verlichting loc
verlichting loc
Hallo,
ik heb een minitrix br 111 waarvan de verlichting aan de verkeerde kant brandt , de draaistellen al verwisseld maar dat heeft geen effect.
loc is digitaal en heeft altijd goed gereden maar nu dus dit probleem .
iemand een idee waar het dat in zit. GR Jan
ik heb een minitrix br 111 waarvan de verlichting aan de verkeerde kant brandt , de draaistellen al verwisseld maar dat heeft geen effect.
loc is digitaal en heeft altijd goed gereden maar nu dus dit probleem .
iemand een idee waar het dat in zit. GR Jan
Re: verlichting loc
Bij de meeste decoders kun je in een CV het licht ompolen. Als geen handleiding van de decoder hebt, maar wel weet wat voor decoder het is, kun je op internet nog wel een handleiding vinden.
Hallo Wim,
er zit een lenz decoder in waar ik het boekje wel van heb .
zal daar in kijken welke cv ik moet wijzigen voor de verlichting.
Gr Jan
er zit een lenz decoder in waar ik het boekje wel van heb .
zal daar in kijken welke cv ik moet wijzigen voor de verlichting.
Gr Jan
Hoi Jan ,
is de motor eruit geweest ?
Dan moet je die een halve slag draaien ofwel omdraaien dan zal het wel goed zijn .
m.v.g. Sjaak
is de motor eruit geweest ?
Dan moet je die een halve slag draaien ofwel omdraaien dan zal het wel goed zijn .
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Hallo Sjaak,
Ik heb de motor omgedraaid met als resultaat dat de loc helemaal niets meer deed.
de draaistellen heb ik omgewisseld , zonder effect.
alles weer in de oude situatie teruggebracht , maar hij doet niks meer.
Gr Jan
Ik heb de motor omgedraaid met als resultaat dat de loc helemaal niets meer deed.
de draaistellen heb ik omgewisseld , zonder effect.
alles weer in de oude situatie teruggebracht , maar hij doet niks meer.
Gr Jan
-
- Elektronica/Commercieel
Draaistellen omzetten? Bij een DCC signaal is de decoder niet polariteit gevoelig.
Wat Krab zegt is wel de mooiste manier. Maar enkel relevant als je de motror gemakkelijk kan benaderen. In de meeste gevallen is dat allemaal niet nodig. Meestal (volgens NMRA normering) is cv 33 F0 vooruit en CV34 F0 achteruit. Standaard staat CV33 op 1 en CV34 o 2. Wissel je die om dan brandt de verlichting andersom. CV33 op 2 en CV34 op 1 dus.
Succes
p.s. Als hij spontaan niks meer doet. Is het een e-loc? Kijk eens of de schuif voor de bovenleiding niet is verschoven.... je zal niet de eerste zijn die denkt dat alles kapot is terwijl het schuifje gewoon op de verkeerde stand staat.
Is dat het niet, controleer even of je de decoder kan uitlezen. Zo niet dan heb je wellicht toch een contact probleem gecreëerd.
Wat Krab zegt is wel de mooiste manier. Maar enkel relevant als je de motror gemakkelijk kan benaderen. In de meeste gevallen is dat allemaal niet nodig. Meestal (volgens NMRA normering) is cv 33 F0 vooruit en CV34 F0 achteruit. Standaard staat CV33 op 1 en CV34 o 2. Wissel je die om dan brandt de verlichting andersom. CV33 op 2 en CV34 op 1 dus.
Succes
p.s. Als hij spontaan niks meer doet. Is het een e-loc? Kijk eens of de schuif voor de bovenleiding niet is verschoven.... je zal niet de eerste zijn die denkt dat alles kapot is terwijl het schuifje gewoon op de verkeerde stand staat.
Is dat het niet, controleer even of je de decoder kan uitlezen. Zo niet dan heb je wellicht toch een contact probleem gecreëerd.
Hallo Martin,
de decoder uitlezen kan ik niet , heb een multimaus .
weet het nu ook even niet meer.
gr Jan
de decoder uitlezen kan ik niet , heb een multimaus .
weet het nu ook even niet meer.
gr Jan
-
- Elektronica/Commercieel
Wat je ook ff kunt doen Jan. Even een fotootje of 2 maken met de behuizing er af. Misschien kunnen we nog wat vinden wat niet helemaal goed zit.
Maar als je zelf niet zo handig bent met soldeerbout / multimeter dan is het aanbod van Martin misschien verstandiger.
Maar als je zelf niet zo handig bent met soldeerbout / multimeter dan is het aanbod van Martin misschien verstandiger.
Hallo allen,
probleem is opgelost, van de decoder was een draadje los.
vanmorgen de boel opnieuw gesoldeerd en de loc rijd weer zoals het hoort.
dank jullie voor de reacties.
Gr Jan
probleem is opgelost, van de decoder was een draadje los.
vanmorgen de boel opnieuw gesoldeerd en de loc rijd weer zoals het hoort.
dank jullie voor de reacties.
Gr Jan