solderen van rails
solderen van rails
Solderen jullie de rails aan elkaar of gebruiken jullie de rail lasjes om ze met elkaar te verbinden?
#durftevragen
Re: solderen van rails
Ik soldeer aan de onderkant van de railstaaf draadjes en gebruik daarbij gewoon de railschoentjes John
Zo dat ik het later altijd uit elkaar kan halen als er iets vervangen zou moeten worden (is al een paar keer voorgekomen om de baan beter te laten lopen na x tijd)
Mvg,
Ad
Zo dat ik het later altijd uit elkaar kan halen als er iets vervangen zou moeten worden (is al een paar keer voorgekomen om de baan beter te laten lopen na x tijd)
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
John,
Welk type/merk rail gebruik je?
zelf gebruik ik dus uitsluitend flexrail (Peco code 55)
bij een verbinding op een recht stuk spoor kun je dan volstaan met de rail lasjes.
een verbinding in een boog, dat is dan net ff ander verhaal, daar verbind ik ze eerst in rechte stand met de lasjes, om ze vervolgens vast te solderen.
Daarna pas de boog leggen.
een boog geeft op flex nu eenmaal spanning, dus hiermee voorkom je dat de rail uit de las knapt en je knikken krijgt.
Maak je echter gebruik van standaard rails dan zal ook in de boog een rail lasje volstaan
mvg
Freddy
Welk type/merk rail gebruik je?
zelf gebruik ik dus uitsluitend flexrail (Peco code 55)
bij een verbinding op een recht stuk spoor kun je dan volstaan met de rail lasjes.
een verbinding in een boog, dat is dan net ff ander verhaal, daar verbind ik ze eerst in rechte stand met de lasjes, om ze vervolgens vast te solderen.
Daarna pas de boog leggen.
een boog geeft op flex nu eenmaal spanning, dus hiermee voorkom je dat de rail uit de las knapt en je knikken krijgt.
Maak je echter gebruik van standaard rails dan zal ook in de boog een rail lasje volstaan
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
op mijn testbaan ga ik alleen Fleischmann rails gebruiken, in de toekomst op de definitieve baan zit ik ook aan Peco te denken.
Bedankt voor jullie antwoorden
Bedankt voor jullie antwoorden

#durftevragen