Bouwupdate:
Terwijl de verhuizing/verbouwing vordert, was er vandaag tijd om op de forumdag wat te knutselen.
Hoofdproject vandaag was de stuurstand van mijn benelux-trek-duwstam op te kalefateren en te starten met het digitaliseren van mijn NMBS loc.
Na een uurtje had mijn stuurstam eindelijk de juiste balans, hij stond weer recht op de wielen. Daarnaast is de functiedecoder vervangen voor een D&H functiedecoder. De oude decoder was zeer moeizaam uit te lezen en niet te programmeren. Aangezien de loc ook een D&H decoder krijgt, leek het mij zinvol om hier ook een D&H in te zetten. Deze is via de sprog gemakkelijk te programmeren. Nog wat extra gewicht geplaatst en tadaa... als 'nieuw'!
Frontseinen werken nu naar behoren...
Ook de sluitseinen doen het nu goed...
De binnenverlichting zit rechtstreeks op de wielassen aangesloten en brand dus continue. Aangezien de kap niet te openen is onder de kop, weet ik niet precies hoe de bedrading loopt. T.z.t. sloop ik wellicht de binnenverlichting eruit en plaats ik nieuwe die schakelbaar wordt met de decoder. Voor nu is dat niet nodig en is het resultaat erg mooi!
Verder de nieuwste PIKO telg van de NS DE2200 familie, de NS 2207 aangeschaft, evenals een setje Hobbytrain EAONOSsen (leuke kassa-aanbieding van H@NS!).
Wie herkent deze combinatie? Momenteel te zien, dus niet geheel mijn tijdperk, maar ik vind dit wel een leuke stam voor op de baan, niet?!
Verder komen deze week als het goed is pakketjes uit Duitsland en Italië aan met enkele GABS goederenwagonnen van de Italiaanse spoorwegen (FS/Trenitalia) (MTR-mende Exclusive modellen). Via Ebay voor weinig kunnen kopen. Daarmee is de stam van de gecombineerde goederentrein richting Oosterhout Vijf Eiken eindelijk helemaal compleet! In totaal toch een goederentrein van aanzienlijke lengte, zo'n 1,20 mtr in schaal... Zodra een en ander binnen is, volgt er een update met foto's.
Als laatste, de baan staat nog altijd bij mijn ouders, de kamer in het huis is nagenoeg af en ingericht. Echter liggen er nog allerlei bouwspullen voor de trap én moet ik nog verlichting aanleggen. Ik ben aan het uitzoeken of LED-panelen, zoals in kantoren, niet iets is. Deze geven een soort daglicht-kleurig wit, wat foto's maken en mijn zicht tijdens het bouwen ten goede komt. Duur? Valt mee, maar het is vooral veel uitzoek werk...
Goed, veel te veel woorden!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje