Voor de roest op de rails experimenteer ik nog even door met de Talens verf dmv van mengen kan ik de kleur van Humbrol verkrijgen (denk ik). De verwerking van de Talens verf vindt ik prettiger dan Humbrol.
Voor het eerst in mijn spoordersleven heb ik in een bocht (in het zichtbare spoor natuurlijk) verkanting toegepast.
Mbv van een ijzerdraadje is het spoor aan de buitenkant 1mm omhoog getild.
Voor de brug over de beek heb ik van Evergreen materiaal een simpele stalen brug in elkaar gezet.
Ondanks dat er nog het een en ander aan gebeuren moest heb ik dit afgekeurd en besloten dat er toch maar stenen bruggen over de beek moesten komen.
Een frame van MDF en vliegtuigtriplex (1 mm dik en vreselijk sterk).
Gips erop, krassen en verven.
Voor het aftakkende spoor naar het station moest nog een tweede brug gemaakt worden volgens hetzelfde procedé.
De hoofdbaan is inmiddels gesloten.
Er zijn dus de nodige testrondjes gedraaid, bezetmelders op één na werken, enige contactproblemen (opgelost). Dat is dus bevredigend, echter de goederenloc BR 50 (van de foto) onstspoord zo nu en dan op een bepaalde plek. De fout is niet reproduceerbaar en daardoor lastig op te lossen. Ik dacht de oplossing gevonden te hebben door dit stuk opnbieuw te leggen maar een paar rondjes later trad de ontsporing weer op. We blijven zoeken.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)