Bestaande baanplannen op internet.

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
m-spoor

Bestaande baanplannen op internet.

Bericht door m-spoor »

Wie van ons heeft nooit een boekje van een treinmerk doorgebladerd om de -al of niet aangeklede- baanplannen te bekijken en er soms bij weg te dromen: "Als ik zoveel geld had, dan ........."
Sommige baanplannen bevatten daarbij ook nog eens goede ideeën voor de eigen baan.

Uiteraard kan dat tegenwoordig (al heel lang) digitaal.
Een Franse site met ruim 80 baanplannen: Plans de réseaux.

http://www.plansdereseaux.com/plans/lis ... iques.html

Hier aangekomen staan er links drie kolommen:
Rubriques Toutes - Rubrieken Alles
Echelles Toutes - Schalen Alles
Formes Toutes - Vormen Alles
De link boven is hierop ingesteld.

"Rubriques" is verder onder verdeeld in o.a. Gares (Stations), Dioramas (Diorama's), etc..
"Echelles" is verder onderverdeeld in baanplannen voor diverse schalen (Moeten toch in N na te bouwen zijn!) en "Formes" in tafelvormen: driehoekig, vierkant, etc..
Gewoon even uitproberen als je het Frans niet helemaal machtig bent.

Wellicht dat er meer forumleden (m/v) zijn die een link kunnen plaatsen naar een dergelijke site?

Alvast veel kijkplezier en succes,

m-spoor.

Rob Fongers

Re: Bestaande baanplannen op internet.

Bericht door Rob Fongers »

Ja dat wegdromen ken ik :D :D :D

In ieder geval is het een interessante link, kijken wat andere doen met hun ruimte en de mogelijkheden die er in gecreëerd kunnen worden.

Grtzz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

spoor65

Bericht door spoor65 »

idd een mooie site,

zulke site`s zijn zeker welkom voor de het opdoen van ideetjes.

mvg

Freddy(spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

daan 1946

Bericht door daan 1946 »

leuk idee om dit door te geven
Nou vanuit zuid-west frankrijk heb ik ook nog een duitse internet site gevonden met leuke
baanplannen

http://www.moba-trickkiste.de/wie-macht ... laene.html

Bij het plan staat vaak een link vermeld met de internet site

veel plezier

groetjes

Daan (daan1946)

cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825

EWS 58038

Bericht door EWS 58038 »

Wat me telkens weer opvalt is de inspiratie-loosheid van een grote groep mensen. Zet een trein op de baan, zet je trafo op vooruit en zie de trein dertig rondjes rijden..... Dan ben je dat malle ding zat, zet je een andere trein op je ovaaltje en gaat weer dertig rondjes turen naar een schijnwerkelijkheid.

Ieder zo zijn smaak hoor... maar ik zou er zeer ongelukkig van worden en denken.... "Is dit dan echt alles"?
Geef mij dan maar een kopstation en een spiraal die naar beneden gaat en richting een schaduwstation voert, zo heb je now wat afwisseling.

Zelf heb ik mijn toekomstige baan in grote lijnen al in mijn hoofd zitten, en die bestaat uit 3 verdiepingen. Op niveau 0 treffen we station Doncaster,
Afbeelding

Niveau -1 is schaduwstation voor treinen naar Yorkshire en niveau -2 is voor treinen richting Londen en Birmingham. Zo heb je ruimte voor ruim 30 treinen op je baan, en je ziet ze iedere keer weer van een andere kant komen. Tussen de twee niveaus komen enkelsporige verbindingslussen, zodat een trein - indien gewenst - twee keer van een kant kan aankomen, en dat is de max die ik dan hanteer.

spoor65

Bericht door spoor65 »

EWS 58038 schreef:Wat me telkens weer opvalt is de inspiratie-loosheid van een grote groep mensen. Zet een trein op de baan, zet je trafo op vooruit en zie de trein dertig rondjes rijden..... Dan ben je dat malle ding zat, zet je een andere trein op je ovaaltje en gaat weer dertig rondjes turen naar een schijnwerkelijkheid.

Ieder zo zijn smaak hoor...
Idd Ieder zijn meug lijkt mij.

Wil wel even kwijt, dat niet iedereen "inspiratie-loos"is wanneer hij kiest voor de prachtige woorden van bv jeroen (boppard)

LESS IS MORE. er zijn nu eenmaal ook modelspoor bouwers die liever kiezen voor een goed uitgewerkt detail, dan een plaat met alleen maar sporen, bovenleidingen en ballast.

daarnaast heeft ook nog niet iedereen de ervaring om al direct een mega stationsplan te bouwen, en dan is een simpel begin vaak eerst zeker aan te raden.

Verder, zou ik zeggen, prima idee, jouw baanplan, maar open er even een eigendraadje in, deze draad gaat over site`s die baanplannen tonen.

Mvg

Freddy(spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

EWS 58038

Bericht door EWS 58038 »

Ik denk dat je me dan verkeerd begrepen hebt... Boppard is een baan waarvan het met recht gezecht mag worden dat ik het spijtig vind dat het geen mudule baan is... Deze zou namelijk een enorme publiekstrekker zijn. (tip voor de toekomst misschien). Bij Boppard zie je de trein ook geen duf rondje rijden... maar de trein gat echt ergens heen en komt later weer terug. Dat is iets anders dan een ovaaltje met wat wissels erin.

Plaats reactie