Decoderpro Software instellen

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Marcvane86
Contacteer:

Decoderpro Software instellen

Bericht door Marcvane86 »

Goedenavond allemaal.

Ik ben druk bezig met het uitvinden van de software Decoderpro.
Nu zou volgens de JMRI site de Roco Z21 via lan ondersteund zijn.
Dit is ook deels wel zo want ik kan wel uitlezen als ik die als centrale opgeef, echter schrijven gaat niet.

Nu wil ik dus via de Rosoft usb loconetinterface verbinding maken tussen de PC met Decoderpro en de Roco Z21.
Ik ben al flink aan het surfen geweest maar heb het nog niet gevonden wat ik precies dien in te geven als connection waarden.

Onderstaande instellingen heb ik nu gebruikt en het programmeren van een adres lukt nu wel echter hort en stoot het programmeren een beetje. De centrale klikt heel snel een aantal keer in programmeer stand en na 3 a 4 keer is er geprogrammeerd.
Ook het uitlezen lukt nu maar wellicht weet iemand of ik nog wat instellingen moet aanpassen.
De baud waarde is in ieder geval goed volgens de site van Rosoft.

Hier onder het overzicht van mijn settings op dit moment.

Afbeelding

Zoals onder in het volgende scherm te zien is geeft Decoderpro wel aan dat loconet beschikbaar is.

Afbeelding

Ik hoor graag of jullie nog iets zien wat eventueel aangepast dient te worden.

Alvast bedankt Marc

Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Willempie
Elektronica/Commercieel

Re: Decoderpro Software instellen

Bericht door Willempie »

En wat is dan nog het probleem, volgens mij werkt het gewoon, wat verwacht je nog meer?

Groetjes

Onderwerp starter
Marcvane86
Contacteer:

Hoi Wim,

Aangezien de centrale zo snel omschakelt klonk het me een beetje vreemd. Normaal programmeren via z21 app etc klikt de centrale maar 1 keer om naar de programmeer stand en weer terug.
Wellicht zit dit hem in de programmeermode die je kunt instellen (paged, direct byte etc.) maar ben daar helemaal niet thuis in.

Vandaar de vraag, daarnaast is nu ook voor anderen te zien hoe het werkend is te krijgen via jouw interface.
Aangezien de software mijn inziens een goede aanvulling is voor iedereen die zelf programmeert.

Groeten

Groet marc,

Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.

Onderwerp starter
Marcvane86
Contacteer:

Inmiddels heb ik mijn nieuwe pc geinstalleerd staan en heb ik de loks inmiddels allemaal weer netjes kunnen uitlezen in de software.

Het gaat allemaal goed. Het ontbreken van een decoderfile voor de keuhn n045 is niet zon probleem.
Met de n025 werkt het ook goed. Moet je alleen ff in de database erbij zetten dat het eigenlijk een n045 is voor je administratie.

Ben zelf al aan het uitzoeken wat er nodig gaat zijn om zelf een N045 file te maken, en ook Martin Domburg gaat zodra hij tijd heeft eens kijken of hij het gemaakt krijgt.
Het is nog best een aardige klus zo'n file maken.

Zou een leuke toevoeging zijn voor de software dat de N045 direct herkend kan worden voor de database. Zeker nu de N045 toch een van de meeste gebruikte decoders van het moment is.

Groet marc,

Mijn Test Baan
Spoorbaan Janbaas

Plaats reactie