welkom in vanalleswa
-
Onderwerp starter - Berichten: 16
welkom in vanalleswa
beste N spoorders,
Welkom in Vanalleswa, hier zal ik foto's en uitleg plaatsen over de vorderingen van mijn baan.
Vanalleswa bestaat uit een L vormige tafel van 2.20m op 2.20m en 70cm diep.
De bedoeling is met zowel modernere als oudere treinen te rijden, de ouder zullen worden ingezet als museum treinen.
Het rijden gebeurd digitaal met een multimaus van roco en het bedienen van wissels en seinen analoog.
Op dit moment ben ik volop bezig met het leggen van sporen, hier zeggen natuurlijk foto's meer dan tekst
gr. carl
Welkom in Vanalleswa, hier zal ik foto's en uitleg plaatsen over de vorderingen van mijn baan.
Vanalleswa bestaat uit een L vormige tafel van 2.20m op 2.20m en 70cm diep.
De bedoeling is met zowel modernere als oudere treinen te rijden, de ouder zullen worden ingezet als museum treinen.
Het rijden gebeurd digitaal met een multimaus van roco en het bedienen van wissels en seinen analoog.
Op dit moment ben ik volop bezig met het leggen van sporen, hier zeggen natuurlijk foto's meer dan tekst
gr. carl
- Bijlagen
-
- vanalleswa3.jpg (47.28 KiB) 5064 keer bekeken
-
- vanallewa2.jpg (30.09 KiB) 5064 keer bekeken
-
- vanalleswa1.jpg (40.15 KiB) 5064 keer bekeken
-
- mijn Fleischmann BR 38
- BR-38.jpg (25.63 KiB) 5064 keer bekeken
volg mijn baantje op: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=6669
Re: welkom in vanalleswa
Grappig jouw baan te zien (in wording) Carl.
Mooie creatieve invulling van spoor en veel ruimte voor scenery.
Is die helling (onder het dubbele raam) niet te steil? (Max 3 cm/mtr)
Handig die dikke piepschuim!
Mooie creatieve invulling van spoor en veel ruimte voor scenery.
Is die helling (onder het dubbele raam) niet te steil? (Max 3 cm/mtr)
Handig die dikke piepschuim!
-
hallo wim
Die styrodur is inderdaad wel makkelijk om hellingen enzo uit te werken is 4cm dik.
die helling aan de raam is inderdaad nog wat stijl deze wordt nog aangepast zodat hij al begint te stijgen vanaf de bocht.
groetjes carl
Die styrodur is inderdaad wel makkelijk om hellingen enzo uit te werken is 4cm dik.
die helling aan de raam is inderdaad nog wat stijl deze wordt nog aangepast zodat hij al begint te stijgen vanaf de bocht.
groetjes carl
-
vandaag is er een nieuwe loc aangekomen in vanalleswa.
gaat hier om een class 66 van kato.
toch altijd spanend als hij zijn eerste meters over de baan rijd
heb hem wel analoog over de baan laten rijden decoder is nog onderweg (dat noemen ze dan geduld)
wat ik er wel aan mis zijn de sluitlichten.
groetjes carl
gaat hier om een class 66 van kato.
toch altijd spanend als hij zijn eerste meters over de baan rijd
heb hem wel analoog over de baan laten rijden decoder is nog onderweg (dat noemen ze dan geduld)
wat ik er wel aan mis zijn de sluitlichten.
groetjes carl
Heb ook zin in zo'n class 66...
Maar dan één van Crossrail
Veel plezier met je Loc!
Maar dan één van Crossrail
Veel plezier met je Loc!
Fabrice
Leuke aanwinst Carlmantimon schreef:wat ik er wel aan mis zijn de sluitlichten.
groetjes carl
Kwestie van de stoute schoenen aantrekken en zelf er in bouwen?
En met de juiste decoder, meerdere mogelijkheden van aansturen
Kan een leuke uitdaging zijn
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Voorbij weekeinde een paar huisjes gemaakt.
Dus post kan er al worden verzonden
Bij deze loods is normaal de bedoeling dat nog de dubbel loc loods 14470 van auhagen komt.
groetjes carl
Dus post kan er al worden verzonden
Bij deze loods is normaal de bedoeling dat nog de dubbel loc loods 14470 van auhagen komt.
groetjes carl
-
hallo allemaal,
Allereerst iedereen een gezond en gelukkig nieuw jaar !!!!
Weet het is al een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost, maar dat wil niet zeggen dat ik heb stil gezeten
Wat is er zoal gebeurd, heb een hele tijd goed over de baan nagedacht en heb besloten deze toch aan te passen.
Nu lopen de sporen rond de kamer, ja kamer is redelijk klein en heb nu als voordeel dat het met R3 en R4 bochten kan gereden worden en het is echt veel beter dan R1.
Het enige probleem is dat de sporen voorbij de deur opening moeten, als iemand hier ervaring mee heeft voor een soort luikje ofzo, elke tip is welkom.
Mijn nieuwe aanwinst (gekregen als cadeau van mijn vrouwtje )een railjet van hobbytrain.
