de GEINBAAN concept TWEE
-
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hoi ad.
dank met je felicitatie en ja het is een chiwawa.
hoi abel ook jij dank voor felicitatie
dank met je felicitatie en ja het is een chiwawa.
hoi abel ook jij dank voor felicitatie
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hoi ad. wat dat uitlaten betreft dat ben ik gewend. dat doe ik al zo.n 25 jaar. dit is onze zesde hond en verlengd alleen maar het dagelijkse ritueel met minimaal 12 jaarAd_M schreef:Hoi Jan,
Felici met je nieuwste gezinslid
Wie gaat hem uitlaten, twee maal raden wie daar voor opdraait
Ben niet zo goed met hondenrassen (heb meer iets met NS materieel en katten ), is het een Chiwawa?
Mvg,
Ad
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal.
dacht vol trots filmpje van spiraal te plaatsen maar ben daar vanavond een paar uur mee bezig geweest om te plaatsen maar op e.o.a. manier wil dat niet lukken.
jammer maar morgen nieuwe kansen en weer proberen.
dus nog nachtje geduld voor laatste update.
jullie horen me later weer.
dacht vol trots filmpje van spiraal te plaatsen maar ben daar vanavond een paar uur mee bezig geweest om te plaatsen maar op e.o.a. manier wil dat niet lukken.
jammer maar morgen nieuwe kansen en weer proberen.
dus nog nachtje geduld voor laatste update.
jullie horen me later weer.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
goede morgen allemaal,
hieronder het resultaat na een dikke week afbreken, in elkaar prutsen, afstellen en uittesten.
alle locs rijden moeiteloos erop en eraf.
http://www.youtube.com/watch?v=GUQaFgjKI3Y
volgende stap wordt het afbreken van de S-klim aan het begin uitkomend en ingaand verkeer schaduwstation met een hoogte overbrugging van 14 cm en vervangen door eenzelfde spiraal ( helix ).
dus heb weer e.e.a te doen.
tot later.
hieronder het resultaat na een dikke week afbreken, in elkaar prutsen, afstellen en uittesten.
alle locs rijden moeiteloos erop en eraf.
http://www.youtube.com/watch?v=GUQaFgjKI3Y
volgende stap wordt het afbreken van de S-klim aan het begin uitkomend en ingaand verkeer schaduwstation met een hoogte overbrugging van 14 cm en vervangen door eenzelfde spiraal ( helix ).
dus heb weer e.e.a te doen.
tot later.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN
Hoi Jan.
Proficiat, ziet er gaaf uit en het loopt als een trein! Ik zie dat de locs geen moeite hebben met 4 a 5 rijtuigen en dat zegt wel heel veel. Het is leuk om te zien dat naar mate je langer bezig bent met onze hobby, de kennis en de vaardigheden toe nemen! Ga zo voort.
Mijn enige opmerking, let wel: opmerking, geen aanmerking, betreft de breedte van de helix. Als je in de verdere toekomst met de scenery gaat beginnen, is het wellicht handig als het tracé wat breder is. Een enkele centimeter ruimte naast de rails is dan wel prettig om het landschap op aan te doen sluiten. Ook heb je dan ruimte voor een schouwpad, een groepje wegwerkers, wat struiken, een seinpaal, etc.
Proficiat, ziet er gaaf uit en het loopt als een trein! Ik zie dat de locs geen moeite hebben met 4 a 5 rijtuigen en dat zegt wel heel veel. Het is leuk om te zien dat naar mate je langer bezig bent met onze hobby, de kennis en de vaardigheden toe nemen! Ga zo voort.
Mijn enige opmerking, let wel: opmerking, geen aanmerking, betreft de breedte van de helix. Als je in de verdere toekomst met de scenery gaat beginnen, is het wellicht handig als het tracé wat breder is. Een enkele centimeter ruimte naast de rails is dan wel prettig om het landschap op aan te doen sluiten. Ook heb je dan ruimte voor een schouwpad, een groepje wegwerkers, wat struiken, een seinpaal, etc.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hoi rob.
dank voor compliment.
jou op of aanmerkingen zijn net als van ieder ander van harte welkom.
daar trekken we weer de broodnodige lering uit.
