
Backeramm am Rhein
Re: Nog maar 'es....
hear, hear! 

Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Nog maar 'es....
Nou, okeeeeeeee......
Ik ga zo het filmpje FF in elkaar draaien. Dan eerst maar wat fotootjes. Zojuist gemaakt, heet van de naald, om even te kijken of het nog steeds wel reed maar niet aan mijn euforische gemoedstoestand van gisteravond laat lag
. Neen, het reed echt nog steeds. Heerlijk!
Wat oude bekenden. Let even niet op de samenstelling, dit lag allemaal het dichtstbij. De nachttrein is een combinatie van relatief zware Minitrix wagons (juist, deze zijn zwaar) en de prachtige LSModels CNL-rijtuigen (de ultieme ligt-mijn-rails-goed test). Zwaar en licht, perfect rijdend en prinses-op-de-erwt-wagons. Maakt tezamen een trein van 11 wagons. Hierop zijn de schaduwstations ook ontworpen, deze bevatten sporen van 2 meter lang. Uiteraard moet dit alles ook door de spiraal. Dit gaat ook prima, maar er moet niet veel meer achter, want dan trekt ie het niet meer.

Nog een leuke testtrein is de ICE 3. Die had überhaupt allang niet meer gereden en stond eigenlijk in de vensterbank wat stof te verzamelen. De ICE 3 is een lowrider en niet zo'n klimheld. Bovendien houdt ie niet van erg scherpe bochten; zonder slippen komt ie er nauwelijks door. Nu heb ik qua mim. radius niks te klagen, dus het was geen verrassing dat ook deze zich staande hield.

Een klein overzichtje van het simpele schaduwstation. Waar die spullen, ondermeer de ECoS staan is het trek/duw-schaduwstation. Dat zou ook moeten rijden, maar dan moet ik eerst de wissels van Peco operationeel hebben.....en dat ga ik doen zodra dat stomme filmpje is geüpload. Bon?

De wissels die nog moeten.....ook zo'n heerlijk kutklusje.....servo's aan de bovenkant....brrrr.....

En dit is het hoekje waar ik teveel uren heb zitten zoeken naar....ja, wat eigenlijk?!

De eerste S88sd16-N (schrijf ik het zo goed uit m'n hoofd??) met de diodeschakeling.

En de beroemde Xtreme keerlusmodule. Gelukkig kon alles aangesloten blijven zoals bedacht. Goeie les voor de tweede, die ik over pakweg een halfjaar zal moeten bestellen.

En een overzichtje. Een week geleden was dit nog één spaghetti van allerhande draden en niksdoende printen....pff.....inmiddels alweer honderden draden zitten solderen en wegwerken. Gelukkig dus uiteindelijk zonder fouten!

Okay, ga ik FF die film doen. En dan die wissels!
J.
Ik ga zo het filmpje FF in elkaar draaien. Dan eerst maar wat fotootjes. Zojuist gemaakt, heet van de naald, om even te kijken of het nog steeds wel reed maar niet aan mijn euforische gemoedstoestand van gisteravond laat lag


Wat oude bekenden. Let even niet op de samenstelling, dit lag allemaal het dichtstbij. De nachttrein is een combinatie van relatief zware Minitrix wagons (juist, deze zijn zwaar) en de prachtige LSModels CNL-rijtuigen (de ultieme ligt-mijn-rails-goed test). Zwaar en licht, perfect rijdend en prinses-op-de-erwt-wagons. Maakt tezamen een trein van 11 wagons. Hierop zijn de schaduwstations ook ontworpen, deze bevatten sporen van 2 meter lang. Uiteraard moet dit alles ook door de spiraal. Dit gaat ook prima, maar er moet niet veel meer achter, want dan trekt ie het niet meer.

Nog een leuke testtrein is de ICE 3. Die had überhaupt allang niet meer gereden en stond eigenlijk in de vensterbank wat stof te verzamelen. De ICE 3 is een lowrider en niet zo'n klimheld. Bovendien houdt ie niet van erg scherpe bochten; zonder slippen komt ie er nauwelijks door. Nu heb ik qua mim. radius niks te klagen, dus het was geen verrassing dat ook deze zich staande hield.

Een klein overzichtje van het simpele schaduwstation. Waar die spullen, ondermeer de ECoS staan is het trek/duw-schaduwstation. Dat zou ook moeten rijden, maar dan moet ik eerst de wissels van Peco operationeel hebben.....en dat ga ik doen zodra dat stomme filmpje is geüpload. Bon?

De wissels die nog moeten.....ook zo'n heerlijk kutklusje.....servo's aan de bovenkant....brrrr.....

En dit is het hoekje waar ik teveel uren heb zitten zoeken naar....ja, wat eigenlijk?!


De eerste S88sd16-N (schrijf ik het zo goed uit m'n hoofd??) met de diodeschakeling.

En de beroemde Xtreme keerlusmodule. Gelukkig kon alles aangesloten blijven zoals bedacht. Goeie les voor de tweede, die ik over pakweg een halfjaar zal moeten bestellen.

En een overzichtje. Een week geleden was dit nog één spaghetti van allerhande draden en niksdoende printen....pff.....inmiddels alweer honderden draden zitten solderen en wegwerken. Gelukkig dus uiteindelijk zonder fouten!


Okay, ga ik FF die film doen. En dan die wissels!

J.
Re: Nog maar 'es....
Jij gaat ook als een dolle.
Ik ben met een paar spoortjes zo weer een paar uur bezig
Een na laatste foto helemaal rechts naast de kroonsteen heb je je draad open liggen. Bewust of per ongeluk?
Ben benieuwd naar je filmpje.
Groeten,
Patrick
Ik ben met een paar spoortjes zo weer een paar uur bezig

Een na laatste foto helemaal rechts naast de kroonsteen heb je je draad open liggen. Bewust of per ongeluk?
Ben benieuwd naar je filmpje.
Groeten,
Patrick
Re: Nog maar 'es....
Patrick,
Ik ben dan niet de correcte Jeroen,maar als ik het zo zie is het de ringleiding waar een stukje draad is aan vast gesoldeerd. Ik gok richting the Extreme Keerlus module.
Ziet er allemaal goed en veelbelovend uit weer!
Greetz, Jerome.
Ik ben dan niet de correcte Jeroen,maar als ik het zo zie is het de ringleiding waar een stukje draad is aan vast gesoldeerd. Ik gok richting the Extreme Keerlus module.
Ziet er allemaal goed en veelbelovend uit weer!
Greetz, Jerome.
Re: Nog maar 'es....
Hee boys,
Sorry, ik dacht dat ik de post al had gemaakt, maar er is iets fout gegaan. Ben inmiddels namelijk volop bezig met de Peco wissels.
Goed, nog eens dan: hieroooo het filmpje van de eerste test by daylight.
Viel Spass beim anschauen!
Grtz,
J.
Sorry, ik dacht dat ik de post al had gemaakt, maar er is iets fout gegaan. Ben inmiddels namelijk volop bezig met de Peco wissels.
Goed, nog eens dan: hieroooo het filmpje van de eerste test by daylight.
Viel Spass beim anschauen!
Grtz,
J.
Re: Backeramm am Rhein
....en omdat er nu ook wat rijdt en de boel wel lijkt te gaan werken op termijn, gelijk ook maar even de titel aangepast.
J.

J.
Re: Backeramm am Rhein
heerlijk hoor zo'n brede helix, begrijp ik het nu goed dat dit ook nog portable gaat worden ?
gr. M
gr. M
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Backeramm am Rhein
Hey Backerammer!
Rijdt prima en je draadwerk ziet er fantastich uit.
gr. Ron.

Rijdt prima en je draadwerk ziet er fantastich uit.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Moderator
- Berichten: 4712
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Backeramm am Rhein
Ziet er goed uit! Hier duurt het nog een paar maanden voordat de helix bereden zal worden...
Groet,
Hoontje
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Backeramm am Rhein
Dat gaat toch allemaal redelijk soepel de helling op met 11 rijtuigen!
Ziet er ook allemaal weer erg strak uit.
Ziet er ook allemaal weer erg strak uit.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: Backeramm am Rhein
Dank allemaal!
@Patrick:
Nou, hier heb ik ook al redelijk wat uurtjes in zitten hoor. Het houtwerk/raamwerk, de rails, met name de bedrading.....álles kost veel tijd.
@Jerome/Patrick,
Jerome had het juist. Dit is de ringleiding met een aftakking naar de keerlusmodule. Bedankt voor de scherpe blik, hoor! Soms zie je op een foto net wat meer.
@Maurits,
Zeker. Deze 3 modules zijn straks ook te zien in Lochem op het N-spoorevenement 2014. De drie modules zullen dan (hopelijk) voorzien van (wat) scenery. Aan de linkerkant (waar die 139 met die wagons staat) lopen dan 2 sporen feitelijk de module af. Uiteindelijk zijn deze 3 modules deel van een U-vormig project wat de dan de hele kamer opvult. Uiteraard neem ik geen U-vormige baan mee naar 'buiten'. Dat is me te link, en bovendien qua tijd ook schier onmogelijk. De 2 sporen die er dus aflopen zullen op een soort simpele plaat hout een 2e lus maken (van het hondenbot) met wellicht een schaduwstation. Geen spiraal, geen scenery. Het zal in Lochem een L-vormige baan worden, verwacht ik. Leerzaam en nog wel te behappen qua tijd.
@evo,
Ja, inderdaad! Het was toch wel even spannend of het allemaal zou lukken. Ik heb er ook direct cold turkey 11 'moeilijke' wagons achter gehangen. Een andere leuke test is natuurlijk nog welk kaliber goederentrein omhoog gaat zonder gezeik. Ik zit te denken aan de Rukkie-Rail gelede containerwagons. Het zijn ook niet de lichtste wagons namelijk. In ieder geval is deze baan (en de rest van mijn projecten op zolder) toegankelijk voor 2 meter lange treinen. Dus zo weer 300+ meter lange treinen in het echie. Nog wat lafjes, maar we moeten ergens concessies doen. Nog langere treinen is prima, maar als je baan ook niet zo gek lang is, dan ziet dat er ook niet uit. Alles is relatief....
@Patrick:
Nou, hier heb ik ook al redelijk wat uurtjes in zitten hoor. Het houtwerk/raamwerk, de rails, met name de bedrading.....álles kost veel tijd.
@Jerome/Patrick,
Jerome had het juist. Dit is de ringleiding met een aftakking naar de keerlusmodule. Bedankt voor de scherpe blik, hoor! Soms zie je op een foto net wat meer.
@Maurits,
Zeker. Deze 3 modules zijn straks ook te zien in Lochem op het N-spoorevenement 2014. De drie modules zullen dan (hopelijk) voorzien van (wat) scenery. Aan de linkerkant (waar die 139 met die wagons staat) lopen dan 2 sporen feitelijk de module af. Uiteindelijk zijn deze 3 modules deel van een U-vormig project wat de dan de hele kamer opvult. Uiteraard neem ik geen U-vormige baan mee naar 'buiten'. Dat is me te link, en bovendien qua tijd ook schier onmogelijk. De 2 sporen die er dus aflopen zullen op een soort simpele plaat hout een 2e lus maken (van het hondenbot) met wellicht een schaduwstation. Geen spiraal, geen scenery. Het zal in Lochem een L-vormige baan worden, verwacht ik. Leerzaam en nog wel te behappen qua tijd.
@evo,
Ja, inderdaad! Het was toch wel even spannend of het allemaal zou lukken. Ik heb er ook direct cold turkey 11 'moeilijke' wagons achter gehangen. Een andere leuke test is natuurlijk nog welk kaliber goederentrein omhoog gaat zonder gezeik. Ik zit te denken aan de Rukkie-Rail gelede containerwagons. Het zijn ook niet de lichtste wagons namelijk. In ieder geval is deze baan (en de rest van mijn projecten op zolder) toegankelijk voor 2 meter lange treinen. Dus zo weer 300+ meter lange treinen in het echie. Nog wat lafjes, maar we moeten ergens concessies doen. Nog langere treinen is prima, maar als je baan ook niet zo gek lang is, dan ziet dat er ook niet uit. Alles is relatief....

