Hi Bob,
Tja, ik heb al 2 eerdere ervaringen.....dus theoretisch zou het beter moeten gaan/mooier moeten worden. We zullen zien!
@mdedögd,
Thema? Nou, aangezien het halve forum opeens Rijndallen gaan bouwen.....ga ik dat ook maar weer doen. Ik mis hier thuis Boppard een beetje, dus iets dergelijks ga ik weer bouwen. Modulair, dat wel...althans een stukje. Boppard kan ik helaas niet hierheen halen. Niet in één stuk. Dat moet dus op termijn uit elkaar gehaald worden, en daar ben ik al voorzichtig mee begonnen. De stukken scenery kunnen prachtig opnieuw worden gebruikt. Als er liefhebbers zijn.......let me know! Maar voor een echte verkoop open ik wel een nieuw draadje. In ieder geval moet dat het thema worden, en daar is eigenlijk alles al mee gezegd.
Goed, terzake. Het gruwelijk ingewikkelde sporenplan op het laagste niveau is klaar. Ik ben nu door mijn rails heen en de 2e wikkeling van de spiraal ligt te drogen. Die kan ik straks monteren. Zit te twijfelen of ik eerst de draden aan de rails ga solderen. Ik zal trouwens eens moeten kijken of ik dat nog wel heb.....
Een foto van het gruwelijk ingewikkelde sporenplan....
En de complexe wisselstraat die daarbij hoort.....
Hi Bob,
Tja, ik heb al 2 eerdere ervaringen.....dus theoretisch zou het beter moeten gaan/mooier moeten worden. We zullen zien!
@mdedögd,
Thema? Nou, aangezien het halve forum opeens Rijndallen gaan bouwen.....ga ik dat ook maar weer doen. Ik mis hier thuis Boppard een beetje, dus iets dergelijks ga ik weer bouwen. Modulair, dat wel...althans een stukje. Boppard kan ik helaas niet hierheen halen. Niet in één stuk. Dat moet dus op termijn uit elkaar gehaald worden, en daar ben ik al voorzichtig mee begonnen. De stukken scenery kunnen prachtig opnieuw worden gebruikt. Als er liefhebbers zijn.......let me know! Maar voor een echte verkoop open ik wel een nieuw draadje. In ieder geval moet dat het thema worden, en daar is eigenlijk alles al mee gezegd.
Goed, terzake. Het gruwelijk ingewikkelde sporenplan op het laagste niveau is klaar. Ik ben nu door mijn rails heen en de 2e wikkeling van de spiraal ligt te drogen. Die kan ik straks monteren. Zit te twijfelen of ik eerst de draden aan de rails ga solderen. Ik zal trouwens eens moeten kijken of ik dat nog wel heb.....
Een foto van het gruwelijk ingewikkelde sporenplan....
En de complexe wisselstraat die daarbij hoort.....
De module overgang. Ligt gelukkig mooi strak (aldus mijn LSmodels-rijtuigen....

)
Helaas moet het klimmende spoor hier de binnenbocht hebben. Geen nood, het hellingspercentage in de klim ligt onder de 2%. Ik had het liever vermeden, maar het is niet anders. Er komt nog een complete winding boven op. En dan zijn we bij het 'gezellige' niveau. Dat wordt overigens (natuurlijk) Peco 55 rails.
Overzichtje.....
Wat zien we eigenlijk? Wel, de 'ronding' van het bekende hondenbot, met een extra wachtspoor. De sporen zelf zijn ruim 4 meter lang, en dat houdt in dat er bijvoorbeeld tweemaal een lok+11 rijtuigen o.i.d. kan staan. Per spoor. De andere kant van het hondenbot ligt in deze fase van dit project op het zichtbare niveau. Dat is enkel en alleen maar voor Lochem '14. Daarna kan ik de baan verder U-vormig maken en opnemen in de rest (Duisburg-Beksheim+"D-R") die in de kamer ernaast staat en nog moet komen. Maar dat is allemaal nog meerjarenplanning. Ik hoop dat ik dit al fatsoenlijk rijden krijg voordat het alweer september is.
Nu maar weer rails bestellen bij Hans.....zucht......en Rosoft-spul.......pfff........boooooring!!
J.