En dan hier enkelle foto's he
Hier is plaats voor twee bruggen.
voor de sporen komt een rivier die uitmond onder de brug
groetjes carl
Allereerst iedereen een gezond en gelukkig nieuw jaar !!!!
Weet het is al een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost, maar dat wil niet zeggen dat ik heb stil gezeten
Wat is er zoal gebeurd, heb een hele tijd goed over de baan nagedacht en heb besloten deze toch aan te passen.
Nu lopen de sporen rond de kamer, ja kamer is redelijk klein en heb nu als voordeel dat het met R3 en R4 bochten kan gereden worden en het is echt veel beter dan R1.
Het enige probleem is dat de sporen voorbij de deur opening moeten, als iemand hier ervaring mee heeft voor een soort luikje ofzo, elke tip is welkom.
Mijn nieuwe aanwinst (gekregen als cadeau van mijn vrouwtje )een railjet van hobbytrain.
En dan hier enkelle foto's he
Hier is plaats voor twee bruggen.
voor de sporen komt een rivier die uitmond onder de brug
groetjes carl
Hallo Carl,
Mooie foto`s wederom, en mooi materiaal.
Voor wat betreft de deur en de doorgang voor de baan, zijn er natuurlijk diverse mogelijkheden.
1e vraag echter die dan bij mij op komt, alvorens hier een echte opsomming van mogelijkheden komt te staan:
wat is de draairichting van de deur, komt die de kamer in draaien of gaat die juist naar buitenkant van de kamer.
Eigenlijk hoop ik het laatste voor jou, want dan heb je de meeste mogelijkheden.
In het eerste geval, zul je een uitneembaar deel moeten maken. (wat natuurlijk ook kan als de deur wel naar de andere ruimte toe draait)
eenvoudigste manier is dan, om een los deel op 2 balkjes te laten rusten, en door middel van pen gat constructie te zorgen dat hij altijd weer op de juiste plek ligt, voor de spooraansluitingen. draadjes kun je koppelen met stekkertjes.
Wel er ff aan denken dat je een baanbeveiliging aanlegt, dus ff zorgen dat de stukken spoor, voor die uitneembare brug, stroomloos zijn als je de brug uit genomen hebt, dit om te voorkomen dat er per ongeluk treintjes de afgrond in vliegen.
Mooiste oplossing, welke ook nog eens veel opstelruimte geeft, 2 helixen bouwen tot op de grond, en de sporen onder een hoge holle drempel door laten gaan van de 1 naar de ander.
en ach, er is nog veel meer te bedenken natuurlijk.
mvg
Freddy
Mooie foto`s wederom, en mooi materiaal.
Voor wat betreft de deur en de doorgang voor de baan, zijn er natuurlijk diverse mogelijkheden.
1e vraag echter die dan bij mij op komt, alvorens hier een echte opsomming van mogelijkheden komt te staan:
wat is de draairichting van de deur, komt die de kamer in draaien of gaat die juist naar buitenkant van de kamer.
Eigenlijk hoop ik het laatste voor jou, want dan heb je de meeste mogelijkheden.
In het eerste geval, zul je een uitneembaar deel moeten maken. (wat natuurlijk ook kan als de deur wel naar de andere ruimte toe draait)
eenvoudigste manier is dan, om een los deel op 2 balkjes te laten rusten, en door middel van pen gat constructie te zorgen dat hij altijd weer op de juiste plek ligt, voor de spooraansluitingen. draadjes kun je koppelen met stekkertjes.
Wel er ff aan denken dat je een baanbeveiliging aanlegt, dus ff zorgen dat de stukken spoor, voor die uitneembare brug, stroomloos zijn als je de brug uit genomen hebt, dit om te voorkomen dat er per ongeluk treintjes de afgrond in vliegen.
Mooiste oplossing, welke ook nog eens veel opstelruimte geeft, 2 helixen bouwen tot op de grond, en de sporen onder een hoge holle drempel door laten gaan van de 1 naar de ander.
en ach, er is nog veel meer te bedenken natuurlijk.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
heej freddy,
Wat de deur betreft dat is geen probleem die zit niet in de weg .
Wat de beveiliging betreft daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip.
Eerst was ik aan het denken over een stukje plaat die rechtop kan gezet worden door middel van scharnieren, maar als er dan wat scenery op word gebouwd denk ik dat dat niet zo goed is.
Dus zal een simpele uitneembare plaat het beste zijn denk ik.
groetjes carl
Wat de deur betreft dat is geen probleem die zit niet in de weg .
Wat de beveiliging betreft daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip.
Eerst was ik aan het denken over een stukje plaat die rechtop kan gezet worden door middel van scharnieren, maar als er dan wat scenery op word gebouwd denk ik dat dat niet zo goed is.
Dus zal een simpele uitneembare plaat het beste zijn denk ik.
groetjes carl
-
hallo allemaal
vandaag nog eens tijd gevonden om iets aan de baan te doe.
ben dan begonnen aan de burcht, deze wordt vervaardigt uit klei.
Er is zelfs al een bezoeker
vandaag nog eens tijd gevonden om iets aan de baan te doe.
ben dan begonnen aan de burcht, deze wordt vervaardigt uit klei.
Er is zelfs al een bezoeker