Overdachheim ins Diemeltal.
Re: Overdachheim ins Diemeltal.
Joost,
Dank je voor het meedenken goed bedacht! , maar denk niet dat het echt hier past (op mijn baan ), zou iets te kleurrijk zijn ,jou idee komt ook voor in een ander soort van modelbouw wat ik ken, van deze manier wordt gebruik gemaakt bij bijv. (Oorlog/slag)schepen in diorama's!
Helaas met de blue Tiger gaat het niets worden!
Gr. Gerhard
Dank je voor het meedenken goed bedacht! , maar denk niet dat het echt hier past (op mijn baan ), zou iets te kleurrijk zijn ,jou idee komt ook voor in een ander soort van modelbouw wat ik ken, van deze manier wordt gebruik gemaakt bij bijv. (Oorlog/slag)schepen in diorama's!
Helaas met de blue Tiger gaat het niets worden!
Gr. Gerhard
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Nu het kijkje op de rivier...Arcades zijn "vervuild" en begroeiing aangebracht.
Met wat witte Airbrushverf stroming geaccentueerd.
Aan de linkerkant is al te zien wat er verder is gebeurd, het bos en heide is voltooid met wandelpaden en schaapskudde en wandelaars.
Overzichtjes!
zal komende keer iets meer foto's van de heide/bos/wandelpaden maken, volgende stop is het restaurant, de parkeerplaats en de rest van het tussenstuk waar de locloods en locverzorging en onderhoud plaatsvind, dit gaat iets meer tijd in beslag nemen! ;D
Met wat witte Airbrushverf stroming geaccentueerd.
Aan de linkerkant is al te zien wat er verder is gebeurd, het bos en heide is voltooid met wandelpaden en schaapskudde en wandelaars.
Overzichtjes!
zal komende keer iets meer foto's van de heide/bos/wandelpaden maken, volgende stop is het restaurant, de parkeerplaats en de rest van het tussenstuk waar de locloods en locverzorging en onderhoud plaatsvind, dit gaat iets meer tijd in beslag nemen! ;D
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Dat zijn nog eens meters...
Ziet er super uit zo
Mvg,
Ad
Ziet er super uit zo
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
NIce! Een gezellig en groen baantje. Houd ik wel van. Dat met die paardenshizzle is leuk gedaan, die uitgesleten sporen in het gras. Goed oog voor detail!
-
ik deel bovenstaande, echt goed gedaan
gr.
M.
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Ik wil niet muggenziften maar paarden in een manegebak lopen zo veel mogelijk langs de buitenrand. Een beetje manege laat zijn paarden liever niet op gras lopen omdat het gevaar van uitglijden veel te groot is. Bovendien, zoals al aangeduid, slijt een hoefslag - zo heet dat - alleen maar uit en behoort daarom regelmatig te worden geëgaliseerd. Dat gaat met gras een beetje lastig.
Ook hebben paarden liever zand onder hun voeten.
Om het helemaal af te maken zou de afrastering geheel moeten worden gesloten en rechthoekig zijn. De finishing touch is het aanbrengen van de voor de dressuur benodigde letters.
Maar afgezien van deze opmerkingen: Het geheel is magnifiek, mijn complimenten daarvoor.
Ook hebben paarden liever zand onder hun voeten.
Om het helemaal af te maken zou de afrastering geheel moeten worden gesloten en rechthoekig zijn. De finishing touch is het aanbrengen van de voor de dressuur benodigde letters.
Maar afgezien van deze opmerkingen: Het geheel is magnifiek, mijn complimenten daarvoor.
Die burcht is heel gaaf. Is dat 1 bouwpakket of een soort van kitbashing projectje?
-edit-
muhhahah laat maar, heb het al gevonden. Samengesteld uit een aantal oude bouwdozen.
Waarschijnlijk mijn aandacht ontschoten
-edit-
muhhahah laat maar, heb het al gevonden. Samengesteld uit een aantal oude bouwdozen.
Waarschijnlijk mijn aandacht ontschoten
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Dank u Dank u allen! , zal proberen voor de volgende keer wat rijdend materiaal toevoegen Fabrice , en tja Rob , met het hele paardengebeuren zijn we hier thuis niet mee onbekend! ,maar het hoeft niet altijd aan de realiteit te voldoen...
Zo nu toch maar de Bos en Heide en schaapjes....niet te vaak tellen....krijg al slaap
Gr. Gerhard
Zo nu toch maar de Bos en Heide en schaapjes....niet te vaak tellen....krijg al slaap
Gr. Gerhard
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
-
Beste Gerhard,
Wat een schitterend project!
