Probleem Viessmann 5240 in Fleischmann BR103 7375
-
Onderwerp starter - Berichten: 5
Probleem Viessmann 5240 in Fleischmann BR103 7375
Heb een Viesmann 5240 locdecoder in een Fleischmann BR103 7375 ingebouwd. Alles functioneert, maar zodra ik de snelheid iets opvoer begint de loc te horten en te stoten. Volgens de handleiding moet ik CV2,CV 51, CV52, CV53, CV54 en CV55 aanpassen. Diverse combi's uitgeprobeerd en bij sommige wordt het minder maar dan toch, ik wil gewoon een soepele treinloop uit de decoder krijgen. Iemand hier ervaring mee met een Viesmann 5240 decoder. Graag bruikbare tips. Alvast bedankt.
Mvg, Jeroen
Mvg, Jeroen
Re: Probleem Viessmann 5240 in Fleischmann BR103 7375
Laat ie zich wel programmeren? Ik heb namelijk dat dit type decoder bij mij weigert om lange adressen te programmeren. Misschien iets dergelijks bij jouw CV`s?
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Elektronica/Commercieel
Hoi Jeroen.
Dat heeft met je Lastregeling te maken. De standaard instellingen zijn niet altijd garantie op goed rijgedrag. In de handleiding staat ook hoe je die uitschakelt.
Probeer dat eens, als de loc dan wel goed reageert dan is dat je oorzaak en moet je met de lastregeling aan de slag.
Mocht je de volgende keer in Houten zijn dan kan ik je wel helpen. Ik kan hem daar uitlezen en testen voor je.
Groetjes
Dat heeft met je Lastregeling te maken. De standaard instellingen zijn niet altijd garantie op goed rijgedrag. In de handleiding staat ook hoe je die uitschakelt.
Probeer dat eens, als de loc dan wel goed reageert dan is dat je oorzaak en moet je met de lastregeling aan de slag.
Mocht je de volgende keer in Houten zijn dan kan ik je wel helpen. Ik kan hem daar uitlezen en testen voor je.
Groetjes
-
Beste Martin,
Ben uren in de weer geweest met CV51 t/m 55 om verschillende waarden in te stellen. Misschien neemt deze oude fleischmann gewoon teveel stroom op. Tegenwoordig zijn nieuwe analoge locomotiven al uitgerust met electronica om een goede niet haperende treinloop te krijgen zelfs op zwaar vervuilde rails. Heb ook een PIKO N locomotief met een Viessmann 5241 (met 6-poige NEM stekker) ingebouwd, deze loopt hier perfect op. Heb alleen cv3 en 4 aangepast zodat de loc sneller optrekt en stopt ivm botsingen. Maar waar kan je de lastregeling uitzetten? Welke CV is dat?
Mvg, Jeroen
Ben uren in de weer geweest met CV51 t/m 55 om verschillende waarden in te stellen. Misschien neemt deze oude fleischmann gewoon teveel stroom op. Tegenwoordig zijn nieuwe analoge locomotiven al uitgerust met electronica om een goede niet haperende treinloop te krijgen zelfs op zwaar vervuilde rails. Heb ook een PIKO N locomotief met een Viessmann 5241 (met 6-poige NEM stekker) ingebouwd, deze loopt hier perfect op. Heb alleen cv3 en 4 aangepast zodat de loc sneller optrekt en stopt ivm botsingen. Maar waar kan je de lastregeling uitzetten? Welke CV is dat?
Mvg, Jeroen
-
Beste Overdijk,
De decoder laat zich prima programmeren alleen dat van die lange adressen weet ik niet omdat ik dat simpelweg niet heb geprobeerd. Mijn eerste prioriteit is om mijn piccolo fleischmann 7375 BR103 goed te laten lopen op deze decoder. Ben aan het overwegen om een Keuhn 045-N te gaan bestellen, die kan een motorstroom van 800mA aan alhoewel ik het echt waanzin zou vinden dat zo een klein motortje meer als een 500mA zou opnemen.
Mvg Jeroen
De decoder laat zich prima programmeren alleen dat van die lange adressen weet ik niet omdat ik dat simpelweg niet heb geprobeerd. Mijn eerste prioriteit is om mijn piccolo fleischmann 7375 BR103 goed te laten lopen op deze decoder. Ben aan het overwegen om een Keuhn 045-N te gaan bestellen, die kan een motorstroom van 800mA aan alhoewel ik het echt waanzin zou vinden dat zo een klein motortje meer als een 500mA zou opnemen.
Mvg Jeroen
-
- Elektronica/Commercieel
Ja dat kan. Weet zo ff nie welke cv dat is. Ben je in houten zaterdag? Neem hem even mee dan kijk ik er even naar.
Groetjes
Groetjes
-
Even ter aanvulling,
Heb net een Arnold N diesellocomotief V200 omgebouwd met een Viessmann 5240 decoder, dus met losse bedrading, op de rails geplaats en rijden maar, loopt nu al een uur rond met een 5-tal wagons op redelijke snelheid en is nog niet stil gevallen. Het enigste wat ik verandert heb zijn de acceleratie- en de- acceleratie tijden en de verlichting gedimd om de lampjes te sparen.
Dus ben ik toch bang dat het aan de fleischmann loc, althans het motortje, ligt.
Mvg Jeroen
Heb net een Arnold N diesellocomotief V200 omgebouwd met een Viessmann 5240 decoder, dus met losse bedrading, op de rails geplaats en rijden maar, loopt nu al een uur rond met een 5-tal wagons op redelijke snelheid en is nog niet stil gevallen. Het enigste wat ik verandert heb zijn de acceleratie- en de- acceleratie tijden en de verlichting gedimd om de lampjes te sparen.
Dus ben ik toch bang dat het aan de fleischmann loc, althans het motortje, ligt.
Mvg Jeroen
-
Poeh Martin, ja daar vraag je wat, ik moet helemaal vanuit Maastricht komen en dat is mij nogal een ritje.martindomburg schreef:Ja dat kan. Weet zo ff nie welke cv dat is. Ben je in houten zaterdag? Neem hem even mee dan kijk ik er even naar.
Groetjes
Zal kijken of mij dat lukt, of ik misschien nog ergens zo een goedkoop treinkaartje op de kop kan tikken.
Laat nog wat weten.
Alvast bedankt voor je reactie.
Mvg Jeroen
Hallo,
Probleem al gelost ?
Heb namelijk het zelfde bij een oude minitrix lok.
Heb hem inmiddels wel goed aan het rijden maar nu wijgerd hij af en toe om te gaan rijden de lichten branden dan wel maar verder doet hij dan niets, moet dan eerst de spanning van de lok halen dan doet hij het weer een tijdje goed.
Iemand dit probleem al vaker gehad of moet ik deze decoders maar niet meer gebruiken.
Probleem al gelost ?
Heb namelijk het zelfde bij een oude minitrix lok.
Heb hem inmiddels wel goed aan het rijden maar nu wijgerd hij af en toe om te gaan rijden de lichten branden dan wel maar verder doet hij dan niets, moet dan eerst de spanning van de lok halen dan doet hij het weer een tijdje goed.
Iemand dit probleem al vaker gehad of moet ik deze decoders maar niet meer gebruiken.
Mvg.
Jacob
Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Jacob
Start hij niet of stopt hij na een tijdje ?
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
tijdens automatisch rijden blijft hij soms staan na een automatische stop, wanneer er bijvoorbeeld een noodstop door koploper word gegenereerd blijft hij bijna élke keer staan, lijkt er op dat hij niet weet welke kant de lok op moet, lampen branden dan aan beide zijden, spanning van de lok af en hij doet weer normaal.
Mvg.
Jacob
Jacob