suggestie en of idee voor het maken van een railing
suggestie en of idee voor het maken van een railing
Ik heb een vraag aan jullie.
Ik heb mijn spoorbaan verhoogd lopen.
Nu wil ik daarlangs een railing gaan maken.
Heeft er iemand een idee of een suggestie hoe je zo iets zelf zou kunnen maken.
Ruud
Ruud
Re: suggestie en of idee voor het maken van een railing
Google: modelbouw reling maken
voorbeelden genoeg!
voorbeelden genoeg!
Hoi Ruud,
Dank je voor je vraag, echter zou ik iets meer info of een foto willen hebben hiervoor zodat we je echt te kunnen helpen.
Dan kunnen we een beeld vormen.
Wil je je treinen beschermen zodat ze niet kunnen vallen, zoals in een helix?
Of een reling op schaal voor je Preiser volkje
Hiervoor kan je massief 0,3 mm2 draad (of wat je ook heb liggen in die trant) buigen in de vorm die je wilt
Met een beetje soldeerwerk heb je een super railing
Je kan deze ook gewoon kopen van merk x
Voor een railing voor je trein kan je transparant perspex nemen of dun MDF
Denk dat er zat hier zijn op het forum die je hun kusten kunnen tonen
Mvg,
Ad
Dank je voor je vraag, echter zou ik iets meer info of een foto willen hebben hiervoor zodat we je echt te kunnen helpen.
Dan kunnen we een beeld vormen.

Wil je je treinen beschermen zodat ze niet kunnen vallen, zoals in een helix?
Of een reling op schaal voor je Preiser volkje
Hiervoor kan je massief 0,3 mm2 draad (of wat je ook heb liggen in die trant) buigen in de vorm die je wilt
Met een beetje soldeerwerk heb je een super railing
Je kan deze ook gewoon kopen van merk x
Voor een railing voor je trein kan je transparant perspex nemen of dun MDF
Denk dat er zat hier zijn op het forum die je hun kusten kunnen tonen

Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Voor dat laatste doel kan je ook gewoon karton gebruiken, als het uit het zicht is maakt het toch niet uit hoe het toont. Wij gebruiken bijv. karton van oude pizza dozen, geknipt in strookjes van 2,5 cm breed.

Bart

Bart
Ik heb plastic stroken gebruikt die met kleine spijkers werden vastgezet.

Kijk hier eens even ,
misschien wel interessant ?
is wel voor scheepsbouw
maar zal ook voor railing voor n spoor kunnen ( denk ik dan )
http://wmunderway.8m.com/cont/ladders/ladders.htm
Groetjes Fred
misschien wel interessant ?
is wel voor scheepsbouw
maar zal ook voor railing voor n spoor kunnen ( denk ik dan )
http://wmunderway.8m.com/cont/ladders/ladders.htm
Groetjes Fred
Maar goed, zolang topic starter niet iets meer uitleg geeft, blijft het gissen wat nodig is.
Door omstandigheden kon ik afgelopen geen antwoord geven.
Maar bij deze.

Maar bij deze.

Met alle respect, maar dat vind ik geen antwoord. Worden dit bruggen? En moeten er nog scenery-hekken op? Of is dit backstage en moet er valbescherming komen? Of een mix?
Graag ook ff wat op je toetsenbord rammelen
Bart
Graag ook ff wat op je toetsenbord rammelen

Bart
Ik dacht dat ik duidelijk was met het starten van de topic.
Maar is wel een hartelijk welkom hier op het forum.Maylo schreef:Ik heb een vraag aan jullie.
Ruud
Lemland schreef:Met alle respect, maar dat vind ik geen antwoord. Worden dit bruggen? En moeten er nog scenery-hekken op? Of is dit backstage en moet er valbescherming komen? Of een mix?
Graag ook ff wat op je toetsenbord rammelen![]()
Bart
Beste Ruud, Bart is niet de enige die het niet snapt, ook voor mij is het niet duidelijk en gezien de reacties hier ben jij vooralsnog de enige die het wél snapt!! Een (schriftelijke) toelichting is dus gewoon op zijn plaats, net als je vraag is namelijk ook de foto voor meerdere uitleg vatbaar. Bovendien negeer je de smiley die Bart plaatste dus in plaats van meteen in de hoogste boom te gaan zitten kun je je ook afvragen waar de oorzaak ligt van de antwoorden die je krijgt. Voor raadplaatjes hebben we overigens een apart topic.
Je welkom heb je al eind november 2013 gehad.
(let op de smiley!!)