Laatst gewijzigd door Jeroen op 11 jan 2014 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Backeramm am Rhein
He jeroen
Het ziet er weer strak uit ben benieuwd naar
Het vervolg
Mooie lange trein in de helix
Gr henry
Het ziet er weer strak uit ben benieuwd naar
Het vervolg
Mooie lange trein in de helix
Gr henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
- Moderator
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Backeramm am Rhein
Overigens is de naam van dit project logisch te verklaren.
Anybody....? Ja, we doen écht even een raadseltje.....
Anybody....? Ja, we doen écht even een raadseltje.....
Re: Backeramm am Rhein
maarreh.
je kan toch makkelijk met 200 cm plus treinen rijden, kan koploper prima regelen voor je, heb ik hier ook. meeste blokken zijn 140 cm en ik heb treinen die zijn 200 cm plus. koploper houd gewoon vorige blok bezet. enige nadeel, je beperkt dan met de 200 plus treinen de toegang tot je ss
je kan toch makkelijk met 200 cm plus treinen rijden, kan koploper prima regelen voor je, heb ik hier ook. meeste blokken zijn 140 cm en ik heb treinen die zijn 200 cm plus. koploper houd gewoon vorige blok bezet. enige nadeel, je beperkt dan met de 200 plus treinen de toegang tot je ss
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Backeramm am Rhein
Oh zeker Maurits, maar een 200 cm IC kun je nog keren....op een trekduwspoor. En Duisburg-Beksheim is qua ruimte iets beperkter...maar in de toekomst komt dat allemaal goed. Als het allemaal aan elkaar gaat hangen. Dat zijn dan 3 projecten.
Met 2x4 m+ sporen kan ik in ieder geval 4 lange treinen parkeren op het onderste deel......
J.
Met 2x4 m+ sporen kan ik in ieder geval 4 lange treinen parkeren op het onderste deel......
J.
Re: Backeramm am Rhein
Even een inzending voor het raadseltje:
Backe = bil
rammen = heien
Dus het zal wel iets homo-erotisch zijn: billeheier
- maar ik ben er nog niet helemaal uit 
Backe = bil
rammen = heien
Dus het zal wel iets homo-erotisch zijn: billeheier



Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: Backeramm am Rhein
Klinkt heel logisch :evo schreef:Even een inzending voor het raadseltje:
Backe = bil
rammen = heien
Dus het zal wel iets homo-erotisch zijn: billeheier![]()
- maar ik ben er nog niet helemaal uit


Maar Jeroen is weleens op bezoek geweest en ik kon gewoon zonder angst bukken.
Dus bovenstaande zal het niet zijn.
Denk meer Back -- Blech, Ramm -- Rammstein.
Zal iets met trommelen te maken hebben.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Backeramm am Rhein
evo schreef: Dus het zal wel iets homo-erotisch zijn: billeheier![]()
- maar ik ben er nog niet helemaal uit



Die is ook goed, zeg!Denk meer Back -- Blech, Ramm -- Rammstein
Maar neen, allebei verschrikkelijk ernaast. Ernaaster kun je gewoon niet zitten. Maar hij is te leuk, hahaha!
Re: Backeramm am Rhein
Dan moet het gewoon iets met bier te maken hebben
gr. Ron.

gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Backeramm am Rhein
Juist! He-le-maal juist!
Bakken rammen is studententaal voor 'hard bierdrinken'. En laat bierdrinken in Rüdesheim (am Rhein) nou een prima bezigheid zijn. Schnitzels of worst, bak bier erbij en goederentreinen koekeloeren. Nou, prima toch?
Bakken rammen is studententaal voor 'hard bierdrinken'. En laat bierdrinken in Rüdesheim (am Rhein) nou een prima bezigheid zijn. Schnitzels of worst, bak bier erbij en goederentreinen koekeloeren. Nou, prima toch?
Re: Backeramm am Rhein
Allrighty,
Tussen het bouwen door weer even een mini-update. Er kwam een onverwacht klusje bij kijken. Of moet ik zeggen: een onverwachte situatie die om een oplossing vroeg. De oplossing heb ik bedacht en gebouwd. Ik deel deze even met jullie.
Uit de spiraal komend in de klim kom je op de 3 o'clock positie (sorry, ánders kan ik het niet omschrijven) eigenlijk de zichtbare baan op als trein. Aangezien dit een Rijndal-baan wordt moet er dus geen of nagenoeg geen helling zijn. Dat betekent dus dat ik over de spiraal heen moet horizontaal of 'waterpas'.....terwijl de spiraal eronder natuurlijk nog klimt. Daar gaat je vrije ruimte
.
Oplossing: tunnelbovenleiding.

Gemaakt van oude railstaven als portaaltjes, en simpel ijzerdraad als bovenleiding. Niet mooi, wel functioneel en robuust.

Uiteraard bij de in- en uitrit de boel even omhoog buigen en goed testen....
Overigens zo ziet zo'n las eruit. Ik heb deze keer zo'n Proxxon soldeerbrander (handig kadootje!) gebruikt. Zorg dat de draad stabiel en met enige druk tegen het portaal aan staat. Kun je doen m.b.v. die krokodillenbekjes. Dan soldeer erbij, brander FF aan en hoppaaaaa! Klaar. Echt te easy voor woorden. Gewoon lassen is het eigenlijk. (Puntje: DENK aan die vlam! Heet!!!!)

Gisteren helaas tot de conclusie moeten komen dat de beide WDD's (wisseldecoders) het niet doen. Die gaan nu retour voor inspectie danwel reparatie. Een paar andere decoders deden het wél: de 3 servodecoders. Hulde aan Rosoft (Wim Ros) voor het creëren van zo'n decoder. De installatie is wat werk, maar de configuratie is ontzettend simpel. Adresje, eindstanden bepaal je met de draaiknop van je rijregelaar, F1 en F2 aan- en uitblaffen en klaar.
Klein overzichtje.....

Alles moet natuurlijk bovengronds, want eronder is geen plek vanwege de spiraal. Ook hier hoeft het allemaal niet mooi te zijn, en zeker functioneel. Waarvan akte.....

Een close-up van hoe ik een draad aan de bevestiging van de wisseltong maak. Actually loopt ie bij dit exemplaar onder de wissel door. De linkerkant van de tongbevestiging had ik daar al gemold
. Ik frees gewoon een kanaaltje, en waar de servo moet draaien. Voor mij een nieuwe methode maar hij werkt bevredigend kan ik u meedelen! De geleiding van de draad geschiedt met het welbekende wattenstaafhulsje (jahaaa....wat-ten-staaf-huls-je
). Beetje volpoeren met lijm en klaar. Allemaal veel werk, maar niet moeilijk.

Nu de wissels werken en de tunnelbovenleiding staat kan ik dus het stuk gaan zagen voor de rechtermodule.......voor het zichtbare deel! Het leuke werk kom langzaamaan dichterbij.
J.
Dit kun je voor veel geld vast wel ergens kopen. Dit kun je natuurlijk ook zelf maken.
Tussen het bouwen door weer even een mini-update. Er kwam een onverwacht klusje bij kijken. Of moet ik zeggen: een onverwachte situatie die om een oplossing vroeg. De oplossing heb ik bedacht en gebouwd. Ik deel deze even met jullie.
Uit de spiraal komend in de klim kom je op de 3 o'clock positie (sorry, ánders kan ik het niet omschrijven) eigenlijk de zichtbare baan op als trein. Aangezien dit een Rijndal-baan wordt moet er dus geen of nagenoeg geen helling zijn. Dat betekent dus dat ik over de spiraal heen moet horizontaal of 'waterpas'.....terwijl de spiraal eronder natuurlijk nog klimt. Daar gaat je vrije ruimte

Oplossing: tunnelbovenleiding.

