Baanplan voor 2x1 meter opp

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
spoor7

Baanplan voor 2x1 meter opp

Bericht door spoor7 »

Hallo mede n spoorders,

ik ben al een tijd op zoek naar een mooi baanplan en heb zelf al vele ontwerpen op papier gemaakt of op
de plaat uitgelegd maar ben nog niet tevreden.
Ik heb een plaat van 2x1 meter die verijdbaar is zodat ik er van alle kanten bij kan.
Ik wil graag een realitische bergbaan met verschillende niveaus. Het achterste spoor moet het hoogst liggen en
voorzien zijn van een viaduct. Uiteraard heb ik de baan van Mannis-n-bahn.de bekeken en zoiets is wel erg mooi.
Hij heeft alleen veel meer ruimte! Het mooie bergachtig landschap spreekt mij erg aan. Verder is het mooi als 1 treinstel
rustig een soort ronde kan rijden terwijl er met het andere treinstel gespeeld kan worden (allen stoomlocs).
Het moet geen overvolle baan worden maar wel met voldoende mogelijkheden.
Is dit mogelijk of is dit een onmogelijke opgave.
Ik ben benieuw naar jullie ideen.

Saraan

Re: Baanplan voor 2x1 meter opp

Bericht door Saraan »

Wat jij opsomt, zijn zo'n beetje de karakteristieken van mijn baan. Kijk hieronder in mijn signatuur, en misschien kan mijn baan "Saraan" je inspireren tot een eigen baanplan?

groetjes,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Marcel

Re: Baanplan voor 2x1 meter opp

Bericht door Marcel »

Gezien de ruimte die je hebt en de hoogte die je in wil ben je zowiezo al genoodzaakt om met een spiraal te werken en dan het best met enkelspoor,de spiraal blijft niet zichtbaar doordat je er dan een berg van maakt.
Daarbij zou je misschien een lokaalspoor kunnen leggen en een klein industrie gedeelte met bijv. een draaischijf om wat te kunnen spelen/rangeren.

Plaats reactie