Mijn naam is NIels ben 24 en heb na een modelspoorbouwdip van een jaar heb ik de draad weer opgepakt en wil ik eindelijk eens beginnen aan een modelspoorbaan die ik ook daadwerkelijk af wil maken. Meerdere malen begonnen maar door omstandigheden steeds weer afgebroken. Nu wil ik klein beginnen zodat ik mijn skills op dit gebied eerst is uit kan breiden voordat ik het helemaal bont maak! Daarom heb ik ook onderstaande baan ontworpen zodat ik met bestaand materieel (zowel locs als rails) eerst is voorruit kan. Ik had de volgende eisen gesteld aan mezelf.
Klein zijlijn in een bergachtig gebied (hoe cliche...maar ach..)
Paradebaan voor doorgaand verkeer zoals lange slepen met goederen en die gave ICE
Tijdperk: Tijdloos, wil wel proberen om het zichtbare rollend materiaal op elkaar af te stemmen zodat er steeds een andere periode in beeld is.
Digitaal gestuurd met behulp van de PC. Vandaar ook deze redelijk simpele baan zodat ik dit is op mijn gemak kan proberen zonder enorm te investeren.
De baan (in huidig plan) wordt opgebouw uit 3 modules. Met een totale lengte van 240cm en een maximale breedte van 60cm bij de ''keerlussen''. Het middelenstuk van het station bestaat reeds en is ong 45 cm diep.
Ik ben wat avonden zoet geweest met puzzelen om toch iets te maken op dit redelijke kleine oppervlakte waar toch die ICE kan rijden en heb gebaseerd op wat ik eerder gebouwd heb het volgende baanplan bedacht. De groene baan wordt de zijlijn, welke op nivo 0 gepland is. De blauw baan ligt hoger gelegen op ong 60 a 70mm. Deze 2 banen zijn los van elkaar. De schaduwstations zijn nu gebasseerd op het huidig materieel ( wat nog niet erg veel is op het moment).
Ach foto's zeggen meer dan worden.
Totaal Overzicht

Zijlijn

Hoofdlijn

Bij de aftakking links onder op de zijlijn komt een goederenperron. De aftakking recht loopt een tunnel in en loopt dood. Dit voor een korte trein zoals een rail bus die hier dan kan pendelen.
Ik heb dit hier geplaatst omdat ik hoop op wat feedback zowel positief als negatief zodat ik dit plan kan optimaliseren voordat ik begin na de zomervakantie.
Alvast bedankt!