Zelf een decoder inbouwen.

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jelle

Zelf een decoder inbouwen.

Bericht door Jelle »

Zoals de de meeste hier wel weten ben ik de laatste jaren druk aan het stoeien met digitaal rijden.
Ik heb heel wat tegenslagen gehad, puur uit onwetendheid en onkunde.
Gelukkig is er overal hulp te vinden, zeker hier op het forum, op al die tegenslagen weer te boven te komen.

Maar het grootste punt was eigenlijk wel een aantal van de loc's die ik had. Deze dateerde nog uit het pre-digi tijdperk.
Nu weet ik ook dat er diverse handleidingen te vinden zijn op het WWW, maar lang niet van iedere loc die ik graag zou willen digitaliseren.
Als je dan zo'n locje open maakt en al die pruttel daarbinnen ziet schrik je al gauw terug.
Je weet dat de condensators en zo er eigenlijk allemaal uit moeten, Maar dan, hoe ga je verder. Ik heb locjes waar ik het niet aan durfde.
Tot nu dan.

Dankzij een cursus die Martin Domburg nu heeft gegeven zie ik het helemaal zitten om al mijn locjes te kunnen digitaliseren.
Gisteren (10-10) ben ik samen met nog 9 andere bij Martin geweest om een cursus te volgen in het digitaliseren van loc's.
En ik moet eerlijk zeggen, ik vond het geweldig. De weerstand en angsten die ik eerst had als ik een 'moeilijk' locje opende is nu eigenlijk helemaal weg. Door de simpele en goede uitleg van Martin is nu duidelijk geworden dat de meeste 'angsten' compleet onnodig waren en mij de zekerheid gegeven dat eigenlijk ieder locje wel te digitaliseren is. (met misschien een paar uitzonderingen zoals Kato)

Ik heb er heel veel van geleerd, en ook gezien dat het onderhoud in feite minder 'moeilijk is dan altijd wordt gedacht.
Eén ding is in ieder geval zeker, de decoders zullen hier binnenkort niet aan te slepen zijn. ;) :D

Over de dag zelf heb ik niets anders dan lof. Het is werkelijk een fantastische dag en absoluut een aanrader voor iedereen die wil beginnen met digitaliseren.
De organisatie vond ik gewoon heel goed, ook lekker gegeten tussen de middag met complimenten aan de vrouw van Martin.
Een topper, Ik kijk uit naar eventuele volgende cursusen die Martin gaat organiseren.

Oh ja, die is niet zozeer bedoeld als reclame voor Martin, maar vooral voor diegene die ook willen digitaliseren maar er tegen op zien omdat het 'moeilijk' zou zijn.
Het is niet moeilijk. voor mij tenminste niet meer.

Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Re: Zelf een decoder inbouwen.

Bericht door martindomburg »

Bedankt voor deze recentie Jelle! doet me goed dat het doel van de cursus is bereikt. Hopelijk zal je nu meer plezier gaan beleven aan het digitaliseren van je wagenpark ;)

Succes

epocheales denken

Bericht door epocheales denken »

Hoi Jelle,

Als mede deelnemer van de digitaal inbouw cursus van gisteren, had ik het niet beter kunnen verwoorden!
Leuk je ontmoet te hebben trouwens.
En om de traditie hoog te houden kwam ik weer eens met een stoomloc, met allerlei makken en makkies.... :lol:
Enfin het werd een beetje van mij zelf en heel van Martin :mrgreen:
Ging als laatste weg en weer kwam die gedrevenheid en passie en vooral geen angst hebben voor dcc van Martin weer
boven drijven ;)
Ga nu ook langzaam (eerst het teentje en dan het beentje :lol: ) in het dcc-diepe springen...

Veel succes Jelle met jouw aankomende digitale projecten en Martin bedankt voor een dag die ik niet had willen missen.

Groet,

Hans

Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

ns1200

Bericht door ns1200 »

MSS ook maar eens doen, heb er iets te veel zonder stekker.
Dus veel soldeerwerk.
Een beetje begeleiding is dan mss een optie.

Rick

Love Kit Bashing and Home Made Structures

Onderwerp starter
Jelle

Bericht door Jelle »

Nee Martin, Jij bedankt voor je gigantische inzet. Tien van die nitwitten om je heen en dan erin slagen om alles zo goed voor elkaar te krijgen. Mijn diepe respect voor jou.

@epocheales denken Zeker ook leuk jou ontmoet te hebben. Ik vond het echt een topdag. Als ik weer bij bloed ben heb ik al een paar projectjes klaar liggen. Met wat ik nu geleerd heb moet dat helemaal goed komen.

@ns1200 Ik zou het zeker doen. Het heeft mij in ieder geval heel veel geholpen. Ik ben er voor mij zelf van overtuigd dat ik nu een heel eind verder kom dat steeds te moeten zoeken naar die ombouwbeschrijvingen. De meeste loc's denk ik nu wel om te kunnen bouwen zonder beschrijving.

Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Plaats reactie