nederlands duitse baan (2,20x1,00)
Re: nederlands duitse baan (2,20x1,00)
Hallo,
Dinsdagmiddag een doos met gebouwen overgenomen en opgehaald bij JohanN.
In die doos kwam ik dit huisje tegen.
Heb eerst geprobeerd het onderkantje eraf te halen, maar dat ging niet. Dus ben ik maar eventjes wat gaan planten in het tuintje . Daar kwam dit tesultaat uit.
Ziet er een stukkie beter uit
Groet, Barry
Dinsdagmiddag een doos met gebouwen overgenomen en opgehaald bij JohanN.
In die doos kwam ik dit huisje tegen.
Heb eerst geprobeerd het onderkantje eraf te halen, maar dat ging niet. Dus ben ik maar eventjes wat gaan planten in het tuintje . Daar kwam dit tesultaat uit.
Ziet er een stukkie beter uit
Groet, Barry
Hoi Barry,
Dat ziet er netjes uit! Maar er zitten volgens mij nog veel meer uitdagingen in de doos! Overigens: wat je naast en om het huisje zag waren de voetstukjes van stelen en tafels. Het geheel was bedoeld als herberg. Ik ben benieuwd wat je met de rest gaat doen!
Groeten, Johan.
Dat ziet er netjes uit! Maar er zitten volgens mij nog veel meer uitdagingen in de doos! Overigens: wat je naast en om het huisje zag waren de voetstukjes van stelen en tafels. Het geheel was bedoeld als herberg. Ik ben benieuwd wat je met de rest gaat doen!
Groeten, Johan.
Er zitten zeker nog wat uitdagingen in, misschien heb ik het weekend nog ergens tijd voor.
Groet, Barry
Groet, Barry
Hallo,
Van het weekend niet veel tijd gehad,
Maar wel wat besteld en vandaag binnen gekregen.
Nu kan ik (eindelijk) de baan neerleggen en draadjes solderen en test rijden
Binnenkort een grote update denk ik dan maar
Groet, Barry.
Van het weekend niet veel tijd gehad,
Maar wel wat besteld en vandaag binnen gekregen.
Nu kan ik (eindelijk) de baan neerleggen en draadjes solderen en test rijden
Binnenkort een grote update denk ik dan maar
Groet, Barry.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat ziet er allemaal erg leuk uit Barry.
Ben benieuwd naar de grote update! En je eerste gereden meters op de baan!
Succes!
Hoontje
Ben benieuwd naar de grote update! En je eerste gereden meters op de baan!
Succes!
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Hallo,
@Hoontje, ik ben zelf ook benieuwd hoe het is als het rij klaar is
Nog even een klein updateje tussendoor.
De postbode had nog iets leuks meegenomen
Hij gaat samen met eenzelfde soort locje in dubbeltractie.
Ze rijden goed samen, dat is te zien in dit filmpje https://youtu.be/yESLTZRmzu4
Morgen nog even smeren en hopen op wat minder herrie
Op de laatste foto ook al een beetje de verdere bouw van de baan te zien, maar meer hierover na het weekend
Groet, Barry.
@Hoontje, ik ben zelf ook benieuwd hoe het is als het rij klaar is
Nog even een klein updateje tussendoor.
De postbode had nog iets leuks meegenomen
Hij gaat samen met eenzelfde soort locje in dubbeltractie.
Ze rijden goed samen, dat is te zien in dit filmpje https://youtu.be/yESLTZRmzu4
Morgen nog even smeren en hopen op wat minder herrie
Op de laatste foto ook al een beetje de verdere bouw van de baan te zien, maar meer hierover na het weekend
Groet, Barry.
Hallo,
Bijna 2 weekenden verder en er is nog niet heel veel gebeurd, vooral, omdat het warm is op zolder en het in dit hokje niet te doen is met bouwen, er is wel wat gebeurd maar niet veel.
Vandaag wel eventjes naar badhoevedorp geweest, dacht ik bijna met niets thuis te komen....
Kwam ik 2 rode dsg wagens tegen en ik dacht al de hele dag dat het dezelfde waren, totdat ik las op eentje speisenwagen. Ik ging ook is op de ander lezen, daar stond op schlafwagen. Ik eventjes googlen voor dsg trein en ik kwam daar ook nog eens een plaatje tegen met een v160 er voor en daarna nog eentje met een aantal verschillende groene rijtuigen. Dus ik ben daar verder gaan kijken voor groene rijtuigen, de v160 had ik al liggen. Daar is dit uit gekomen.
Op de laatste foto is op de achtergrond een nieuw stuk spoor te zien deze is ook al voorzien van draadjes. Er zijn nog 2 resterende sporen die aan de achterkant omhoog gaan, de planning hiervoor is na de vakantie en eventueel als het slecht weer is hier in ons landje.
Groet, Barry.
Bijna 2 weekenden verder en er is nog niet heel veel gebeurd, vooral, omdat het warm is op zolder en het in dit hokje niet te doen is met bouwen, er is wel wat gebeurd maar niet veel.
Vandaag wel eventjes naar badhoevedorp geweest, dacht ik bijna met niets thuis te komen....
Kwam ik 2 rode dsg wagens tegen en ik dacht al de hele dag dat het dezelfde waren, totdat ik las op eentje speisenwagen. Ik ging ook is op de ander lezen, daar stond op schlafwagen. Ik eventjes googlen voor dsg trein en ik kwam daar ook nog eens een plaatje tegen met een v160 er voor en daarna nog eentje met een aantal verschillende groene rijtuigen. Dus ik ben daar verder gaan kijken voor groene rijtuigen, de v160 had ik al liggen. Daar is dit uit gekomen.
Op de laatste foto is op de achtergrond een nieuw stuk spoor te zien deze is ook al voorzien van draadjes. Er zijn nog 2 resterende sporen die aan de achterkant omhoog gaan, de planning hiervoor is na de vakantie en eventueel als het slecht weer is hier in ons landje.
Groet, Barry.
-
- Moderator
- Contacteer:
Wat een schattige locjes! Zo'n rode met witte hekjes wil ik nog voor op mijn werkplaatsmodule.
De 160'er met de wagons is ook een mooie aanwinst.
Groetjes Hoontje
De 160'er met de wagons is ook een mooie aanwinst.
Groetjes Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Die heb ik ook in N en ook in Z
Mooi project overigens, wat je aan het bouwen bent Barry, complimenten
Martin de Deugd
Mooi project overigens, wat je aan het bouwen bent Barry, complimenten
Martin de Deugd
@hoontje, met het fel rode locje begon mijn hele n-spoor avontuur het is jammer dat deze niet heel veel trekkracht heeft, daarom maar z'n familielid erbij gehaald
@mdedeugd, dank je wel voor de complimenten, normaal ben ik niet zo van de duitse en vooral oudere treinen, maar dit vind ik toch ook wel een heel leuk setje, ook leuk als je het op andere banen voorbij ziet komen.
Ik heb nog eventjes zitten meten op het station en ben er achter gekomen dat er nog een groen rijtuigje bijpast, nu maar hopen dat ik er een toevallig tegenkom (lees opzoek gaan ).
Groet, Barry.
@mdedeugd, dank je wel voor de complimenten, normaal ben ik niet zo van de duitse en vooral oudere treinen, maar dit vind ik toch ook wel een heel leuk setje, ook leuk als je het op andere banen voorbij ziet komen.
Ik heb nog eventjes zitten meten op het station en ben er achter gekomen dat er nog een groen rijtuigje bijpast, nu maar hopen dat ik er een toevallig tegenkom (lees opzoek gaan ).
Groet, Barry.
Laatst gewijzigd door barryd op 18 jul 2015 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Eventjes de voorlopige treinen op de stationssporen gezet, puur om te kijken hoe het eruit ziet.
Als de preisertjes en de stations spulletjes erop staan ziet het er nog leuker uit.
Groet, Barry.
Als de preisertjes en de stations spulletjes erop staan ziet het er nog leuker uit.
Groet, Barry.
De eerste voortgang van het projectje: loopbrug.
Klein halfuurtje verder.
Nu verder aan de volgende trap
Groet, Barry.
Klein halfuurtje verder.
Nu verder aan de volgende trap
Groet, Barry.
Nog 1x dan vandaag met de loopbrug
Morgen alleen de railing van de trappen maken en ondersteuningen voor de overkapping en dan toch maar eens een airbrush aanschaffen, wilde ik al een tijdje maar nu heb ik het nodig.
Groet, Barry.
Morgen alleen de railing van de trappen maken en ondersteuningen voor de overkapping en dan toch maar eens een airbrush aanschaffen, wilde ik al een tijdje maar nu heb ik het nodig.
Groet, Barry.
En dan voorlopig het laatste deel van het loopbrug projectje.
Volgende stap wordt een ander kleurtje.
Groet, Barry.
Volgende stap wordt een ander kleurtje.
Groet, Barry.
-
- Moderator
- Contacteer:
Kijk, doettie even
Voor een goedkoper alternatief van styreen bestel ik altijd bij De Kwast.
Zij verkopen o.a. styreen profielen en muurplaten.
Groetjes
Hoontje
Voor een goedkoper alternatief van styreen bestel ik altijd bij De Kwast.
Zij verkopen o.a. styreen profielen en muurplaten.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Goed bezig Barry! Maar zou je geen tussenbordes bij de trappen toepassen? Die arme preisertjes moeten nu die steile trap op zonder een "rustpunt". Zo'n trap is in het echie zeer moeilijk te lopen.
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Dank jullie wel,
@hoontje, ik heb eventjes zitten rondneuzen daar, maar klopt het dat er geen styreen platen zijn maar styreen stripjes?
@RogerB, ah ik miste al iets maar ik kon er maar niet opkomen wat Dank je wel morgen maar eventjes een 'trap uitbreiding' maken voor de preisertjes
Groet, Barry.
@hoontje, ik heb eventjes zitten rondneuzen daar, maar klopt het dat er geen styreen platen zijn maar styreen stripjes?
@RogerB, ah ik miste al iets maar ik kon er maar niet opkomen wat Dank je wel morgen maar eventjes een 'trap uitbreiding' maken voor de preisertjes
Groet, Barry.
-
- Moderator
- Contacteer:
Hmmm wellicht zijn ze uit het assortiment dan. Heb daar ooit grote platen bestelt, ook met allerhande baksteen motief enzo... De winkel zit in Oss, althans de locatie met veel styreen. Mocht je er in de buurt zijn kun je eens binnenlopen.
Webshop Hoontje.nl
Oke, als ik er een keer in de buurt zal ik wel een keertje naar binnen lopen, als ik het niet vergeet
Ik heb wel bakstenen muur platen gezien maar dat zag er niet uit als styreen.
Groet, Barry.
Ik heb wel bakstenen muur platen gezien maar dat zag er niet uit als styreen.
Groet, Barry.
Vanmorgen de 'rustplaatsjes' voor de trappen er tussen gemaakt. Ik kan wel alles gaan vertellen hoe ik het heb gedaan, maar plaatjes zijn leuker
Toen alle preisertjes in hun treinen zaten, was er 1 preisertje foto's aan het maken, wellicht een spotter.
Nu echt voorlopig de laatste update over de loopbrug
Groet, Barry.
Toen alle preisertjes in hun treinen zaten, was er 1 preisertje foto's aan het maken, wellicht een spotter.
Nu echt voorlopig de laatste update over de loopbrug
Groet, Barry.
Barry,
Wervelwind gehad op de baan, huisjes op de kop.
Een wagon goed van verf voorzien valt niet mee. Ze hebben niet van die kleine spuitbussen.
Wervelwind gehad op de baan, huisjes op de kop.
Een wagon goed van verf voorzien valt niet mee. Ze hebben niet van die kleine spuitbussen.
@BenQ, Ja er was inderdaad een kleine wervelwind Garage was ook van het huisje afgewaaid, maar de lokale klusbedrijven en opruimingsdiensten hebben het al weer gerepareerd, vlugge mannetjes zijn het
En ja verf, ik heb het volgens mij toendertijd met acrylverf gedaan, maar toen was ik net begonnen en had ik een klein baantje en vond dat m'n wagonnetjes met craffiti moest worden bekladderd van de week er maar even proberen af te halen
Groet, Barry
En ja verf, ik heb het volgens mij toendertijd met acrylverf gedaan, maar toen was ik net begonnen en had ik een klein baantje en vond dat m'n wagonnetjes met craffiti moest worden bekladderd van de week er maar even proberen af te halen
Groet, Barry
Heerlijk bouwverslag, leuk te zien hoe je zo bezig bent tof.
Martin de Deugd
Martin de Deugd