wat betreft de breedte van de helix begrijp ik wat je bedoeld en daar heb ik ook al bij stilgestaan tijdens de opbouw maar om te realiseren waar jij op doeld is een aanpassing van de breedte daar waar straks voor scennerie nodig verbreden middels een aangeplakte strook gelijk als verbinding twee delen van helix.
maar tegen die tijd lost ook dat zich wel weer op.
dank voor compliment.
jou op of aanmerkingen zijn net als van ieder ander van harte welkom.
daar trekken we weer de broodnodige lering uit.
wat betreft de breedte van de helix begrijp ik wat je bedoeld en daar heb ik ook al bij stilgestaan tijdens de opbouw maar om te realiseren waar jij op doeld is een aanpassing van de breedte daar waar straks voor scennerie nodig verbreden middels een aangeplakte strook gelijk als verbinding twee delen van helix.
maar tegen die tijd lost ook dat zich wel weer op.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo effe ter info,
heb vandaag vanaf vanmorgen 11.00 uur tot vanavond 20.00 uur een zevental locs met wagens aan één stuk hun rondjes laten draaien en tot mijn vreugde heb ik mogen constateren dat er niet één maar dan ook niet één hapering heeft plaats gevonden.
geen storingen geen wagens verloren alles werkte perfect.
Kan eigenlijk niet maar zal wel stilte voor de storm aan storingen zijn
Dit klinkt in ieder geval wat gezelliger dan het melden van de nodige problematiek.
Dit wilde ik effe kwijt
heb vandaag vanaf vanmorgen 11.00 uur tot vanavond 20.00 uur een zevental locs met wagens aan één stuk hun rondjes laten draaien en tot mijn vreugde heb ik mogen constateren dat er niet één maar dan ook niet één hapering heeft plaats gevonden.
geen storingen geen wagens verloren alles werkte perfect.
Kan eigenlijk niet maar zal wel stilte voor de storm aan storingen zijn
Dit klinkt in ieder geval wat gezelliger dan het melden van de nodige problematiek.
Dit wilde ik effe kwijt
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN
Jan, we pakken er een glas chocomel op
Op de storingsvrije baan
Geordie en Ad
Op de storingsvrije baan
Geordie en Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: GEINBAAN
Ik vind dit helemaal leuk........... en storingsvrij, TOP
Ga je nog wat verstevigen? Zie nu de voorste bocht aardig doorzakken.......
Of los je dat ook op met de scenery, in de vorm van portalen en tunnelingangen!
Verder geweldig gedaan hoor.
Ga je nog wat verstevigen? Zie nu de voorste bocht aardig doorzakken.......
Of los je dat ook op met de scenery, in de vorm van portalen en tunnelingangen!
Verder geweldig gedaan hoor.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
de bedoeling is dat er aan de zij en voorkant buitenlangs een beschermende strook komt.
aan de voorzijde strook komen steuntjes die doorzakken bocht voorkomen.
echter is dat pas tegen de tijd van scenneriebouw aan de orde.
aan de voorzijde strook komen steuntjes die doorzakken bocht voorkomen.
echter is dat pas tegen de tijd van scenneriebouw aan de orde.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal,
de foto laat zien de huidige situatie vanen naar schaduwstation door mij genoemd S-klimspiraal.
Deze ga ik in zijn geheel afbreken.
Nieuw wordt een helix gesitueerd links van het lichtsnoer en gaat 60 x 120 cm meten en waarmee ook duidelijk zal zijn dat ruimte op de onderkast daarmee naar links geheel zal zijn opgevuld.
als helix op zijn plaats ligt wordt ook de bovenste baan van en naar station hooggelegen verder naar links verplaatst met daarin verwerkt een nieuw verlengd gedeelte ter hoogte van de inspringing van de muur.
Voor mij wordt dit een gigantische operatie dus voorlopig ben ik wel weer even bezig.
Hoop dat ik al mijn vorderingen middels foto,s kan blijven plaatsen zodat jullie op de hoogte blijven van mijn geknutsel.
Tot dan
de foto laat zien de huidige situatie vanen naar schaduwstation door mij genoemd S-klimspiraal.
Deze ga ik in zijn geheel afbreken.
Nieuw wordt een helix gesitueerd links van het lichtsnoer en gaat 60 x 120 cm meten en waarmee ook duidelijk zal zijn dat ruimte op de onderkast daarmee naar links geheel zal zijn opgevuld.
als helix op zijn plaats ligt wordt ook de bovenste baan van en naar station hooggelegen verder naar links verplaatst met daarin verwerkt een nieuw verlengd gedeelte ter hoogte van de inspringing van de muur.
Voor mij wordt dit een gigantische operatie dus voorlopig ben ik wel weer even bezig.
Hoop dat ik al mijn vorderingen middels foto,s kan blijven plaatsen zodat jullie op de hoogte blijven van mijn geknutsel.
Tot dan
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:24, 4 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
en weer terug van weggeweest,
onderstaande foto laat zien het afbraakproces.
wat ik tegenkom is niet veertien maar tien centimeter wat ik in de helix omhoog moet zien te komen. dat betekend dus een hele draai van zeven centimeter omhoog en de laatste draai eerder laten afbuigen om de onderdoorgang niet te krap te laten worden want de laatste draai hoeft dus maar drie centimeter te stijgen.
moet voor alle locjes dus makkie worden.
we gaan vrolijk verder.
onderstaande foto laat zien het afbraakproces.
wat ik tegenkom is niet veertien maar tien centimeter wat ik in de helix omhoog moet zien te komen. dat betekend dus een hele draai van zeven centimeter omhoog en de laatste draai eerder laten afbuigen om de onderdoorgang niet te krap te laten worden want de laatste draai hoeft dus maar drie centimeter te stijgen.
moet voor alle locjes dus makkie worden.
we gaan vrolijk verder.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:26, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo
onderstaande foto laat zien waar en hoe eerste omloop helix zou moeten komen / worden.
meer naar links en verder naar voren.
maat 60 x 120 is twee keer rond en de derde weer rechtsaf of te wel precies zo,n zelfde zagen en de derde alleen een bocht rechtsaf en aansluiten op 10 cm hoogte.
hoe dat weet ik nog niet daar kom ik al bouwende vanzelf achter.
we gaan verder en hou jullie op de hoogte
onderstaande foto laat zien waar en hoe eerste omloop helix zou moeten komen / worden.
meer naar links en verder naar voren.
maat 60 x 120 is twee keer rond en de derde weer rechtsaf of te wel precies zo,n zelfde zagen en de derde alleen een bocht rechtsaf en aansluiten op 10 cm hoogte.
hoe dat weet ik nog niet daar kom ik al bouwende vanzelf achter.
we gaan verder en hou jullie op de hoogte
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:28, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal,
tussen alle puppy toestanden door heb ik toch tijd weten te maken om de ondertafel voor nieuwe helix in elkaar te fabrieken.
heb ook nog de tijd gevonden om even naar Jan in Almere ( marktplaats )te geraken ten einde aldaar en dertigtal lengtes flex te scoren.
Dus om mijn Helix van rails te voorzien kan ik wel effe vooruit.
Al bouwende aan de nieuwe tafel zit ik eigenlijk met de gedachte om van de nieuwe helix over te steken middels een mobiele brug naar de vorig aangelegde helix die tegenover dus onderin op de foto ligt en daar vanuit schaduwstation aan te sluiten op spoor naar station hooggelegen en de terugweg te laten komen uit station Nieuwestad wat dan weer wel betekend dat ik een nieuwe keerlus moet maken aan de de eigenlijke aansluiting waar ik eerst met helix naar toe moest dus op tien centimeter hoogte rechts van nieuwe helix..
Geeft een totaal andere treinenloop denk ik en wilde eigenlijk van jullie horen of dit een haalbaar plan zou kunnen zijn.
ik hoor graag van jullie.
tussen alle puppy toestanden door heb ik toch tijd weten te maken om de ondertafel voor nieuwe helix in elkaar te fabrieken.
heb ook nog de tijd gevonden om even naar Jan in Almere ( marktplaats )te geraken ten einde aldaar en dertigtal lengtes flex te scoren.
Dus om mijn Helix van rails te voorzien kan ik wel effe vooruit.
Al bouwende aan de nieuwe tafel zit ik eigenlijk met de gedachte om van de nieuwe helix over te steken middels een mobiele brug naar de vorig aangelegde helix die tegenover dus onderin op de foto ligt en daar vanuit schaduwstation aan te sluiten op spoor naar station hooggelegen en de terugweg te laten komen uit station Nieuwestad wat dan weer wel betekend dat ik een nieuwe keerlus moet maken aan de de eigenlijke aansluiting waar ik eerst met helix naar toe moest dus op tien centimeter hoogte rechts van nieuwe helix..
