Ik ben bezig met de mogelijkheid van een klein schaduw station, daarvoor zou 1 dubbele helix voldoende moeten zijn.
maar wat is de simpelste manier om een schaduwstation te schakelen? ik rij annaloog
baanplan van jaap
-
Onderwerp starter - Berichten: 218
Re: baanplan van jaap
Groeten,
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
-
hier dan eindelijk het schaduw station:

het schaduw station is nu op min 24 getekend is dat voldoende?
en het baanplan is ook nog iets aangepast:

de brug midden achter is nu 30 cm en de stationssporen van het eindstation zijn ook 11cm langer geworden
verder heb ik waar mogelijk de rails vervangen door flexrails

het schaduw station is nu op min 24 getekend is dat voldoende?
en het baanplan is ook nog iets aangepast:

de brug midden achter is nu 30 cm en de stationssporen van het eindstation zijn ook 11cm langer geworden
verder heb ik waar mogelijk de rails vervangen door flexrails
Groeten,
Jaap
Jaap
-
Jaap,
Ontkoppelrails, ja, maar ik weet zelf ook nog niet wat het gaat doen als er direct aan de ontkoppelrails een boog ligt. Moet dat zelf ook nog gaan testen. Heb wel al eens gemerkt dat de standaard rapido koppeling dan niet los komt. Wat ga je doen met alle doodlopende stukken, neem aan dat je daar ook het een en ander wil stallen.
Schaduwstation:
Ben het spoor een beetje beister, als ik je hoofdbaan bekijk zie ik nergens een in of uitgang naar een lager niveau. Als ik je schaduw station bekijk lijkt het net of je een paar zaken hebt gemixed. Kan het mis hebben, maar ik vind het erg verwarrend.
Groeten,
Joop
Ontkoppelrails, ja, maar ik weet zelf ook nog niet wat het gaat doen als er direct aan de ontkoppelrails een boog ligt. Moet dat zelf ook nog gaan testen. Heb wel al eens gemerkt dat de standaard rapido koppeling dan niet los komt. Wat ga je doen met alle doodlopende stukken, neem aan dat je daar ook het een en ander wil stallen.
Schaduwstation:
Ben het spoor een beetje beister, als ik je hoofdbaan bekijk zie ik nergens een in of uitgang naar een lager niveau. Als ik je schaduw station bekijk lijkt het net of je een paar zaken hebt gemixed. Kan het mis hebben, maar ik vind het erg verwarrend.
Groeten,
Joop
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
-
ik heb op de tekening van het schaduwstation een gedeelte van het baanplan laten liggen zodat je kan zien waar de aansluiting zit en wat de verhouding is
Groeten,
Jaap
Jaap