Ik maak ook hier maar eens een topic aan over mijn module, zodat de mensen hier een beter beeld krijgen wat er nou op alle modules van MC De Spoorstaaf gebeurd. Dit is veel te laat eigenlijk, maar ik zal in deze openingspost even samenvatten wat er tot nu toe gebeurd is (niet overdreven veel hoor

Er is begonnen met het plakken van blauwe plaat (Thnx Chris!). Toen dat een beetje droog was heb ik van Martin de uitleg gekregen over hoe ik MCC moest gaan uittekenen. Waar ik rekening mee moest houden, wat de afstanden tussen de rijbanen moest worden, enz. Na nog wat geruzie met de passer (Martin: Ik heb uitgevonden hoe die werkt hoor!

Met dit gedeelte als opvallendste stuk:

Dit is mijn bushalte. De doorgaande lijnen blijft de weg gewoon doorgaan, en een vrachtwagentje zal daar ook altijd rechtdoor gaan. Bij de uitvoegen komen nog abri's en een busbordje enzo, maar dat is pas in de toekomst. Bussen die over de baan gaan rijden mogen daar wel heen en gaan daar dus ook stoppen enzo.
De zwarte lijntjes met die kringeltjes er doorheen moet je negeren, dat waren foutjes van me

Daarna moet de blauwe plaat weggehaald worden op de rijstroken, aangezien daar magneetband moet komen. Het vrachtwagentje/busje volgt de magneetstrip immers. Dan krijg je dit resultaat:

En ook om de zoveel afstand een gaatje in de baan, voor de readcontactjes:

En dan de dubbelzijdige tape erin, waar de magneetband dan weer op geplakt gaat worden:

Daarna zijn er grote gaten in de module geboord, daar komen de servo's onder voor de MCC wissels, zodat er bepaald kan worden welke kant de vrachtwagen of bus gaat. Ook is er toen de magneetband op geplakt:

Maar nog veel belangrijker, bovenin de foto is Daniel bezig met de "rijbaan" voor dat andere transportmiddel waar het eigenlijk allemaal mee begonnen is: de rails voor de trein! Thnx Daniel en Joost, voor het leggen van mijn rails. Het eindresultaat van hun noeste arbeid:

De rails is bij de overgangen ook meteen al ballast:

Daarna zijn er nog servo's in gezet en is er nog overheadfolie op geplakt, zodat de vrachtwagen kan rijden. En dat deed hij ook best wel heel aardig, waarvan hier een foto (hij reed echt, maar dat zie niet zo goed op een foto

(foto gemaakt door Alwin, heb ik kansloos gekopieerd, maar hij is wel op mijn module gemaakt, dus vandaar

Dit was het resultaat aan het einde van de MCC bouwdag. Best een aardig resultaat zo, in 1 dag.
Afgelopen maandag ben ik weer verder gegaan met mijn module, en heb ik mijn sporen ballast, samen met Matthew. Ik had al ff met Matthew overleg gehad over wat ik nu moest regelen, en daar was al wel een lijstje uit gekomen, maar op het laatste moment kwamen daar toch nog een paar dingen bij

En toen Matthew hier was bleek dat er 1 ding nog tussendoor geslipt was: houtlijm

Voordat er belast kan worden is het wel aan te raden om draadjes aan de rails te hebben, dus dat heb ik eerst maar eens gedaan. Ik heb aan de onderste staaf 2 draadjes zitten, eentje links en eentje rechts. Aan de bovenste staaf heb ik 4 draadjes zitten, zodat elke individuele spoorstaaf op 2 plekken gevoed wordt en dit dus de kans op storingen verkleind.
Daarna bezig geweest met het balasten. Dat ging op zich best wel goed, op wat rare uitschieters zo af en toe na

Daarna heb ik de overtollige stukken overhead sheet ook eraf gesneden van het MCC gedeelte, zodat er alleen nog maar boven de daadwerkelijke weg overheadsheet zit.
Aangezien we hier dol zijn op foto's heb ik er ook eentje van het eindresultaat aan het einde van de avond:

Daarna was het wachten totdat alles droog was, wat een paar dagen later het geval was. Dit is het eindresultaat geworden:
Een overzicht:

En een detail van de opgedroogde ballast:

Schroefjes moeten er nog uit, maar die waren nodig omdat de rails anders niet vlak lag.
Ik denk dat de volgende stap nu het solderen van alle draden gaat zijn. Als ik alle draden van het MCC gedeelte maar aan de kant heb (dus op de SP04 of UCCI gezet heb), dan wordt het allemaal al weer een stuk overzichtelijker.
Als alle draden vastzitten kan ik gaan beginnen aan de scenery. Spannend!