Geeft een totaal andere treinenloop denk ik en wilde eigenlijk van jullie horen of dit een haalbaar plan zou kunnen zijn.
ik hoor graag van jullie.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:29, 4 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Hallo allemaal,
na de nieuwe helix ongeveer op zijn plaats te hebben gelegd met twee omwentelingen constateer ik dat nu op gelijke hoogte ben met de onderste draai van eerder gemaakte helix.
kan hier dus inderdaad en vaste of mobiele verbinding maken zodat ik het totale spoorplan een andere dementie krijgt.
dit even ter verduidelijking van vorige onderwerpje.
ik hoor graag op of aanmerkingen.
na de nieuwe helix ongeveer op zijn plaats te hebben gelegd met twee omwentelingen constateer ik dat nu op gelijke hoogte ben met de onderste draai van eerder gemaakte helix.
kan hier dus inderdaad en vaste of mobiele verbinding maken zodat ik het totale spoorplan een andere dementie krijgt.
dit even ter verduidelijking van vorige onderwerpje.
ik hoor graag op of aanmerkingen.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:29, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN
Ik hoop dat je kritiek of minder leuke bemerkingen ook kan waarderen?
Ik vind het te niet doen aan je banenplan tot zover.
Die mobiele verbinding breekt volledig je originele banenplan af, wat mij betreft.
Daarnaast moet je steeds die verbinding in- en uitzetten om in het midden van je baan te komen.
Uiteindelijk blijft het jouw baan, dat weer wel! Succes met het vervolg.
Ik vind het te niet doen aan je banenplan tot zover.
Die mobiele verbinding breekt volledig je originele banenplan af, wat mij betreft.
Daarnaast moet je steeds die verbinding in- en uitzetten om in het midden van je baan te komen.
Uiteindelijk blijft het jouw baan, dat weer wel! Succes met het vervolg.
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN
Hoi Jan.
Ik heb van 1973 tot 1993 modelbanen gehad waarbij ik op dezelfde wijze onder een - muurvaste - verbinding door moest om bij (een ander deel van) de baan te komen. Met het ouder (en strammer) worden werd dat steeds bezwaarlijker. Na mijn laatste verhuizing moest uiteraard weer een nieuwe baan worden ontworpen en daarbij gold slecht één eis: Nooit meer te moeten bukken om onder de baan door te kunnen!!! Voor een enkele keer is het geen bezwaar, maar als je iedere keer dat je bij de baan moet zijn zwaar door de knieën moet, gaat dat heel snel irriteren.
Als collega-pensionado raad ik je derhalve dit voornemen ten zeerste af.
Ik heb van 1973 tot 1993 modelbanen gehad waarbij ik op dezelfde wijze onder een - muurvaste - verbinding door moest om bij (een ander deel van) de baan te komen. Met het ouder (en strammer) worden werd dat steeds bezwaarlijker. Na mijn laatste verhuizing moest uiteraard weer een nieuwe baan worden ontworpen en daarbij gold slecht één eis: Nooit meer te moeten bukken om onder de baan door te kunnen!!! Voor een enkele keer is het geen bezwaar, maar als je iedere keer dat je bij de baan moet zijn zwaar door de knieën moet, gaat dat heel snel irriteren.
Als collega-pensionado raad ik je derhalve dit voornemen ten zeerste af.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hoi rob.
ik heb de brugverbinding in mijn hoofd a la de baan van pim die werkt perfect en nee daar hoef je niet onderdoor maaaar vergt wel een zeer nauwkeurige verbinding.
als ik dan het nieuw te lopen traject projecteer is dit een veel langere omloop en geeft mij de mogelijkheid om in de nog nieuw aan te leggen keerlus bij oude in en uitgang schaduwspoor de nog verder te ontwikkelen draaischijf aldaar te plaatsen. maar dat is weer veel verder vooruit denken.
ik heb de brugverbinding in mijn hoofd a la de baan van pim die werkt perfect en nee daar hoef je niet onderdoor maaaar vergt wel een zeer nauwkeurige verbinding.
als ik dan het nieuw te lopen traject projecteer is dit een veel langere omloop en geeft mij de mogelijkheid om in de nog nieuw aan te leggen keerlus bij oude in en uitgang schaduwspoor de nog verder te ontwikkelen draaischijf aldaar te plaatsen. maar dat is weer veel verder vooruit denken.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN
Hoi Jan.
