Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Reinder,
dit is bijna zoals ik het bedoelde, en het is al een stuk verbetering, alleen wat ik bedoelde, sluit de kruiswissels op elkaar aan, dat ze dus schuin onder elkaar komen, in dit geval, jouw groene kruiswissel naar links, waar nu de gewone groene wissel ligt , zodanig dat je daar dus in 1 keer vanaf geel door kunt naar alle groene sporen.
de groene en blauwe wissel kun ej dan zelf laten vervallen,
Zoals jij het nu hebt, kun je vanaf die kant rechts alleen vanaf geel naar het binnenste groene spoor komen, als je het dus nog iets aanpast kun je vanaf elk spoor alle groene sporen binnen/uit rijden.
Wat de opmerking betreft van saraan, heeft hij wel een beetje gelijk kwa de ligging van de hoofdsporen via de afbuigende wisselstanden, alleen denk ik dat je daar, gezien de ruimte die e hebt, niet veel anders kunt, zonder jouw perron en opstelsporen te moeten inkorten.
Idd als je links de opstelsporen uit gaat rijden, zul je eerst pas na de blauwe boog kunnen wisselen naar de gele binnenbaan, maar ook dat is een kwestie van ruimte waar je denk ik weinig anders mee kunt, zeker niet een voorbeeld uit het grootbedrijf, maar helaas moeten we soms wat toegeven door ons ruimte gebrek. Ik denk dan ook zelf dat dat niet z`n probleem mag zijn, zolang de baan beveiliging er op is aangepast.
Als je dit toch anders wilt doen, wat mischien wel mooier is, zul je de aansluitingen van blauw naar geel en andersom, moeten omdraaien, maar dan moet je ook de aansluiting naar oranje aanpassen, wat trouwens weer gunstig kan zijn, omdat je in jouw huidige aansluitng van het oranje deel moet rangeren over de hoofdbaan, wat eigenlijk niet gunstig is.
mvg
Freddy
dit is bijna zoals ik het bedoelde, en het is al een stuk verbetering, alleen wat ik bedoelde, sluit de kruiswissels op elkaar aan, dat ze dus schuin onder elkaar komen, in dit geval, jouw groene kruiswissel naar links, waar nu de gewone groene wissel ligt , zodanig dat je daar dus in 1 keer vanaf geel door kunt naar alle groene sporen.
de groene en blauwe wissel kun ej dan zelf laten vervallen,
Zoals jij het nu hebt, kun je vanaf die kant rechts alleen vanaf geel naar het binnenste groene spoor komen, als je het dus nog iets aanpast kun je vanaf elk spoor alle groene sporen binnen/uit rijden.
Wat de opmerking betreft van saraan, heeft hij wel een beetje gelijk kwa de ligging van de hoofdsporen via de afbuigende wisselstanden, alleen denk ik dat je daar, gezien de ruimte die e hebt, niet veel anders kunt, zonder jouw perron en opstelsporen te moeten inkorten.
Idd als je links de opstelsporen uit gaat rijden, zul je eerst pas na de blauwe boog kunnen wisselen naar de gele binnenbaan, maar ook dat is een kwestie van ruimte waar je denk ik weinig anders mee kunt, zeker niet een voorbeeld uit het grootbedrijf, maar helaas moeten we soms wat toegeven door ons ruimte gebrek. Ik denk dan ook zelf dat dat niet z`n probleem mag zijn, zolang de baan beveiliging er op is aangepast.
Als je dit toch anders wilt doen, wat mischien wel mooier is, zul je de aansluitingen van blauw naar geel en andersom, moeten omdraaien, maar dan moet je ook de aansluiting naar oranje aanpassen, wat trouwens weer gunstig kan zijn, omdat je in jouw huidige aansluitng van het oranje deel moet rangeren over de hoofdbaan, wat eigenlijk niet gunstig is.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
hmm zal er is over nadenken mischien de boel een beetje op de schop gooien. Mits ik daar vanaf de puf nog voor heb. Ben namelijk heel dom geweest om benzine in een dieselbus van de zaak te gooien. Mag het zelf gaan betalen
Daar gaat me budget voor de treinbaan.
Maar ik zal mijn brein effe laten ratelen mischien kom ik dan tot een mooi oplossing. Mischien de draaischijf naar beneden doen. En de perronsporen recht maken. Maar dan ben ik wel dat leuke effect kwijt
mvg
Reinder

Maar ik zal mijn brein effe laten ratelen mischien kom ik dan tot een mooi oplossing. Mischien de draaischijf naar beneden doen. En de perronsporen recht maken. Maar dan ben ik wel dat leuke effect kwijt
mvg
Reinder
ging de bus niet harder lopen, anders moet je even goed schudden

volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Reinder,
Ja dat is dan idd even een behoorlijke tegenvaller, hoop dat het allemaal een beetje meevalt met de schade.
Voor wat betreft jouw baanontwerp, ik zou het niet teveel gaan recht trekken, want dit geeft net ff dat extra effect wat jouw ontwerp mooi maakt, er zullen vast andere oplossingen zijn.
Even een vraagje, misschien dat ik er over heen heb gekeken, maar welk railssysteem gebruik je? dan kan ik hier misschien ff wat proberen op de pc, en je wat sugesties doen.
Mvg
Freddy
Ja dat is dan idd even een behoorlijke tegenvaller, hoop dat het allemaal een beetje meevalt met de schade.
Voor wat betreft jouw baanontwerp, ik zou het niet teveel gaan recht trekken, want dit geeft net ff dat extra effect wat jouw ontwerp mooi maakt, er zullen vast andere oplossingen zijn.
Even een vraagje, misschien dat ik er over heen heb gekeken, maar welk railssysteem gebruik je? dan kan ik hier misschien ff wat proberen op de pc, en je wat sugesties doen.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
oooh dat vind ik gaaf van je. ik rij fleischmann spoor.
mvg
Reinder
mvg
Reinder
-
hoi reinder
het ziet er leuk uit ik zou inderdaad nog wat aanpassingen doen als je daar de ruimte voor hebt
zodat je overal makkelijk kan komen zonder een lamme hand te krijgen door aan de locmauss te blijven draaien
en ben benieuwd hoe je het verder gaat aankleden
ik hou je topic in de gaten
groetjes richard
http://www.nsrail.webs.com
het ziet er leuk uit ik zou inderdaad nog wat aanpassingen doen als je daar de ruimte voor hebt
zodat je overal makkelijk kan komen zonder een lamme hand te krijgen door aan de locmauss te blijven draaien

en ben benieuwd hoe je het verder gaat aankleden
ik hou je topic in de gaten
groetjes richard
http://www.nsrail.webs.com
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Ok reinder, zal deze dagen eens kijken, misschien zo dadelijk al wel, maar kun je mij even de nummers van de gebruikte wissels/kruiswissels geven, dan kan ik het wat kloppend maken.
afstanden van perrons laat ik ff int midden, dat kun je zelf dan weer snel genoeg op goede lengte brengen lijkt mij.
mvg
Freddy,
afstanden van perrons laat ik ff int midden, dat kun je zelf dan weer snel genoeg op goede lengte brengen lijkt mij.
mvg
Freddy,
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
werk jij met any rails? Want dan kan ik je wel effe het bestand sturen. En anders zijn het gewoon de standaard wissels van fls. dus je kunt gewoon een wissel neer plakken je hebt alleen verschil dat de ene elektrisch is en de andere niet. En dat is alles. Maar even terug komend op het recht trekken ik krijg daardoor wel een aanzienlijke perronlengte wat in houd langere intercitytrein. Maargoed ik ga hier is op me gemak nadenken en wat boekies doorbladeren. Naar een idee om naar eigen inzicht wat te verfijnen.
mvg
Reinder
mvg
Reinder
Reinder,
Ik werk idd met anyrail,
dus je hebt een pbtje
Mvg
Freddy
Ik werk idd met anyrail,
dus je hebt een pbtje
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
reinder,
Daar is dan een idee, dat denk ik meer mogelijkheden geeft.
alle locs kunnen via het uithaalspoor onder de draaischijf er naar toe gerangeerd worden ipv over de hoofdbaan, of via het bovenste perronspoor.
je hebt tevens nog een extra uithaalspoor boven je bovenste kopspoortje bij het perron.
daarnaast rechts de wisselstraten nog wat aangepast, zodat je ook van die kant uit elk spoor kunt in en uitrijden.
De wisselstraten voor de bogen in je laatste plan met kleuren, kun je natuurlijk gewoon laten zitten, daar ben ik hier van uit gegaan.
Kijk maar eens of je wat van het idee kunt gebruiken, er zijn vast nog wel meer mogelijkheden, maar zo kun je een beetje zien wat ik bedoel, met goede berijkbaarheid van het geheel.
Mvg
Freddy
Daar is dan een idee, dat denk ik meer mogelijkheden geeft.
alle locs kunnen via het uithaalspoor onder de draaischijf er naar toe gerangeerd worden ipv over de hoofdbaan, of via het bovenste perronspoor.
je hebt tevens nog een extra uithaalspoor boven je bovenste kopspoortje bij het perron.
daarnaast rechts de wisselstraten nog wat aangepast, zodat je ook van die kant uit elk spoor kunt in en uitrijden.
De wisselstraten voor de bogen in je laatste plan met kleuren, kun je natuurlijk gewoon laten zitten, daar ben ik hier van uit gegaan.
Kijk maar eens of je wat van het idee kunt gebruiken, er zijn vast nog wel meer mogelijkheden, maar zo kun je een beetje zien wat ik bedoel, met goede berijkbaarheid van het geheel.
Mvg
Freddy
- Bijlagen
-
- reinder.jpg (59.23 KiB) 3243 keer bekeken
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
het ziet er wel intrssant uit. Alleen wat saraan zei. Klopt wel je moet je wissels in de hoofdbaan in rechte stand berijden. Dus moet er nog is goed over nadenken. Tevens wil ik ook nog kijken of ik de perrons langer kan krijgen
mvg
Reinder
mvg
Reinder
Reinder,
Ja opzich heeft saraan natuurlijk gelijk, en ook daar is zeker een mooi plan op te vinden, maar of je het allemaal weg krijgt op jouw ruimte is de vraag, daar je dan meer naast elkaar moet geen leggen, want je locdepot dan achter het station wegwerken word dan lastig, zul je meer in de diepte moeten werken.
maar heb je een idee laat het maar zien en we denken weer mee.
Mvg
Freddy
Ja opzich heeft saraan natuurlijk gelijk, en ook daar is zeker een mooi plan op te vinden, maar of je het allemaal weg krijgt op jouw ruimte is de vraag, daar je dan meer naast elkaar moet geen leggen, want je locdepot dan achter het station wegwerken word dan lastig, zul je meer in de diepte moeten werken.
maar heb je een idee laat het maar zien en we denken weer mee.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
een baanplan maken is het moelijkste van de hobby heb ik al gemerkt. Het kopen het leukts in mijn geval dan. Tevens weet ik niet of het slim is om de rangeersporen achter de perronsporen te plaatsen. Ik bedoel dus dat je aan de kant van het stations gebouw zit.
mvg
Reinder
ps zou dit topic gesplits kunnen worden naar baanplan. Is wel zo duidelijk. Gaat nu niet echt meer over de baanbouw
mvg
Reinder
ps zou dit topic gesplits kunnen worden naar baanplan. Is wel zo duidelijk. Gaat nu niet echt meer over de baanbouw
Ik kon het idee toch niet loslaten dus hier een verbouwde versie

brand los zou ik zeggen
mvg
Reinder

brand los zou ik zeggen
mvg
Reinder
Ziet er leuk uit hoor Reinder. Gebogen perrons zijn altijd mooi, maar gebruik dan wel flexrail om een flauwe boog te maken. Anders moeten je Preisertjes springen om in en uit de trein te stappen op dat punt.
Groetjes,
Jos

Groetjes,
Jos
Dat is handig om te weten dankje Jos
ben nog effe bezig geweest
versie 1

versie 2

versie 2 heeft dan wel 1 aftakkende wissel in de hoofd baan maar die wordt 9 van de 10x in de goede richting bereden en niet tegen de wisselpunt in. En als dat gebeurt rijdt de trein langzaam en is dat dus niet erg. Aldus H.F.Enter
mvg
Reinder
ben nog effe bezig geweest
versie 1

versie 2

versie 2 heeft dan wel 1 aftakkende wissel in de hoofd baan maar die wordt 9 van de 10x in de goede richting bereden en niet tegen de wisselpunt in. En als dat gebeurt rijdt de trein langzaam en is dat dus niet erg. Aldus H.F.Enter
mvg
Reinder
Ziet er erg goed uit Reinder, alleen zou ik nu nog een schaduwstation achterin maken.
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
weet ik nog niet. Het hoeft van mij niet zo ingewikkeld. Moet dan weer automatisch. En dat kost klauwen vol met geld en dat steek ik liever in preisertjes,autotjes boompies, enz. Ik ben meer een scenery man
mvg
Reinder
mvg
Reinder
Als je geen schaduwstation wilt, kun je ook gewoon een extra rondje onder de baan maken. De trein verdwijnt dan een poosje uit het zicht, geeft minder het effect van rondjes rijden.
Groetjes,
Jos
Groetjes,
Jos
dat heb ik nu Jos en ik moet zeggen ene kant leuk. Maar aan de andere kant minder want mijn treintjes hebben de nare gewoonte om daar effe een tussenstop te maken
Dus ben der niet zo heel kapot van. Maar het is het overwegen waard
mvg
Reinder

mvg
Reinder
Misschien kun je onderin een kruiswissel maken om door te steken naar het onderste opstelspoor. Nu moet een trein die van links komt, een stuk de hoofdbaan op om vervolgens achterwaarts de opstelsporen op te kunnen rijden. Je zou dit onderste opstelspoor nog een stukje langer kunnen maken door het een fractie te laten zakken. Is ook handig als treinen van rechts naar het opstelspoor rijden en ze moeten er dan weer uit naar links. Hoef je ook minder over de hoofdbaan te rangeren.
Als je niet veel treinen erbij gaat kopen en eigenlijk alleen aan de scenery wilt werken, is een schaduwstation niet zo nodig, maar je ziet de trein wel gewoon rondjes rijden. Persoonlijk lijkt me dat niet al te boeiend, maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze. Het is al vaker gezegd: je maakt een baan voor jezelf en niet voor anderen.
Mvg,
Martin
Als je niet veel treinen erbij gaat kopen en eigenlijk alleen aan de scenery wilt werken, is een schaduwstation niet zo nodig, maar je ziet de trein wel gewoon rondjes rijden. Persoonlijk lijkt me dat niet al te boeiend, maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze. Het is al vaker gezegd: je maakt een baan voor jezelf en niet voor anderen.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Het plan van het station is er enorm op vooruit gegaan! Mij lijkt plan 1 beter, want die dubbele rijstraat in plan 2 (links) vind ik wat overdreven. Rechts in de hoofdbaan zou ik die driewegwissel vermijden. Die zijn nogal storingsgevoelig, en in de hoofdbaan wil je toch vlekkeloos rijgedrag, Het bovenste zijspoor mag dan iets verder naar rechts met een gewone wissel op het hoofdspoor aangesloten worden. Wat verder na de bocht ligt toch een goede oversteek.
Ik zou ook opteren voor een schaduwstation, maar ieder zijn voorkeur.
groetjes,
Ik zou ook opteren voor een schaduwstation, maar ieder zijn voorkeur.
groetjes,
Ik heb ook driewegwissels, maar die werken echt perfect. Beter dan sommige 'normale' wissels van Flm.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Zo even wat dingen verbeterd 2 dingen om precies te zijn. Links een engelsman weg gehaald. Was onodig dus vervangen door kruizing. En de zwarte lijn is een muur waar het spoor achter ligt zodat je het niet ziet. Waardoor ik altijd de mogelijkheid open hou voor een schaduwstation. Maar dat vind ik niet zo belangrijk.
Hier dan het nieuwe plan

mvg
Reinder
Hier dan het nieuwe plan

mvg
Reinder
Reinder,
Ziet er goed uit, nadat ik gister de tekening voor je had geplaatst, dacht ik er nog aan om eventueel de perrons wat meer gebogen te leggen, zodat je daar idd goed door de wissels zou kunnen rijden, dat heb je inmiddels zelf al aangepast.
toch nog wat kantekeningen, je laatste aanpassing met het extra wisselpunt, links, daar rij je mooi jouw rangeer/opstelsporen in, alleen, wanneer je vanaf dat punt een loc naar depot/draaischijf wilt hebben, moet je nu wederom rangeren via de hoofdbaan. omdat je dus niet rechtstreeks op het gele uithaalspoortje onder de schijf kunt komen.
Dit zelfde zie ik ook boven in jouw station. ik zou de gele wissel net voor het zwarte kruiswissel ook een kruis van maken met een kort uithaalspoor zodat je daar niet via jouw perronsporen hoeft te rangeren om bij locverzorgingsplaats te kunnen komen.
Maar verder mooie vorderingen hoor, en idd een mooi ontwerp maken kost veel tijd, maar als uiteindelijk je er een mooie baan van krijgt, zeker de moeite waard.
Mvg
Freddy
Ziet er goed uit, nadat ik gister de tekening voor je had geplaatst, dacht ik er nog aan om eventueel de perrons wat meer gebogen te leggen, zodat je daar idd goed door de wissels zou kunnen rijden, dat heb je inmiddels zelf al aangepast.
toch nog wat kantekeningen, je laatste aanpassing met het extra wisselpunt, links, daar rij je mooi jouw rangeer/opstelsporen in, alleen, wanneer je vanaf dat punt een loc naar depot/draaischijf wilt hebben, moet je nu wederom rangeren via de hoofdbaan. omdat je dus niet rechtstreeks op het gele uithaalspoortje onder de schijf kunt komen.
Dit zelfde zie ik ook boven in jouw station. ik zou de gele wissel net voor het zwarte kruiswissel ook een kruis van maken met een kort uithaalspoor zodat je daar niet via jouw perronsporen hoeft te rangeren om bij locverzorgingsplaats te kunnen komen.
Maar verder mooie vorderingen hoor, en idd een mooi ontwerp maken kost veel tijd, maar als uiteindelijk je er een mooie baan van krijgt, zeker de moeite waard.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2