Je welkom heb je al eind november 2013 gehad.

Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Inderdaad. Ik denk dat iedereen hier wel weet dat ik zo ongeveer de laatste zal zijn die bot over wil komen en irritatie wil laten ontstaan. Sterker, het is mijn rol als mod om dat juist te voorkomen in de zeldzame (!) gevallen dat er misverstanden en wrijving ontstaat. Excuses als mijn reactie je het gevoel heeft gegeven niet welkom te zijn.
Eigenlijk vind ik namelijk dit draadje juist een voorbeeld van een goed welkom, Ruud. Je stelt een voor ons onvolledige vraag maar niettemin snelt iedereen je te hulp met antwoorden. Ook ik, met mijn pizzadozen-foto (plus tekst).
Kortom, laat nu gewoon even weten wat je precies zoekt in plaats te focussen op mijn averechtse poging je te triggeren iets meer los te laten. Het wemelt hier van de kennis en in combinatie met een goede sfeer en de wil iedereen te helpen komt er vast een goede oplossing voor je.
Bart
Eigenlijk vind ik namelijk dit draadje juist een voorbeeld van een goed welkom, Ruud. Je stelt een voor ons onvolledige vraag maar niettemin snelt iedereen je te hulp met antwoorden. Ook ik, met mijn pizzadozen-foto (plus tekst).

Kortom, laat nu gewoon even weten wat je precies zoekt in plaats te focussen op mijn averechtse poging je te triggeren iets meer los te laten. Het wemelt hier van de kennis en in combinatie met een goede sfeer en de wil iedereen te helpen komt er vast een goede oplossing voor je.
Bart
Ik denk dat Ruud hier graag bruggen en hekjes wil, ik zou het volgende doen.Maylo schreef:Door omstandigheden kon ik afgelopen geen antwoord geven.
Maar bij deze.

Over die sporen het hout vervangen, en daar in de plaats bouwdoosjes van bruggen/viaducten gebruiken van faller, pola kibri of welk merk er nog bruggen heeft.
De opritten daarnaast kun je hekjes plaatsen ook weer van de merken die ook de bruggen hebben.
Martin de Deugd
Je kan daar ook waar je de onderliggende sporen kruist het hout versmallen en daar een brug van maken. Wij hebben dat voor Juliaberg gedaan, zie meer hier: http://www.lemland.nl/Lemland.nsf/dx/twee-bruggen.htm
Maar dat is veel lastiger dan zoals hierboven staat het hout te onderbreken en er 'echte' bruggen tussen te zetten. Wellicht heb je dan ook voordeel van de geringere dikte, je wilt waarschijnlijk je brug zo dun mogelijk hebben zodat de doorrijhoogte vs. het klimmen zo goed mogelijk uitpakt. Bij ons gaat er een heel klein beekje onderdoor dus dan is dat minder belangrijk.
Bart
Maar dat is veel lastiger dan zoals hierboven staat het hout te onderbreken en er 'echte' bruggen tussen te zetten. Wellicht heb je dan ook voordeel van de geringere dikte, je wilt waarschijnlijk je brug zo dun mogelijk hebben zodat de doorrijhoogte vs. het klimmen zo goed mogelijk uitpakt. Bij ons gaat er een heel klein beekje onderdoor dus dan is dat minder belangrijk.
Bart
Ben ik nog op tijd met kouwe kletsers en wat hartigs?!
Ik denk/hoop dat je net te laat bent, maar als je nog ideetjes hebt voor valbescherming, leuningen, hekjes of een combinatie van die zaken (of niet) dan ben je van harte welkom.
Bart
Bart
Ja, haha....heb genoeg ideeen hoor....maar ik snap, net zoals jij, ook zelfs na het zien van de foto nog niet wat er bedoeld wordt. Moet t praktisch of mooi?
Ik pak ze er toch even bij, gewoon uit voorzorg.....
J
Ik pak ze er toch even bij, gewoon uit voorzorg.....
J
Ik houdt me afzijdig.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here