Figuren tijdperk 1

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
robstuart

Figuren tijdperk 1

Bericht door robstuart »

Ik heb grote moeite ervaren met het vinden van 1:160 figuren gevormd in kleding van tijdperk 1. Op de site en catalogus van Preiser e.d. kom ik ze ook niet tegen.

Mijn kopstation wordt een tijdperk-1 scene waarin reizende duidelijk in Epoche-1 kleding dienen te zijn. Denk aan heren met hoeden, dames met lange rokken al dan niet vergezeld met parasol.

Wie kan me op het spoor zetten?

N-spoor, LENZ systeem, Koploper, Epoche 1, 2, 3.

Jesse

Re: Figuren tijdperk 1

Bericht door Jesse »

Model Power heeft in ieder geval een leuk setje. Klik.
Laatst nog een paar setjes ervan voor een paar euro in Houten gekocht.

met vriendelijke groet, Jesse

Michiel

Bericht door Michiel »

Ik lig al vele jaren op de uitkijk naar setjes personnages uit tijdperk 1 (liefst rond 191-1925). Maar ik be nog nooit iets tegengekomen. Behalve het setje waar Jesse naar verwijst (erg Amerikaans kwa stijl), is er niets. In H0 zijn er een paar setjes (ook zeldzaam), maar in N is er werkelijk niets.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

BenQ

Bericht door BenQ »

Michiel,
Zie toch 2 heel bekende dames in de link van Jesse staan, begin ze te missen. :o

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

traiNiac

Bericht door traiNiac »

Jawel hoor, Preiser heeft vroeger tijdperk 1 figuurtjes voor N gemaakt. Ze zijn alleen niet te vinden. Ik zoek ze namelijk al jaren. Alleen setje 79129 zie je nog wel eens.

Jesse

Bericht door Jesse »

Ik kwam net nog een paar mooie sets tegen, weliswaar in 1:152 (maar wie ziet het verschil?) en je moet ze zelf schilderen.

klik!

met vriendelijke groet, Jesse

Bjor

Bericht door Bjor »

Rob,

Bij het setje van Model Power staat waar Jesse naar verwijst staat: "Discontinued, no longer available for purchase". Je zult het dus niet of nauwelijks meer tegenkomen op websites.
Die van http://www.acstadden.co.uk/Pages/2mmftFigures.aspx zijn blijkbaar nog wel op de markt. Zoiets zocht ik ook. (Bedankt Jesse!)

Ben

M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Mack

Bericht door Mack »

preiser had der toch een paar ?

tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0

traiNiac

Bericht door traiNiac »

Zeker, 6 setjes maar liefst. Je zaiet ze een heel enkele keer wel op veilingsites, maar dan kosten ze helaas goud geld :(

Zaunkönigs Bahn

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Er zijn heel veel setjes die goed gebruikt kunnen worden. In deze tijd was "lang" de mode, dus een te korte jas of rok kan dan met "das klei" of iets dergelijks worden verlengd en daarna zal het figuurtje opnieuw moeten worden geschilderd. Voor wie wil weten hoe het er toen zo ongeveer uitzag kan zich verdiepen in foto's uit die tijd, maar er is ook een website http://www.zwischenkriegszeit.de/news.php met een menu met jaren. Met deze informatie zou je dus geschikte Preisertjes met klei kunnen bewerken en daarna beschilderen. Het is maar een idee, want ik zie Preiser niet zo snel meebewegen in de vraag.

traiNiac

Bericht door traiNiac »

Goeie tip Zaunkönigs Bahn,

Ik ben zelf nogal op zoek naar kledingstijlen van de jaren twintig en daar heeft Preiser zelfs in HO maar 1 setje voor uitgebracht.

Plaats reactie