Bouwupdate:
Nog even niet verder gegaan met de straat en het groenen. Om echt goed te kunnen groenen ben ik vaak een dag of wat bezig. Aangezien m'n examenweek 14 januari start, ben ik vooral bezig met studeren en oefenen. Afgelopen donderdag stond gepland om te knutselen, toen kwam er een extra oefenmiddag tussendoor en gisterochtend ... tja, weer wat inspiratie opgedaan voor de modelbaan zeg maar. Vandaag eens uitgewerkt,
Een drugslab! Via Ebay vorig jaar en paar gaspakdragers kunnen bemachtigen en daarmee was het plannetje in mijn hoofd geboren. Enkele dagen later was er een ware golf van drugsafval en -labs in de provincie, dus inspiratie en belangrijker nog, beeld van deze schimmige plaatsen!
Met de kerstdagen ook de kamer eens opgeruimd en de laatste MC de Spoorstaaf modules ontmanteld. Op een van die modules stond een Romney-loods. Die had ik lekker roestig gemaakt. Het vervallen uiterlijk past prima bij mijn idee. Dus aan de slag!

In het lab wat dus al verlaten is, horen allerlei gevaarlijke stoffen, vaten, gereedschappen etc. etc. Via DM-Toys/Modellbahn Union kun je allerlei 3Dgeprint interieur krijgen. Hier heb ik tijdens Station N-spoor 2018 heel wat van ingeslagen en dat komt nu van pas.
Alle onderdelen en de gaspakdragers geschilderd...

Proefpassen van de verschillende onderdelen. Dit doe ik nagenoeg altijd. Vaak volgen er meerdere varianten, voordat ik het definitief allemaal vastzet...

Eindresultaat na een klein uurtje schuiven met materialen...

Een gaspakdrager ontfermt zich over een vat, terwijl een ander de machines probeert uit te schakelen...

Onderzoek ter plaatse...

Een voor een worden alle vaten en het afval naar buiten gebracht. Buiten wil ik nog een smoetzige vrachtwagen neerzetten. Aangezien bij de buren al brand is, ga ik hier niet ook nog een brandweerwagen plaatsen. Dat is teveel van het goede...

De Romney-loods. Een messing bouwkitje van N-detail.de. Stond dus ooit op de MC de Spoorstaafmodule...

In de loods heb ik een LED-strip aangebracht van 12V, warm wit. Moet nog goed gedimd worden. Dit is veel te fel. Op de baan wordt hij aangesloten op 7,5V, hier is het 15V, dus dat zal sowieso al wat schelen qua lichtsterkte. Met de OC32 regel ik verder dat er een mooi licht gaat stralen...

Inkijkje in de geplaatste loods. Straks komen er nog bossages en een hekwerk voor, dus dan zie je het amper nog vrees ik. Ach, gelukkig hebben we de foto's nog hé!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje