Yo,
Gisteren, zo op de valreep, nog gauw even wat foto's uploaded naar Photobucket teneinde hier -op locatie- dit bericht te kunnen typen. Wat ik voor die N-spoor community ook allemaal over heb....blaa.
Vanaf de ipad is het allemaal wat lastiger typen, maar we komen er wel.
Okay, het eerste groen dus. Ik had geen tijd om alles te doen, want er moet wel een beetje bij worden nagedacht. Ook moet het wat logisch aansluiten op de rest. Om er makkelijker bij te kunnen en zonder echt stijve armen te krijgen heb ik het stuk even eraf gehaald. Werkt wel zo makkelijk.
Ik ben begonnen bovenop de rotsen, dat is relatief 'veilig'. Eerst maar een algemeen laagje turf, kleuren 'earth' en 'burnt grass'. Beetje modelzand van Polak er doorheen zo hier en daar. Maar het blijft de ondergrond. Hier bovenaan de foto kun je dat wel aardig zien...
Je ziet ook dat ik al verder ben gegaan met groenen. Het eerste wildgras heb ik ook al geplant. Op de opgedroogde (!) ondergrond weer met lijm aan de gang, maar in iets meer willekeur en 'eilandjes' als het ware. En planten maar!
Ook kun je hier al weer wat ander groen erbij doen. Kleine stukjes Heki Flor bijvoorbeeld, beetje turf -iets grover mag soms- erbij. Wat ook leuk is, is nog hoger gras (Noch XL gras) planten, maar uiterst summier. Als dat een beetje staat een héél beschaafd spraytje spuitlijm daarover en dan turf of bladimitatie strooien, krijg je een soort struikjes van. Ik maak hier nog wel een foto van.
Nog een klein fotootje van iets onderaf genomen. We zijn er nog lang niet, maar de boel fleurt duidelijk op met wat groen, niet?
Ohja, mocht je vinden dat de boel niet mooi vast zit of komt te zitten: pak een klein spraytje, eentje die echt goed vernevelt zoals van een luchtje ofzo. Water, paar drupjes afwasmiddel, en dan GEDOSEERD een beetje sprayen. Zo wordt de lijm weer vloeibaar en zit je turf echt goed vast. Als je teveel sprayt loopt je lijm weer weg, en droogt het wat met glans op....en da's zonde. Je zou dit ook met lijmspray kunnen doen, maar dat blijft plakken.....
Succes!
J.