Gemaakt van oude railstaven als portaaltjes, en simpel ijzerdraad als bovenleiding. Niet mooi, wel functioneel en robuust.

Uiteraard bij de in- en uitrit de boel even omhoog buigen en goed testen....

Overigens zo ziet zo'n las eruit. Ik heb deze keer zo'n Proxxon soldeerbrander (handig kadootje!) gebruikt. Zorg dat de draad stabiel en met enige druk tegen het portaal aan staat. Kun je doen m.b.v. die krokodillenbekjes. Dan soldeer erbij, brander FF aan en hoppaaaaa! Klaar. Echt te easy voor woorden. Gewoon lassen is het eigenlijk. (Puntje: DENK aan die vlam! Heet!!!!)

Gisteren helaas tot de conclusie moeten komen dat de beide WDD's (wisseldecoders) het niet doen. Die gaan nu retour voor inspectie danwel reparatie. Een paar andere decoders deden het wél: de 3 servodecoders. Hulde aan Rosoft (Wim Ros) voor het creëren van zo'n decoder. De installatie is wat werk, maar de configuratie is ontzettend simpel. Adresje, eindstanden bepaal je met de draaiknop van je rijregelaar, F1 en F2 aan- en uitblaffen en klaar.
Klein overzichtje.....

Alles moet natuurlijk bovengronds, want eronder is geen plek vanwege de spiraal. Ook hier hoeft het allemaal niet mooi te zijn, en zeker functioneel. Waarvan akte.....

Een close-up van hoe ik een draad aan de bevestiging van de wisseltong maak. Actually loopt ie bij dit exemplaar onder de wissel door. De linkerkant van de tongbevestiging had ik daar al gemold



Nu de wissels werken en de tunnelbovenleiding staat kan ik dus het stuk gaan zagen voor de rechtermodule.......voor het zichtbare deel! Het leuke werk kom langzaamaan dichterbij.
J.
Dit kun je voor veel geld vast wel ergens kopen. Dit kun je natuurlijk ook zelf maken.
-
- Berichten: 3243
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen,
Je gaat weer als een speer.
Leuk te zien hoe je bovenleiding in de helix hebt gemaakt.
Ja, dat naar bovenkomen is soms een probleem. Meestal gebeurd dat van uit een berg en dat zal toch ergens ook zo moeten gaan gebeuren. Ik heb dat opgelost door de helft van de laatste spiraal verder naar uiten te laten lopen (grote radius als het ware) en zo kom je dan als het ware paralel te lopen met het nog klimmende spoor. (als je begrijpt wat ik bedoel)
mvrg Bob
Je gaat weer als een speer.
Leuk te zien hoe je bovenleiding in de helix hebt gemaakt.
Ja, dat naar bovenkomen is soms een probleem. Meestal gebeurd dat van uit een berg en dat zal toch ergens ook zo moeten gaan gebeuren. Ik heb dat opgelost door de helft van de laatste spiraal verder naar uiten te laten lopen (grote radius als het ware) en zo kom je dan als het ware paralel te lopen met het nog klimmende spoor. (als je begrijpt wat ik bedoel)
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Backeramm am Rhein
Prima oplossing met die gebogen portaaltjes, panto's worden mooi opgepakt.
Printplaatjes zitten ook goed, je moet tenslotte rekening houden om de hele zooi te moven.
Nog ff en dan het bovenste deel.............
gr. Ron.
Printplaatjes zitten ook goed, je moet tenslotte rekening houden om de hele zooi te moven.
Nog ff en dan het bovenste deel.............
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!