Persoonlijk zou ik voor het 1e plan gaan. Het extra losspoor met de kraan geeft net iets meer speelmogelijkheden. Zoals Joost al aangaf, kun je het nog iets verlengen.
Het uithaalspoor helemaal rechts zou ik nog iets langer proberen te maken, zodat er minimaal een lok en een wagen samen op kunnen staan zonder het wissel te blokkeren.
Het schaduwstation zou ik ook nog veranderen. In beide varianten kan het oranjespoor voor de personentrein alleen worden bereikt via dit blauwe spoor. Het moet dus altijd vrij zijn. Door het oranje spoor parallel aan het blauwe te leggen, krijg je meer flexibiliteit (bij een gelijk aantal wissels).
Groet, Wim
Baanplan - eerste baan
Re: Baanplan - eerste baan
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Baanplan - eerste baan
Uiteindelijk heb ik het ontwerp toch iets aangepast. ik ben er erg tevreden over, dit gaat hem worden 
Of ik op t gele lijntje een locloods of een hijskraan ga plaatsen, daar ga ik nog even over nadenken. ik heb er in ieder geval alle tijd voor
overigens besef ik me dat het spoor voor de passagierstrein kort is, maar ik heb een leuk kort treintje gevonden waarmee ik kan rijden

Of ik op t gele lijntje een locloods of een hijskraan ga plaatsen, daar ga ik nog even over nadenken. ik heb er in ieder geval alle tijd voor

overigens besef ik me dat het spoor voor de passagierstrein kort is, maar ik heb een leuk kort treintje gevonden waarmee ik kan rijden

Re: Baanplan - eerste baan
Hoi Laurence,
Ik zou zeker voor de laatste optie gaan en dan met een locloods met brandstofvoorziening voor de locomotieven en eventueel een slakkenkuil en zo. Wellicht een (iets) kleinere goederenloods. Dan kan er eventueel nog een hijskraantje naast. Ik zou wel oppassen dat het niet te vol wordt.
Succes met het bouwen.
Groeten,
Walter
Ik zou zeker voor de laatste optie gaan en dan met een locloods met brandstofvoorziening voor de locomotieven en eventueel een slakkenkuil en zo. Wellicht een (iets) kleinere goederenloods. Dan kan er eventueel nog een hijskraantje naast. Ik zou wel oppassen dat het niet te vol wordt.
Succes met het bouwen.
Groeten,
Walter
Re: Baanplan - eerste baan
Hallo Laurence,
Je uiteindelijke plan ziet er goed uit! Tijd om te beginnen met bouwen.
Succes! Wim
Je uiteindelijke plan ziet er goed uit! Tijd om te beginnen met bouwen.
Succes! Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus