mikey schreef:Hoi,
Ik ben haast bang dat het bijna net zoveel kost om rijtuigen te spuiten, dat je nog beter de turquoise rijtuigen van Arnold aan kunt schaffen. Met een beetje geluk kun je deze op mp voor zo'n 60,-/70,- aanschaffen (Ja ik weet het, dat is vrij prijzig). Momenteel is de Nederlandse markt een beetje ingestort. Een jaar geleden betaalde je al snel 75,- tot 100,- voor zo'n rijtuig.
Naar mijn weten zijn er alleen maar Nederlandse modellen die hier op lijken. Ik gok dat de goedkoopste de Plan-K met Breda erop is, maar deze kost al snel 50,- p.s.
Persoonlijk vindt ik de kleur van de Startrain ook helemaal niet mooi. Zelf geef ik voorkeur aan de Arnold versie. Mocht je voor de Startrain gaan vanwege de rijeigenschappen of digitaal voorbereid, kun je er beter voor kiezen deze te spuiten in de juiste turquoise kleur. Mocht je later je collectie uit willen breiden met bijvoorbeeld een post of restauratie, heb je ook geen last van kleurverschillen.
He Mikey,
Bedankt voor het meedenken alles is welkom...
maar no way dat ik mn Startrain loc om ga spuiten.
Ik heb juiste DEZE gekocht omdat:
- deze zo verschrikkerlijk mooi gedetaileerd en gespoten is (omspuiten is haast heiligschennis & onmogelijk om weer zo mooi te krijgen)
- en, zoals Rick ook al zegt, DEZE de juiste kleur heeft. No offence maar de Arnold is bijna 'glow-in-the-dark'. Daarom kunne die rijtuigen van Arnold ook niet bij de Startrain... Ik heb in Houten wel 100x keer mn loc naast de rijtuigen gehad en het is echt dag en nacht verschil.
Ik ga denk ik maar gewoon een beetje 'ronde' DB rijtuigen zoeken (suggesties?) die dirt cheap zijn en spuiten... Inprincipe moet de bodem en het dak licht grijs, en het tussenstuk turquoise... Blauw streepje erop. Wellicht wat decall's van de NS en klaar...
Mensen met de turquoise NS1200 (van minitrix) zullen ook wel tobben met de kleur van de rijtuigen... Misschien heeft iemand daar een oplossing voor gevonden die ik ook kan toepassen?
fijne avond,