Treinbaan Hans Grensstation Nederland-Duitsland
Treinbaan Hans Grensstation Nederland-Duitsland
Hallo allemaal,
Hier eindelijk wat foto's van mijn treinbaan in aanbouw
Dit is het eerste gedeelte, het tweede gedeelte met station komt aan de kant van de 4 sporen met een grote winkelstraat
Aan de andere kant, het derde gedeelte, komt aan de kopse kant en wordt gebruikt voor opstelsporen en locomotievenloodsen
Maar zover ben ik nog lang niet.
Groetjes,
Hans
Hier eindelijk wat foto's van mijn treinbaan in aanbouw
Dit is het eerste gedeelte, het tweede gedeelte met station komt aan de kant van de 4 sporen met een grote winkelstraat
Aan de andere kant, het derde gedeelte, komt aan de kopse kant en wordt gebruikt voor opstelsporen en locomotievenloodsen
Maar zover ben ik nog lang niet.
Groetjes,
Hans
- Bijlagen
-
- 11402971_1624011701149927_2546554536737441801_n.jpg (31.74 KiB) 10643 keer bekeken
-
- 1902820_1624012007816563_4041103842807922191_n.jpg (25.49 KiB) 10643 keer bekeken
-
- 11207277_1624011804483250_5176555437046572942_n.jpg (28.36 KiB) 10643 keer bekeken
-
- 10455284_1624011931149904_3648022753532430599_n.jpg (46.85 KiB) 10644 keer bekeken
Re: Treinbaan Hans Grensstation Nederland-Duitsland
mooi
Groet Olaf
Modelspoor is leuk!
mijn nieuwe baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10711
Modelspoor is leuk!
mijn nieuwe baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10711
Heel mooi Hans, een grensstation
Kun je ook eens een totaalplaatje laten zien ?
Martin de Deugd

Kun je ook eens een totaalplaatje laten zien ?
Martin de Deugd
Hallo Martin,
Ja dat kan natuurlijk, morgen ga ik er weer aan werken.
Ik ga bij statiion de railbeddingmet grind strooien en raiks verven.
Ook ga ik het stationsgebouw uit karton snijden
Dus heel wat te doen dit weekend.
Vriendelijke groeen,
Hans
Ja dat kan natuurlijk, morgen ga ik er weer aan werken.
Ik ga bij statiion de railbeddingmet grind strooien en raiks verven.
Ook ga ik het stationsgebouw uit karton snijden
Dus heel wat te doen dit weekend.
Vriendelijke groeen,
Hans
Hallo allemaal,
Hier weer wat nieuwe foto's van treinbaan, vooral bezig gehouden met maken van ballast.
Ik heb gebruik gemaakt van grijs grind en gezeefde tuinaarde in verhouding van 1:1, het geeft een mooie kleurencombinatie.
Nu nog aan stations sporen werken.
Vriendelijke groeten,
Hans
Hier weer wat nieuwe foto's van treinbaan, vooral bezig gehouden met maken van ballast.
Ik heb gebruik gemaakt van grijs grind en gezeefde tuinaarde in verhouding van 1:1, het geeft een mooie kleurencombinatie.
Nu nog aan stations sporen werken.
Vriendelijke groeten,
Hans
- Bijlagen
-
- 11012349_1625837607634003_8954501953973263699_n.jpg (19.32 KiB) 10364 keer bekeken
-
- 11702736_1625837347634029_3614367759690805945_n.jpg (19.9 KiB) 10364 keer bekeken
-
- 10985196_1625837530967344_1909632939980526063_n.jpg (19.49 KiB) 10364 keer bekeken
Hallo allemaal,
Het is en hele tijd geleden dat jullie wat van mij gehoord hebben, bezig ook met andere zaken maar nu was het wel weer tijd om aan mijn baan te werken.
Vandaag ben ik bezig met gras, zand en wat grind toe te voegen, het begint er nu wat op te lijken.
Ook heb ik een zijspoor bijgemaakt die leidt naar rangeerterrein en wat opstelsporen die tot de volgende module behoren.
Nog een fijne zondag toegewenst
Groetjes,
Hans
Het is en hele tijd geleden dat jullie wat van mij gehoord hebben, bezig ook met andere zaken maar nu was het wel weer tijd om aan mijn baan te werken.
Vandaag ben ik bezig met gras, zand en wat grind toe te voegen, het begint er nu wat op te lijken.
Ook heb ik een zijspoor bijgemaakt die leidt naar rangeerterrein en wat opstelsporen die tot de volgende module behoren.
