Overigens zit er het nodige in het vat. Hiertussen zit een speel project, namelijk een Gaggenau Spuitwagen uit 1911. Het merk Gaggenau (of SAG, wat staat voor Süddeutsche Automobilfabrik Gaggenau) werd later door (Mercedes-) Benz over genomen. Dit model heeft nog massieve banden en kettingaandrijving en is van heel veel losse details voorzien. Het mooie is dat brandweerwagens een zeer lange levensduur hebben. Vergelijkbaar typen brandweerwagens zijn zelfs tot halverwege de jaren '60 ingezet geweest. Kortom, het model is toepasbaar in tijdperk I-III (en als museumwagen t/m tijdperk VI natuurlijk).
Ik heb gepoogd dit model na te bouwen. Onderwijl besefte ik dat er helemaal geen miniatuurbrandweerlieden verkrijgbaar zijn die zitten. Deze heb ik vervolgens ook gemodelleerd, zodat deze netjes op de open brandweerwagen kunnen zitten. Het impressie van het model:

Vanwege de vele details is het model uit liefst 10 onderdelen opgebouwd. Hierbij is de grote brandslanghaspel zo uitgevoerd dat de haspel zelf kan draaien t.o.v. het onderstel. Ik heb voor de brandslangen bedacht dat enkel de koppelstukken en spuitmonden worden meegeleverd. De slangen kan men dan zelf op ieder gewenste manier er tusssen maken (stroken papier zouden hiervoor geschikt moeten zijn).
Ik overweg om het model zowel met als zonder bemanning ter beschikking te stellen. Zo kan eenieder zelf bedenken of de wagen ingezet wordt bij brandblussen, of juist onderweg is naar een calamiteit.
Maar goed, ik zal eerst een proefprint laten maken en deze gaan opbouwen.