Als je een beweegbare versie a la Pim maakt, dan trek ik mijn advies in....
Met excuses aan alle andere lezers voor ons "vakjargon" en als toelichting: Bedoeld wordt een opklapbrug die aan de ene zijde is bevestigd met een pianoscharnier oid.
Als je een beweegbare versie a la Pim maakt, dan trek ik mijn advies in....
Met excuses aan alle andere lezers voor ons "vakjargon" en als toelichting: Bedoeld wordt een opklapbrug die aan de ene zijde is bevestigd met een pianoscharnier oid.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
wel allemaal
de eerste rails op nieuwe helix is gelegd.
nu eerst de heraansluiting naar schaduwstation en door naar de klim / daling
met kloppend hart gaan we verder
de eerste rails op nieuwe helix is gelegd.
nu eerst de heraansluiting naar schaduwstation en door naar de klim / daling
met kloppend hart gaan we verder
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:32, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo kenners,
onderstaande foto laat zien een personenen set die ik voor een heeel zachte prijs heb gescoord bij jan uit Almere
de loc is van fleischman picolo 7333. E 110
de wagens zijn van trix. Nr. onbekend
vraag ; hoe heet deze uitvoering ?
wat is de volgorde van de wagens uitgaande dat de bovenste wagen nr 1 is enz enz.
ik denk zelf als eerste wagen de eerste klas dan restauratie dan tweede klas en dan bagagewagen
heb wel in de gaten dat door de aanschaf van deze langere personenwagens ik heb moeten constateren dat ik heeeel veel bochten weider uit elkaar moet leggen door de veel grotere inloop van deze wagens en dus als ze in de buitenbocht lopen het binnenbochtverkeer raken.
ik blij dat ik nergens rails heb geplakt en alleen maar gespijkerd dus kan gelukkig makkelijk overal de bochten aanpassen.
wel weer een hoop extra werk maar geeft aan dat daar waar dit soort zaken over het leggen van bochten en hartafstanden eerder beschreven in de div topics en vraagbaakonderwerpen toch uiteindelijk zijn vruchten afwerpen.
je snapt het pas echt als je ertegenaan botst
resulteert in ieder geval een steeds meer geperfectioneerde baan die steeds beter de toets der kritiek kan doorstaan. en dan de kritiek voornamelijk van mezelf plus alle door jullie aangedragen voorstellen en ideeën.
voorlopig ga ik weer lekker verder met knutselen als ik daar tussen het puppy gebeuren door de tijd voor krijg.
onderstaande foto laat zien een personenen set die ik voor een heeel zachte prijs heb gescoord bij jan uit Almere
de loc is van fleischman picolo 7333. E 110
de wagens zijn van trix. Nr. onbekend
vraag ; hoe heet deze uitvoering ?
wat is de volgorde van de wagens uitgaande dat de bovenste wagen nr 1 is enz enz.
ik denk zelf als eerste wagen de eerste klas dan restauratie dan tweede klas en dan bagagewagen
heb wel in de gaten dat door de aanschaf van deze langere personenwagens ik heb moeten constateren dat ik heeeel veel bochten weider uit elkaar moet leggen door de veel grotere inloop van deze wagens en dus als ze in de buitenbocht lopen het binnenbochtverkeer raken.
ik blij dat ik nergens rails heb geplakt en alleen maar gespijkerd dus kan gelukkig makkelijk overal de bochten aanpassen.
wel weer een hoop extra werk maar geeft aan dat daar waar dit soort zaken over het leggen van bochten en hartafstanden eerder beschreven in de div topics en vraagbaakonderwerpen toch uiteindelijk zijn vruchten afwerpen.
je snapt het pas echt als je ertegenaan botst
resulteert in ieder geval een steeds meer geperfectioneerde baan die steeds beter de toets der kritiek kan doorstaan. en dan de kritiek voornamelijk van mezelf plus alle door jullie aangedragen voorstellen en ideeën.
voorlopig ga ik weer lekker verder met knutselen als ik daar tussen het puppy gebeuren door de tijd voor krijg.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 09:33, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.