Nog een fijne zondag toegewenst
Groetjes,
Hans
- Bijlagen
-
- treinbaan5a.jpg (32.55 KiB) 10079 keer bekeken
-
- treinbaan4a.jpg (34.89 KiB) 10079 keer bekeken
-
- treinbaan3a.jpg (22.55 KiB) 10079 keer bekeken
-
- treinbaan1a.jpg (38.58 KiB) 10079 keer bekeken
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met aansluiting met een tweede module, het wordt een eenvoudige ovaal met dubbelspoor en rangeerterrein met wat loodsen en fabrieken.
Uiteraard ook een station voor personenvervoer, de foto's van mijn plan volgen en nog extra malletjes gemaakt worden.
Zo'n mal maak ik van karton, ik leg een stukje rail, wissel of engels wissel op karton en teken de omtrek, snijd vervolgens het uit met een stanleymes.
De malletjes leg ik in een gewenste figuur op een plaat en kan bekijken of het naar wens is
Ik ga zaterdag nog een wissel met aansluitstukje van 6 graden en kan in de buitenste baan gezet worden na het geplande station.
Foto's volgen nog uiteraard
Groet,
Hans
Ik ben bezig met aansluiting met een tweede module, het wordt een eenvoudige ovaal met dubbelspoor en rangeerterrein met wat loodsen en fabrieken.
Uiteraard ook een station voor personenvervoer, de foto's van mijn plan volgen en nog extra malletjes gemaakt worden.
Zo'n mal maak ik van karton, ik leg een stukje rail, wissel of engels wissel op karton en teken de omtrek, snijd vervolgens het uit met een stanleymes.
De malletjes leg ik in een gewenste figuur op een plaat en kan bekijken of het naar wens is
Ik ga zaterdag nog een wissel met aansluitstukje van 6 graden en kan in de buitenste baan gezet worden na het geplande station.
Foto's volgen nog uiteraard
Groet,
Hans
-
- Moderator
- Contacteer:
Hard gewerkt Hans. Ben benieuwd, wordt best een flinke baan zo.
Groetjes,
Hoontje
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Hoontje,
Dankjewel. Ook ben ik van plan om opstelsporen en locloods te plaatsen.
Alleen weet ik nog niet of het een draaischijf of een dolbrug wordt, tenminste ik heb nog geen rolbrug voor N spoor gezien.
Natuurlijk zal ik ook de andere platen met grondverf behandelen.
Uiteraard weer aardig wat centen sparen voor rails en wissels.
Groet,
Hans
Dankjewel. Ook ben ik van plan om opstelsporen en locloods te plaatsen.
Alleen weet ik nog niet of het een draaischijf of een dolbrug wordt, tenminste ik heb nog geen rolbrug voor N spoor gezien.
Natuurlijk zal ik ook de andere platen met grondverf behandelen.
Uiteraard weer aardig wat centen sparen voor rails en wissels.
Groet,
Hans
-
- Moderator
- Contacteer:
Hoi Hans,
Allebei is heel mooi kan ik je vertellen, zie mijn modules:

De rolbrug is nog analoog, maar werkt wel. Vindt het een machtig mooi ding.
Laatste keer in Houten zag ik een draaischijf in een rolbrug (!) van Minitrix, dat was ook een geweldig ding, heb er helaas geen ruimte voor, maar anders
Qua digitaliseren heb ik er nog niet naar gekeken, dat laat ik aan andere clubleden bij ons over
Succes met je keuze!
Groetjes,
Hoontje
Allebei is heel mooi kan ik je vertellen, zie mijn modules:

De rolbrug is nog analoog, maar werkt wel. Vindt het een machtig mooi ding.
Laatste keer in Houten zag ik een draaischijf in een rolbrug (!) van Minitrix, dat was ook een geweldig ding, heb er helaas geen ruimte voor, maar anders

Qua digitaliseren heb ik er nog niet naar gekeken, dat laat ik aan andere clubleden bij ons over

Succes met je keuze!
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Daar kan ik heel kort over zijn. Draaischijf zijn genoeg oplossingen voor, rolbrug wordt al heel lastig maar niet onmogelijk. De draai/rolbrug digitaal is zo ver mij bekend niets van bekend. Maar goed.. Niets is onmogelijk.
Hoontje,
Ziet er goed uit, zoiets wil ik ook, ik zal even kijken of ik in kleiner formaat kan maken.
Het brengt mij wel op een idee om tegenover het station een straat met woningen en pakhuizen te maken met bijbehorende sporen
Dus weer voldoende werk met uitzoeken en proberen.
Succes verder met jouw module
Groet,
Hans
Ziet er goed uit, zoiets wil ik ook, ik zal even kijken of ik in kleiner formaat kan maken.
Het brengt mij wel op een idee om tegenover het station een straat met woningen en pakhuizen te maken met bijbehorende sporen
Dus weer voldoende werk met uitzoeken en proberen.
