fleismann BR 50
fleismann BR 50
ik heb een 2e hands Fleismann BR 50 gekocht rijd tegen het verkeer in , draadjes om draaien al geprobeerd werkt niet doet die niks meer dus weet iemand dat,
groetjes Mack
groetjes Mack
Laatst gewijzigd door Mack op 24 mei 2014 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Re: fleismann br 50
Motor omdraaien? 

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: fleismann BR50
bij roco gaat dat ,bij fleismann gaat niet zit met schroef vast kan je hem niet meer vast zetten
groetjes
mack
groetjes
mack
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Re: fleismann BR 50
Bij sommige loks kan het verwisselen van de draaistellen hetzelfde effect geven. Geen idee of dat bij deze lok ook iets dergelijks gebeurd kan zijn. Gewoon maar een idee.
gr
Renzo
Dinamo, Rocrail, XTrackCad, OpenBSD, NS/NL
Renzo
Ik vrees dat je de motor moet losmaken, zodat de aansluitplatine er zijdelings af kan, je zet die er omgekeerd op en schroeft de motor weer vast
Indien dat niet lukt moet er een soldeerbout aan te pas komen....
Indien dat niet lukt moet er een soldeerbout aan te pas komen....
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
denTheo: beide ge probeerd en dan rijdt die niet meer omdraaien klem op koolborstels , draadjes om solderen dit echt nog nooit mee gemaakt
RFabriek: draai stellen omdraaien gaat niet het een BR50
groetjes
mack
RFabriek: draai stellen omdraaien gaat niet het een BR50
groetjes
mack
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Het hoeven niet perse de draaistellen te zijn. Het gaat om de wielcontacten dan omgedraaid op de rails komen te zitten. Ik hoopte iemand op een idee te brengen omdat ik zelf maar een zeer beperkte ervaring met stoomloks heb.
gr
Renzo
Renzo
Ik heb een Fleischmann BR50.
Door de vorige eigenaar was de motor verkeerd gemonteerd en liep de lok achteruit als verwacht werd dat deze vooruit moest gaan.

De lok een Fleischmann 7159

De motor deze heb ik omgedraaid en nu loopt de loc weer vooruit als dat wordt verwacht.
Een nieuwe wat duidelijker foto gemaakt, er zit een klembeugel om deze motor en daarom kon ik deze omdraaien.

Is het een analoge of digitale loc ?
Door de vorige eigenaar was de motor verkeerd gemonteerd en liep de lok achteruit als verwacht werd dat deze vooruit moest gaan.

De lok een Fleischmann 7159

De motor deze heb ik omgedraaid en nu loopt de loc weer vooruit als dat wordt verwacht.
Een nieuwe wat duidelijker foto gemaakt, er zit een klembeugel om deze motor en daarom kon ik deze omdraaien.

Is het een analoge of digitale loc ?
Laatst gewijzigd door BenQ op 25 mei 2014 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit lijkt mij de uitvoering waar de motor vast zit met twee schroefjes in een beugel op de kop van de tender, niet via onderzijde ?
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
het een analoog loc en motor via de onderkant vast weet niet wat de vorige eigenaar der mee heeft gedaan
ben ook geen N treinen monteur daar ook het goede gereedschap niet voor van de week nog maar is proberen
dacht leuk een oude hollandse NS loc dus niet hier wat fotos van het ding
groetjes
mack
ben ook geen N treinen monteur daar ook het goede gereedschap niet voor van de week nog maar is proberen
dacht leuk een oude hollandse NS loc dus niet hier wat fotos van het ding
groetjes
mack
- Bijlagen
-
- FL7178AN_(1).jpg (61.85 KiB) 3208 keer bekeken
-
- FL7178AN_(2).jpg (80.76 KiB) 3208 keer bekeken
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
-
Als het de uitvoering is waarbij de motor met een enkel schroefje aan de onderzijde is vastgezet en een soort klemmetje aan de rechterzijde van het motortje voor de stroomtoevoer resp retourstroom zorgt, dan behoort de bovenste aansluiting te zijn verbonden met het lipje op de loc dat correspondeert met de rechterwielen en de onderste aansluiting met de linkerwielen van de loc.
is er inderdaad zo een al geprobeerd klemmetje om te draaien en draadjes om te solderen geen van beide werkt nog nooit mee gemaakt weet ook niet meer
hij op moment terug naar de webwinkel waar ik hem gekocht heb voor reparatie, scheelt hoop ergernis en fustratie hier kost alleen het vervoer heen en weer
groetjes mack
hij op moment terug naar de webwinkel waar ik hem gekocht heb voor reparatie, scheelt hoop ergernis en fustratie hier kost alleen het vervoer heen en weer

