
Freddy