Gebruik bochtwissels voor toegang schaduwstation
-
Onderwerp starter - Berichten: 1136
Gebruik bochtwissels voor toegang schaduwstation
Gents, heeft iemand ervaring met onderstaande constructie mbv PECO ST-45 bochtwissels? Dit kan flink wat ruimte besparen op een krap schaduwstation maar ik twijfel over de betrouwbaarheid van 2 bochtwissels op deze manier aan elkaar te hangen. Feedback & tips zijn welkom.
- Bijlagen
-
- Bochtwissels
- bochtwissels.jpg (8.58 KiB) 3209 keer bekeken
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Re: Gebruik bochtwissels voor toegang schaduwstation
Hoi Erik
waarom zouden ze niet betrouw baar zijn ? als je peco wissels netjes en naukeurig legt dan werken ze perfect. Ik had op mijn oude baan een soortgelijke opstellingen zonder issues en in het 2e schaduw station van mijn huidige nieuwe baan komen ze ook weer. gewoon 4 stuks op een rij
ik zou alleen de middelste 2e wissel op de buitenbaan leggen, daarmee maak je de 2 binnenste sporen wat langer.
gr.
M.
waarom zouden ze niet betrouw baar zijn ? als je peco wissels netjes en naukeurig legt dan werken ze perfect. Ik had op mijn oude baan een soortgelijke opstellingen zonder issues en in het 2e schaduw station van mijn huidige nieuwe baan komen ze ook weer. gewoon 4 stuks op een rij

ik zou alleen de middelste 2e wissel op de buitenbaan leggen, daarmee maak je de 2 binnenste sporen wat langer.
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Onderwerp starter - Berichten: 1136
Re: Gebruik bochtwissels voor toegang schaduwstation
Dank voor je reactie. Met Fleischmann R1/R2 heb ik minder goede ervaring door de krappe radius. Vandaar de vraag.
Ik pas het plan nog even aan nav je opmerking en zal zorgvuldig de bochten leggen
Dit geldt voor alle wisselstraten, bochten enz enz. Ik heb inmiddels gemerkt dat even onzorgvuldig zijn, grote gevolgen kan hebben voor hoe "mooi" of "betrouwbaar" een stuk baan door een (korte/lange) trein of lok wordt bereden.
Ik pas het plan nog even aan nav je opmerking en zal zorgvuldig de bochten leggen

Groet, Erik