groetjes mack
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
zo simpel schijnt het niet te zijn de BR50 al een week terug naar se shop en nog niet terug
hou iedereen op de hoogte hoe het afloop
groetjes
Mack
hou iedereen op de hoogte hoe het afloop
groetjes
Mack
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
ok had gezegd jullie op de hoogte te houden ik kreeg bericht terug van de web winkel dat de BR50 gemaakt en in orde was vandaag zou die terug komen met andere bestelling en alles was daar behalve deze BR50 en gelijk mail er achteraan die het niet meer deed en zoek maar wat anders uit geen geld terug en een 2e van zelfde webwinkel de BR012 FLM 7170 die wederom verkeerde kant op rijdt net binnen maar deze keer maar zelf omgepoolt rijdt nu goed gelukkig
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
Mack, Gebruik de volgende keer even wat meer leestekens in je bericht. Het is niet echt duidelijk te lezen, pas na de 3e keer begreep ik wat er stond. Tja toch een raar verhaal bij elkaar, maar uiteindelijk naar tevredenheid opgelost?!
PS verkeerde kant op is zo lastig te bepalen. Als jij de draden van je trafo net andersom aansluit als degene die test dan rijdt ie voor hem goed, en voor jouw verkeerd.
PS verkeerde kant op is zo lastig te bepalen. Als jij de draden van je trafo net andersom aansluit als degene die test dan rijdt ie voor hem goed, en voor jouw verkeerd.
Ja Fido dat snap ik maar bij mij rijdt alles tegen de klok in, en denk dat standaard is omdat alle uit fabriek en 2e hands ik heb zo rijden
en dan deze precies andere kant op rijden niet echt geweldig, maar dat normaal even ompolen en opgelost en met 2 dat gelukt maar 3e ging niet
( aansluit rails en snelheid,s regelaar Kato dus kan draadjes niet om draaien daar van zijn stekkers, gaat maar op 1 manier )
En ook al zou ik draadjes omwisselen nog steeds het zelfde probleem gaan ze nog beide andere kant op ,dus moet in de loc gebeuren.
Loc komt terug zonder motor die inmiddels in reparatie kapot gegaan, en weg gegooid dus moet nieuwe motor vinden.
( hoop nu duidelijker is )
groetjes
Mack
en dan deze precies andere kant op rijden niet echt geweldig, maar dat normaal even ompolen en opgelost en met 2 dat gelukt maar 3e ging niet
( aansluit rails en snelheid,s regelaar Kato dus kan draadjes niet om draaien daar van zijn stekkers, gaat maar op 1 manier )
En ook al zou ik draadjes omwisselen nog steeds het zelfde probleem gaan ze nog beide andere kant op ,dus moet in de loc gebeuren.
Loc komt terug zonder motor die inmiddels in reparatie kapot gegaan, en weg gegooid dus moet nieuwe motor vinden.
( hoop nu duidelijker is )
groetjes
Mack
Laatst gewijzigd door Mack op 25 jun 2014 18:35, 3 keer totaal gewijzigd.
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0
nee
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Art.nr. van de motor is 56 7601,even zoeken op e-bay.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
der ook motor 2903 en 9501 die er in kunnen weet iemand daar iets van of misschien zo eentje heeft leggen
groetjes
Mack
groetjes
Mack
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0