Veel groen en een gaaf riviertje.
Ben benieuwd wat er nog meer komt.
Groet,
Arjan
Wat een schitterend project!
Veel groen en een gaaf riviertje.
Ben benieuwd wat er nog meer komt.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
-
Erg mooi (wel veel paars) heide landschap.
Natuurlijk is de rivier ook goed gelukt en ik ben het er helemaal mee eens het hoeft niet altijd zo te zijn als het is in de real world
blijf het mooi volgen
mvrg Bob
Natuurlijk is de rivier ook goed gelukt en ik ben het er helemaal mee eens het hoeft niet altijd zo te zijn als het is in de real world
blijf het mooi volgen
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
voel een discussie opkomen, hier in Engeland geven ze daar namelijk niet om, hier in de buurt heb ik iets vergelijkbaars als hier gebouwd is en daarnaast laten ze die knollen hier gewoon op de openbare weg uitZolderspoor schreef:Ik wil niet muggenziften maar paarden in een manegebak lopen zo veel mogelijk langs de buitenrand. Een beetje manege laat zijn paarden liever niet op gras lopen .
Hills and Meadows on social media
hahahha discussie Ach weet je mijn vrouw en dochter reden ook zo met hun paarden voor het huis in de wei zoals ik gemaakt heb!
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Tijd voor het vervolg...
Dit is het gedeelte waar het de komende periode over zal gaan , eerst nog wat aan denken geweest hoe het aan te pakken.
Toen bedacht ik om de rails in het verzorgingsdepot te verzinken in het wegdek/straat/stenen..hiervoor heb ik 5mm multiplex genomen dit komt ongeveer (+/_ 0,5mm)overeen met de hoogte (bedding en railstaaf) dikker wordt te hoog, dunner te laag, tussen de rails wordt het op gevuld met plasticstrips uit de bouwmarkt .
en dacht laat ik het voorzien van eigen creativiteit ipv steentjesfolie te plakken ga ik het branden... :-X...heb ik me mooi in vekeken zeg ::) met een hout graveerbrander ben ik vol goede moed aan de gang gegaan om de steentjes erin te branden.
Ben in totaal 20 uur bezig geweest om alles te voorzien van steentjesmotief ,al waren de bijgeleverde accessoires van grafeerbrander niet echt bestand voor dit intensieve werk en braken door de warmte de puntjes af ,maar met de slijpsteen en een vijl weer een mooi puntje gemaakt en zo weer verder.
Voor dat ik begon bedacht ik dat deze manier ook iets was om later figuurwerk aan te brengen op de perrons die nog komen gaan voor het Station ......veel later als ik er aan toe ben......maar wil er nu effe niet aan denken ;D
Eerst het verfraaien verbeteren,verfraaien en restaureren van alle gebouwen attributen voor het depot
Dit is het gedeelte waar het de komende periode over zal gaan , eerst nog wat aan denken geweest hoe het aan te pakken.
Toen bedacht ik om de rails in het verzorgingsdepot te verzinken in het wegdek/straat/stenen..hiervoor heb ik 5mm multiplex genomen dit komt ongeveer (+/_ 0,5mm)overeen met de hoogte (bedding en railstaaf) dikker wordt te hoog, dunner te laag, tussen de rails wordt het op gevuld met plasticstrips uit de bouwmarkt .
en dacht laat ik het voorzien van eigen creativiteit ipv steentjesfolie te plakken ga ik het branden... :-X...heb ik me mooi in vekeken zeg ::) met een hout graveerbrander ben ik vol goede moed aan de gang gegaan om de steentjes erin te branden.
Ben in totaal 20 uur bezig geweest om alles te voorzien van steentjesmotief ,al waren de bijgeleverde accessoires van grafeerbrander niet echt bestand voor dit intensieve werk en braken door de warmte de puntjes af ,maar met de slijpsteen en een vijl weer een mooi puntje gemaakt en zo weer verder.
Voor dat ik begon bedacht ik dat deze manier ook iets was om later figuurwerk aan te brengen op de perrons die nog komen gaan voor het Station ......veel later als ik er aan toe ben......maar wil er nu effe niet aan denken ;D
Eerst het verfraaien verbeteren,verfraaien en restaureren van alle gebouwen attributen voor het depot
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gerhard,
Is inderdaad een geduld werkje, lijntjes trekken met een hete bout.