Succes verder met jouw module
Groet,
Hans
Hoi,
Om even in te haken op de Draai/rol brug van Minitrix: Ik heb ook al jaren geleden zo'n ding gekocht en is echt een leuk apparaat. Het is een beetje gedateerd maar ik denk dat je met wat aanpassingen best een leuk en realistische scene van kan maken. Ooit (...) wil ik deze in mijn baan gaan bouwen en digitaliseren. Ik ben daar eerder mee bezig geweest en heb wat contact gehad met mensen die dit hadden gedaan (helaas geen gegevens meer van). Maar het is zeker te doen. Maar eerst moet/wil ik mijn huidige baantje verder afmaken...
Greetz, Jeroen.
Om even in te haken op de Draai/rol brug van Minitrix: Ik heb ook al jaren geleden zo'n ding gekocht en is echt een leuk apparaat. Het is een beetje gedateerd maar ik denk dat je met wat aanpassingen best een leuk en realistische scene van kan maken. Ooit (...) wil ik deze in mijn baan gaan bouwen en digitaliseren. Ik ben daar eerder mee bezig geweest en heb wat contact gehad met mensen die dit hadden gedaan (helaas geen gegevens meer van). Maar het is zeker te doen. Maar eerst moet/wil ik mijn huidige baantje verder afmaken...
Greetz, Jeroen.
-
- Moderator
- Contacteer:
De afgebeelde oppervlakte is 200x60 cm.
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje,
Daar kan je heel wat mee doen. De plaat waar mijn baan op ligt is 160 x 90 cm, er komt nog een plank naast van 160 x 20 cm
aan de kopse kant komt nog een plank van 110 x 60 cm
Dus voorlopig kan ik daar mee een heel eind vooruit
Groet,
Hans
Daar kan je heel wat mee doen. De plaat waar mijn baan op ligt is 160 x 90 cm, er komt nog een plank naast van 160 x 20 cm
aan de kopse kant komt nog een plank van 110 x 60 cm
Dus voorlopig kan ik daar mee een heel eind vooruit
Groet,
Hans
Hallo allemaal,
Afgelopen weekend mij bedacht, ik wil een kopstation op tweede module maken, de 3 kopsporen lopen evenwijdig met het ovaal op 1e module.
Uiteraard komen op 2e module ook huizen met een weg die aansluit op de weg van de 1e module dje via de 3e module loopt.
Alleen nog kurkplaten kolen en beginnen maar.
Oh ja, het rangeerterrein verhuist naar 3e module die via de 1e en 2e module te bereiken is.
Foto's volgen nog.
Groetjes,
Hans
Afgelopen weekend mij bedacht, ik wil een kopstation op tweede module maken, de 3 kopsporen lopen evenwijdig met het ovaal op 1e module.
Uiteraard komen op 2e module ook huizen met een weg die aansluit op de weg van de 1e module dje via de 3e module loopt.
Alleen nog kurkplaten kolen en beginnen maar.
Oh ja, het rangeerterrein verhuist naar 3e module die via de 1e en 2e module te bereiken is.
Foto's volgen nog.
Groetjes,
Hans
-
Hallo,
Joost schreef:[quote][/ De draai/rolbrug digitaal is zo ver mij bekend niets van bekend. Maar goed.. Niets is onmogelijk.quote]
Met WinDigiPet kan je een rolbrug automatiseren er zijn vel voorbeelden van.
Zelf heb ik een rolbrug van Brawa. Ik heb hem echter nog nooit gebruikt en ik weet ook niet of ik hem ooit ga gebruiken maar we zien wel.
mvrgr Bob
Joost schreef:[quote][/ De draai/rolbrug digitaal is zo ver mij bekend niets van bekend. Maar goed.. Niets is onmogelijk.quote]
Zelf heb ik een rolbrug van Brawa. Ik heb hem echter nog nooit gebruikt en ik weet ook niet of ik hem ooit ga gebruiken maar we zien wel.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Niet alleen WDP kan een rolbrug aansturen, dit kan ook met RocRail, Itrain, koploper. Het probleem zit meer in dat er niet echt een eenvoudige kant en klare oplossing ligt.bob vermeulen schreef:Hallo,
Joost schreef:Bob, zoals ik al zei: gewone rolbruggen zijn inderdaad oplossingen voor te vinden. Draai-rolbrug (die van trix) heb ik nog nooit een digitaal (software) aangestuurd exemplaar van gezien:[/ De draai/rolbrug digitaal is zo ver mij bekend niets van bekend. Maar goed.. Niets is onmogelijk.quote]
mvrgr BobFidOo schreef:Daar kan ik heel kort over zijn. Draaischijf zijn genoeg oplossingen voor, rolbrug wordt al heel lastig maar niet onmogelijk. De draai/rolbrug digitaal is zo ver mij bekend niets van bekend. Maar goed.. Niets is onmogelijk.
