Zo, ik beloofde het weekend, maar het is toch de maandag geworden. Ach naja, iedereen was toch druk bij Rail en lekker van de regen aan het genieten enzo.
De reden dat ik even wat weinig heb gepost is dat ik werkelijk druk ben geweest met de scenery. Aangezien de baan in de voorkamer van ons huis staat en de zaag(tafel) in de schuur ergens in de tuin weerhoudt me dat vaak om 'effe lekker te zagen'. Want je gaat conservatief staan zagen om geen hout te verkwanselen. Dan loop je dus drie keer op-en-neer om het mooi passend te krijgen. Nou, ik moest dus een paar platformen maken voor de bebouwing. Dat is allemaal gelukt nu en ook begint er al een wegennet te ontstaan. Eerst maar eens een fotootje dan.....
Het rijtje huisjes is gewoon een van de left-overs van Boppard. Wel worden ze een beetje opgeleukt door mijn charmante assistente van 1,63m. Dat is handig en prachtig, want nu is niet alleen de voorkamer een teringzooi, maar ook de eettafel

.
Een voorbeeldje...
Het oogt wat levendiger ook ineens, zo met de rotsen als achtergrond. Ik was even klaar met die wijnranken. Er moeten er nog wel wat meer bij

.
Straks kan ik alweer door met lantaarnpalen, steunmuren tussen de weg en het perron en noem maar op. Het is wel weer leuk om de boel te zien opleven.
De wegen heb ik weer op de bekende manier gemaakt. Een houten ondergrond en daarop ondervloer van de Gamma. Voor het mooiste effect moet je dit voorzichtig (!) en lichtjes schuren. Dan gaat de glans er wat af en ruwt de boel op. Met betonverf van Woodland Scenics (beetje mengen, naar wens..) krijg je wel een leuk effect vind ik. Ook kun je met de ondervloer als basis mooi wat krassen hier en daar. Putdeksels, reparatieplekken, noem maar op....
Het donkergrijze spulletje links, als afdichting (jawel, de vermaarde Jaren '80 methode

) was een kleine verrassing, en niet direct in positieve zin. Ik dacht aan de tip die ik hier kreeg om wat verf door het gips te doen. Dit hoefde geen rots te worden, dus ik dacht 'hoppa, dat schiet lekker op'. Eer het spul smeuïg genoeg was om het te draperen op het gips had ik rustig even 2 afleveringen van Wegmisbruikers kunnen kijken. Goeie god, wat droogde dat langzaam. Hebben jullie hier ook ervaringen mee gehad? Kijk eens, het is natuurlijk niet direct een
nadeel, maar ik wil altijd FF door met dat gips. Gelukkig is het nu droog genoeg om zo weer maximaal met groen aan de gang te gaan. A propos, de verf die ik erdoor mikte was die goedkope tjak van de Xenos (acryl). Het is dus wél de manier om lang wat aan je gipspapje te hebben, want de verwerkingstijd was nu zeker 50 minuten i.p.v. 5!
Nog een plaatje......hier zie je goed dat de rotsmodule los op de 'spoormodule' staat.
In mijn poppige Backeramm-Rijndorpje komt eens een keer een overweg. Een werkende zou leuk zijn, maar met het aanbod van treinen door Koploper aangeboden zal ie toch meer dicht dan open zijn, en dan vind ik het weggegooid geld voor de techniek. Want ik wil dan wel een echte: dus met hekjes en 4 bomen. Een idee wat ik heb bij de gesloten overweg is een demonstratie van de locals tegen het
lawaai van de spoorwegen.
De eerste kleur zit er ook op. Gewoon van karton gemaakt.
Okay, ik ga weer verder met klooien! Voor je het weet is het september....
J.