Was ook lijntjes trekker maar dan met een trekpen, later met Autocad op de computer.
Je gebruikt een waterpas als geleiding, nadeel de waterpas neem veel warmte op.
Je kan beter een houten, eventueel hardhout, gebruiken. Deze isoleert en houd de pen heter.
Wat ik zie wordt het wel mooi.
Is inderdaad een geduld werkje, lijntjes trekken met een hete bout.
Was ook lijntjes trekker maar dan met een trekpen, later met Autocad op de computer.
Je gebruikt een waterpas als geleiding, nadeel de waterpas neem veel warmte op.
Je kan beter een houten, eventueel hardhout, gebruiken. Deze isoleert en houd de pen heter.
Wat ik zie wordt het wel mooi.
Ben, idd de waterpas neemt de warmte op al was de bout nog wel heet genoeg, had daar eigenlijk niet over na gedacht is goed voor de volgende keer, ben blij dat het voor nu even achter de rug is
Ik hoop nu dat de lijntjes diep genoeg zijn. we zullen het later zien als er een laagje verf overheen komt ,hopelijk door de donkere kleur van de naden geeft het een mooi effect.
Ik hoop nu dat de lijntjes diep genoeg zijn. we zullen het later zien als er een laagje verf overheen komt ,hopelijk door de donkere kleur van de naden geeft het een mooi effect.
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Het lekkere weer vandaag weerhield me er niet van om lekker wat te knutselen aan de Baan
Het brandwerk zat erop en heb alles in een donker grijze grondverf gezet , de plastic strips wat tussen het spoor komt te liggen op maat gezaagd en deze ook in dezelfde kleur geschilderd.
De gebrande steentjes kwamen mooi naar boven!
De locloods is ook onderhanden genomen en zo is het dak wat eerst licht grijs en plastic eruit zag overgeschilderd met Vallejo donker grijs wat bijna als zwart eruit ziet.
Het plakken kon beginnen, de hele week elke avond een gedeelte gelijmd en alles verzwaard om het goed vlak te krijgen.
Vandaag proefgereden en kwam toen erachter dat op sommige plaatsen toch nog wat bijgewerkt moest worden ,zeker door de verschillende locs en de zgn steen/sneeuw schuiver (zo noem ik ze ;D) onder de voor en achterkant.
Na de tests even bijgewerkt met grondverf en wat geweatherd.
Volgende keer verder met de ander accessoires en gebouwen die er nog komen.
Het Restaurant.
Naast het bos en heideveld kwam er een Restaurant , het idee was om een parkeerplaats aan te leggen en dat te omgeven met bomen....vond het iets te kaal en probeerde met een gedeelte van een stads/kasteelmuur en een huis iets op te stellen en dat gaf iets mooier beeld en opvullend en zo geschiede het
hier en daar moet er nog iets bij komen het is nog niet helemaal gereed.
Gr. Gerhard
Het brandwerk zat erop en heb alles in een donker grijze grondverf gezet , de plastic strips wat tussen het spoor komt te liggen op maat gezaagd en deze ook in dezelfde kleur geschilderd.
De gebrande steentjes kwamen mooi naar boven!
De locloods is ook onderhanden genomen en zo is het dak wat eerst licht grijs en plastic eruit zag overgeschilderd met Vallejo donker grijs wat bijna als zwart eruit ziet.
Het plakken kon beginnen, de hele week elke avond een gedeelte gelijmd en alles verzwaard om het goed vlak te krijgen.
Vandaag proefgereden en kwam toen erachter dat op sommige plaatsen toch nog wat bijgewerkt moest worden ,zeker door de verschillende locs en de zgn steen/sneeuw schuiver (zo noem ik ze ;D) onder de voor en achterkant.
Na de tests even bijgewerkt met grondverf en wat geweatherd.
Volgende keer verder met de ander accessoires en gebouwen die er nog komen.
Het Restaurant.
Naast het bos en heideveld kwam er een Restaurant , het idee was om een parkeerplaats aan te leggen en dat te omgeven met bomen....vond het iets te kaal en probeerde met een gedeelte van een stads/kasteelmuur en een huis iets op te stellen en dat gaf iets mooier beeld en opvullend en zo geschiede het
hier en daar moet er nog iets bij komen het is nog niet helemaal gereed.
Gr. Gerhard
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
-
-
erg netjes om te zien, bekend muurtje op je baan, heb ff gekeken of hij er bij mij nog wel stond maar gelukkig het was een broertje
gr henry
gr henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---