Hallo allemaal,
Ik weet nog niet of het een rolbrug of draaischijf wordt, ik ben mij hu aan orienteren op het digitale bedrijf met Trix mobile station.
Maar met grote waarschijnlijkheid wordt het een draaischijf
Groeten,
Hans
Ik weet nog niet of het een rolbrug of draaischijf wordt, ik ben mij hu aan orienteren op het digitale bedrijf met Trix mobile station.
Maar met grote waarschijnlijkheid wordt het een draaischijf
Groeten,
Hans
Hallo allemaal,
Vandaag aan mijn tweede module begonnen. Het krijgt een kopstation met 3 sporen en een spoor dat naar locomotievenloods leidt.
Ik heb toch maar gebruik gemaakt van de malletjes die ik eerder heb gemaakt en met kleurpotloden een grijs bruin kleurtje gegeven.
Ook heb ik de rails voorzien van roestachtige bruine kleur en de bielzen een donkerbruine kleur.
Nu nog sparen voor 1 engels wissel en 5 wissels en een kopstation.
Ook nog 2 tot 3 uitrijseinen en een bloksein.
Ik heb enkele foto's als bijlagen geplaatst
Alvast een prettige zondag
Hans
Vandaag aan mijn tweede module begonnen. Het krijgt een kopstation met 3 sporen en een spoor dat naar locomotievenloods leidt.
Ik heb toch maar gebruik gemaakt van de malletjes die ik eerder heb gemaakt en met kleurpotloden een grijs bruin kleurtje gegeven.
Ook heb ik de rails voorzien van roestachtige bruine kleur en de bielzen een donkerbruine kleur.
Nu nog sparen voor 1 engels wissel en 5 wissels en een kopstation.
Ook nog 2 tot 3 uitrijseinen en een bloksein.
Ik heb enkele foto's als bijlagen geplaatst
Alvast een prettige zondag
Hans
- Bijlagen
-
- treinbaan3.jpg (57.51 KiB) 7193 keer bekeken
-
- treinbaan2.jpg (125.08 KiB) 7193 keer bekeken
-
- treinbaan1.jpg (46.85 KiB) 7193 keer bekeken
Hallo allemaal,
Ten eerste wil ik jullie allemaal een gezond 2016 toe wensen met veel energie en goede gezondheid.
Op nieuwjaarsdag weer aan de slag gegaan met het kopstation, tenminste de sporen dan
Over het station ben ik er nog niet uit, zelfbouw of een mooi bouwpakket
Ik wil nog twee wissels en een sein extra hebben, dat zal volgende week wel worden
Een fijn weekend allemaal
Hans
Ten eerste wil ik jullie allemaal een gezond 2016 toe wensen met veel energie en goede gezondheid.
Op nieuwjaarsdag weer aan de slag gegaan met het kopstation, tenminste de sporen dan
Over het station ben ik er nog niet uit, zelfbouw of een mooi bouwpakket
Ik wil nog twee wissels en een sein extra hebben, dat zal volgende week wel worden
Een fijn weekend allemaal
Hans
Hans,
Ook voor jou de beste wensen voor 2016.
En voor wat betreft je keuze: zelfbouw is meer werk, maar ook veel leuker dan een bouwpakket. Vooral leuk als je iets maakt wat in het echt ook bestaat.
Ook voor jou de beste wensen voor 2016.
En voor wat betreft je keuze: zelfbouw is meer werk, maar ook veel leuker dan een bouwpakket. Vooral leuk als je iets maakt wat in het echt ook bestaat.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Hallo allemaal,
Hieronder de foto's
Hans
Hieronder de foto's
Hans
- Bijlagen
-
- treinbaan8.jpg (94.6 KiB) 8386 keer bekeken
-
- treinbaan7.jpg (72.44 KiB) 8386 keer bekeken
-
- treinbaan6.jpg (90.75 KiB) 8386 keer bekeken
Harry,
Dankjewel, ik ben tot besluit gekomen voor zelfbouw, heb ik wat meer vrijheid.
Alleen de perrons krijgen een overkapping maar ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga maken omdat ik ook perronverlichting wil maken
Of is het toch beter om die grote masten voor bovenleiding te kopen waar al verlichting op is gezet?
Groeten,
Hans
Dankjewel, ik ben tot besluit gekomen voor zelfbouw, heb ik wat meer vrijheid.
Alleen de perrons krijgen een overkapping maar ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga maken omdat ik ook perronverlichting wil maken
Of is het toch beter om die grote masten voor bovenleiding te kopen waar al verlichting op is gezet?
Groeten,
Hans
-