Ik probeer nu al 2 dagen dat draadje van 'keerlussen' te doorgronden. Ik geef het op. Ik snap er werkelijk waar geen ene reet van!

Ik begrijp uit de info van Wim Ros over die eXtreme-keerlusmodule dat je zonder flauwekul en zonder kortsluiting een DCC-trein door een keerlus kan jagen. Gedetecteerd en wel, dus Koploper zou er ook goed mee om moeten kunnen gaan. Stopt zo'n trein eigenlijk, of rijdt ie in één keer door?
Volgende vraag aan de hand van een uiterst professioneel getekend ontwerp, zie hieronder.

Die 2 ovalen boven stellen mijn huidige project voor. Want feitelijk zijn het 2 ovaaltjes. Okay, nou wil ik van beide kanten (linksom en rechtsom dus) middels een dubbelsporige aftakking (bij I)...ja...ergens anders heen.

De dubbele aftakking, tweemaal zelfs, is geen keerlus, toch? De keerlus-ellende komt toch pas bij de wisselstraat (ook ui-terst profi weergegeven) bij III? Moet je dan op die stukken ervoor, dus tussen I en III de schakeling toepassen? (met de limitaties van de langste trein bepaalt de lengte van de sectie).
Okay, daarna dus dat grijze blok in dat het stationnetje moet voorstellen. Uiteindelijk wordt het weer een dubbelspoor en daarna een keerlus met schaduwstation. (bij II) Daar moet sowieso zo'n schakeling komen, en dat lijkt me niet te moeilijk.
De crux zit 'm in echt in het stukje DU-Beksheim en wisselstraat. Wie helpt?
Thankx!
J.