Diorama Anröchte Aschenbrödelweg
-
Re: Diorama Anröchte Aschenbrödelweg
ja mooi net als in het echt al die verschillende tuin huisjes
Gr Andy
Gr Andy
-
Onderwerp starter - Berichten: 5498
Hoi Jeroen, voor dit diorama nog niet aan een achter grond gedacht maar.................karton zat, dus wie weet, ik bouw hem eerst even zo af want hij moet donderdag gepresenteerd worden op het werk hebben we vandaag afgesproken maar daarna wil ik me er wel even in verdiepen. Een achtergrond moet echter dan ook wel geheel kloppen met de omgeving in het echt dus in welke vorm dat zal zijn moet ik dan even bekijken. Je kijkt bij dit diorama richting het westen( als je over de woningen heen kijkt) en nar het noorden als je naar rechts kijkt. Naar het westen toe kan ik redelijk met het echte landschap uit de voeten naar het noorden denk ik niet maar daar zal ik me even in moeten verdiepen.Jeroen schreef:Mee eens! Heel goed getroffen sfeertje zo. Zo'n boog met wat overwoekerde sporen á la Ruhrgebiet wil ik ooit nog eens gaan maken als uitbreiding.
Ik denk wel dat het nog véél mooier wordt als je er een achtergrond bij plaatst, Michielemans. Al aan gedacht?
J.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Kijk, dat siert je weer dat je op die details gaat letten. Uiteraard effe letten op de al niet aanwezige zon...die zie je dan niet vaak in het noorden etc.
. Ook zou ik 'm niet te aanwezig maken, dat leidt vaak af. Bij DU-B. hadden we 'm ook zelf geschilderd. Dat viel nog niet mee, maar is wel leuk om te zien hoe de boel opfleurt. We hadden het daar gewoon op het hout geschilderd, en bij nader inzien zou ik nu ook iets als karton pakken, want dan gaat iets makkelijker met die kleine flutkwastjes. Dit projectje, zo met die tuintjes, inspireert me wel in ieder geval. Succes op je werk ermee!
J.

J.
-
Hoi Jeroen, wat ik wil met die achtergrond is passende foto's uit de streek er achter. Voor een deel heb natuurlijk m'n eigen invulling er aan gegeven dus dat moet ik nu ook over zien te brengen.
Het plan is 1 laag foto's voor de achtergrond, omdat ik met vergrote uitsnedes moet werekn word dat wat minder scherp maar ik hoop dat ik er na het printen mee weg kom. Om het wat stedelijker te maken wil ik aan de noordzijde het wijkje in de achter grond verlengen met foto's van gebouwen die over de andere foto's heen worden gezet.
Dit alles moet dan net als bij Soest Wiedergeburt des Pharaos aan elkaar worden geschilderd. Dat lukte bij dat diorama heel goed dus lukt dat hier ook vind ik
Groetjes Michiel
Het plan is 1 laag foto's voor de achtergrond, omdat ik met vergrote uitsnedes moet werekn word dat wat minder scherp maar ik hoop dat ik er na het printen mee weg kom. Om het wat stedelijker te maken wil ik aan de noordzijde het wijkje in de achter grond verlengen met foto's van gebouwen die over de andere foto's heen worden gezet.
Dit alles moet dan net als bij Soest Wiedergeburt des Pharaos aan elkaar worden geschilderd. Dat lukte bij dat diorama heel goed dus lukt dat hier ook vind ik

Groetjes Michiel
-
Ik heb nu het volgende om mee te spelen; een L vormige achtergrond en 4 foto's voor er achter en 2 A4tjes met gebouwen.

Ja de lucht van beide sets foto's komt niet overeen maar dat is niet boeiend. Bij Soest WdPh heb ik uiteindelijk ook alle lucht over geschilderd om tot een eenheid te komen en als dat nodig blijkt doe ik dat hier weer. Daarnaast als iets niet uit komt schilder ik het weg en als ik iets mis schilder ik het er wel bij.
Ik zit alleen een beetje in 2 strijd hier, het is zo'n bende doordat alles vol ligt met vanalles dat ik bijna niet meer kan werken maar aan de andere kant heb ik geen ruimte in m'n hoofd om op te ruimen of iets anders te doen ipv door bouwen.
Groetjes Michiel

Ja de lucht van beide sets foto's komt niet overeen maar dat is niet boeiend. Bij Soest WdPh heb ik uiteindelijk ook alle lucht over geschilderd om tot een eenheid te komen en als dat nodig blijkt doe ik dat hier weer. Daarnaast als iets niet uit komt schilder ik het weg en als ik iets mis schilder ik het er wel bij.
Ik zit alleen een beetje in 2 strijd hier, het is zo'n bende doordat alles vol ligt met vanalles dat ik bijna niet meer kan werken maar aan de andere kant heb ik geen ruimte in m'n hoofd om op te ruimen of iets anders te doen ipv door bouwen.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 04 feb 2019 23:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
De basis heb ik nu op de plek zitten:

Alle naden vallen nu al grotendeels weg achter de gebouwen en bomen. Ik heb net even afgetekend waar de rest moet komen en daar ga ik nu mee aan de gang.
Wat het diorama zelf betreft hoef ik daar alleen nog wat details op te plaatsen dus dat is met een uurtje hooguit 2 werk zo gedaan en het aflakken van de buitenkant komt pas als de achtergrond er op zit.
Groetjes Michiel

Alle naden vallen nu al grotendeels weg achter de gebouwen en bomen. Ik heb net even afgetekend waar de rest moet komen en daar ga ik nu mee aan de gang.
Wat het diorama zelf betreft hoef ik daar alleen nog wat details op te plaatsen dus dat is met een uurtje hooguit 2 werk zo gedaan en het aflakken van de buitenkant komt pas als de achtergrond er op zit.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 04 feb 2019 23:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Alle gebouwen zitten er op en ik heb de lucht allemaal overgeschilderd:

De gebouwen zweven nu nog maar daar moet ik nog paden en wegen heen schilderen. Daar begin ik pas mee als de lucht enzo helemaal klaar is. De windmolens zijn nu vooral rond de wieken niet helemaal meer goed aanwezig dus die worden nog herschilderd.
Werk zat dus nog, groetjes Michiel

De gebouwen zweven nu nog maar daar moet ik nog paden en wegen heen schilderen. Daar begin ik pas mee als de lucht enzo helemaal klaar is. De windmolens zijn nu vooral rond de wieken niet helemaal meer goed aanwezig dus die worden nog herschilderd.
Werk zat dus nog, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 04 feb 2019 23:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Zoooooooooo,..en af is diorama.
Eerst nog maar even een paar foto's van de achtergrond voor hij er tegen aan ging:

En dan het eind resultaat:

Op naar de volgende, groetjes Michiel
Eerst nog maar even een paar foto's van de achtergrond voor hij er tegen aan ging:

En dan het eind resultaat:

Op naar de volgende, groetjes Michiel