Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Freddy
je kan wel degelijk van de opstelsproren in 1 keer naar het gele spoortje.
Kijk maar is naar de bovenste paarse spoor daar steek je in 1 keer de hoofdbaan over.
Zodat je bij de locloods uit komt
En wat betrefd die kruising die je zij kan wel. Dan kan ik teven nog en perronspoor maken mits dat past.
En of dat mooi is moet ik effe kijken. Maarja Rome is ook niet gebouwd in 1 dag
mvg
Reinder
je kan wel degelijk van de opstelsproren in 1 keer naar het gele spoortje.
Kijk maar is naar de bovenste paarse spoor daar steek je in 1 keer de hoofdbaan over.
Zodat je bij de locloods uit komt
En wat betrefd die kruising die je zij kan wel. Dan kan ik teven nog en perronspoor maken mits dat past.
En of dat mooi is moet ik effe kijken. Maarja Rome is ook niet gebouwd in 1 dag
mvg
Reinder
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
leuke baan zo reinder
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Reinder,
Ik was er even vanuit gegaan, dat jouw eerste spoor, net langs het onderste perron, ook daadwerkelijk een perronspoor zou zijn, als daar dus een trein aan het perron staat, maar ook als er een goederentrein staat, zul je dus vanaf de andere sporen niet rechtstreeks kunnen oversteken naar het gele deel.
En als je al vanaf de onderste 3 opstelsporen komt, zul je altijd ff moeten steken, misschien dus een tweede optie
om links op de kopse kant van jouw onderste perron nog een extra kort uithaalspoortje te maken, dmv een extra kruiswissle ipv die gewone wissel, zodat je hier nog net met een loc een extra mogelijkheid hebt, om ten alle tijden te kunnen rangeren zonder de hoofdbaan te moeten gebruiken.
Mvg
Freddy
Ik was er even vanuit gegaan, dat jouw eerste spoor, net langs het onderste perron, ook daadwerkelijk een perronspoor zou zijn, als daar dus een trein aan het perron staat, maar ook als er een goederentrein staat, zul je dus vanaf de andere sporen niet rechtstreeks kunnen oversteken naar het gele deel.
En als je al vanaf de onderste 3 opstelsporen komt, zul je altijd ff moeten steken, misschien dus een tweede optie
om links op de kopse kant van jouw onderste perron nog een extra kort uithaalspoortje te maken, dmv een extra kruiswissle ipv die gewone wissel, zodat je hier nog net met een loc een extra mogelijkheid hebt, om ten alle tijden te kunnen rangeren zonder de hoofdbaan te moeten gebruiken.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
hmm zou je dat is kunnen uit tekenen op mijn baanplan?
Snap hem niet helemaal.
mvg
Reinder
Snap hem niet helemaal.
mvg
Reinder
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Reinder,
ff met 2 strepen aangegeven waar is extra uithaalspoortjes voor een loc zou plaatsten, zodat rangeren makkelijker word, zonder andere rij-richtingen te moeten kruizen of blokkeren.
Mvg
Freddy
ff met 2 strepen aangegeven waar is extra uithaalspoortjes voor een loc zou plaatsten, zodat rangeren makkelijker word, zonder andere rij-richtingen te moeten kruizen of blokkeren.
Mvg
Freddy
- Bijlagen
-
- fase2-3-1a.JPG (44.4 KiB) 3546 keer bekeken
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Reinder,
Moet er eigenlijk wel ff bij zeggen, dat ik het wat dat betreft wel wat met saraan eens ben, dat het op deze manier onnodig ingewikkeld word, omdat de dubbele kruisverbinding met de hoofdbaan aan die kant eigenlijk overbodig is.
Trouwens ook jouw idee om er nog een extra perronspoor boven bij te maken, ook dat zou ik niet doen.
gezien de verdere mogelijkheden van jouw plan, aangezien jij liever geen schaduwstation wilt gebruiken, maak jij de rijmogelijkheden alleen maar moeilijker, daar elke keer als er een trein moet vertrekken, er eerst een andere binnen moet komen, om een vrije baan te hebben. dus een extra perron maakt alleen dat treinen nog langer moeten wachten, alvorens weer weg te kunnen, en tevens heeft ook om die reden de dubbele kruisverbinding niet veel zin, daar er toch al bijn ageen mogelijkheid is om meerdere treinen gelijk te laten in of uit rijden. daar ook die een vrije baan nodig zijn.
mvg
Freddy
Moet er eigenlijk wel ff bij zeggen, dat ik het wat dat betreft wel wat met saraan eens ben, dat het op deze manier onnodig ingewikkeld word, omdat de dubbele kruisverbinding met de hoofdbaan aan die kant eigenlijk overbodig is.
Trouwens ook jouw idee om er nog een extra perronspoor boven bij te maken, ook dat zou ik niet doen.
gezien de verdere mogelijkheden van jouw plan, aangezien jij liever geen schaduwstation wilt gebruiken, maak jij de rijmogelijkheden alleen maar moeilijker, daar elke keer als er een trein moet vertrekken, er eerst een andere binnen moet komen, om een vrije baan te hebben. dus een extra perron maakt alleen dat treinen nog langer moeten wachten, alvorens weer weg te kunnen, en tevens heeft ook om die reden de dubbele kruisverbinding niet veel zin, daar er toch al bijn ageen mogelijkheid is om meerdere treinen gelijk te laten in of uit rijden. daar ook die een vrije baan nodig zijn.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
hmm dat zou inderdaad kunnen.
Maakt het niet weer wat intressanter.
Maar wel voller
mvg
Reinder
Maakt het niet weer wat intressanter.
Maar wel voller
mvg
Reinder
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
al even bezig geweest
dat kopspoortje bij het rangeergedeelte kan niet dat kost me perronlengte en dat heb ik niet
mvg
Reinder
dat kopspoortje bij het rangeergedeelte kan niet dat kost me perronlengte en dat heb ik niet
mvg
Reinder
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
nog even over die dubbele kruis verbinding hoe zou het anders kunnen dan.
Zonder dat ik in de hoofdbaan weer ga beginen met aftakende wissels.
mvg
Reinder
Zonder dat ik in de hoofdbaan weer ga beginen met aftakende wissels.
mvg
Reinder
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
freddy als je nog meer kruiswissels adviseert heeft reinder genoeg wissels om het schaduwstation te bouwen
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Reinder,
Wat is jouw gedachte achter de dubbele kruisverbinding trouwens? volgens mij geven ze niet echt veel meerwaarde,
Persoonlijk vond ik de versie1 een prima uitgangspunt, je kunt met elke trein elk spoor in/uitrijden, en je kunt ten alle tijde op je depot komen doordat je vanaf elk spoor via die verbinding kunt oversteken, en niet via de hoofdbaan hoeft te rijden.
met de dubbelverbinding kun je welliswaar 2 treinen tegelijk laten in/uit rijden, maar als je daar dan net moet rangeren via de hoofdbaan, blokkeer je tenminste 1 of zelfs wel beide in/uitrijdend treinen, waardoor je er dus uiteindelijk meer last dan voordeel van hebt.
daarnaast oogt versie 1 ook nog eens een stuk rustiger. zeker omdat het gehele station natuurlijk geen mega groot station is, maar een station voor een kleine tot middelgroote stad. en om met de woorden van Jeroen boppart te spreken:
Less is More, zou ik eerder gaan voor de verbinding van versie 1
Mvg
Freddy
Wat is jouw gedachte achter de dubbele kruisverbinding trouwens? volgens mij geven ze niet echt veel meerwaarde,
Persoonlijk vond ik de versie1 een prima uitgangspunt, je kunt met elke trein elk spoor in/uitrijden, en je kunt ten alle tijde op je depot komen doordat je vanaf elk spoor via die verbinding kunt oversteken, en niet via de hoofdbaan hoeft te rijden.
met de dubbelverbinding kun je welliswaar 2 treinen tegelijk laten in/uit rijden, maar als je daar dan net moet rangeren via de hoofdbaan, blokkeer je tenminste 1 of zelfs wel beide in/uitrijdend treinen, waardoor je er dus uiteindelijk meer last dan voordeel van hebt.
daarnaast oogt versie 1 ook nog eens een stuk rustiger. zeker omdat het gehele station natuurlijk geen mega groot station is, maar een station voor een kleine tot middelgroote stad. en om met de woorden van Jeroen boppart te spreken:
Less is More, zou ik eerder gaan voor de verbinding van versie 1
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
mijn gedachte bij die wissels is dat de opstelsporen langer zouden zijn
Zodat ik met wat langere goederentreinen kan rijden.
tevens geeft het me ook de mogelijkheid om links los te kopelen van je trein.
En dan zonder het hoofdspoor op te gaan je naar de andere kant van je trein kan rijden
mvg
Reinder
Zodat ik met wat langere goederentreinen kan rijden.
tevens geeft het me ook de mogelijkheid om links los te kopelen van je trein.
En dan zonder het hoofdspoor op te gaan je naar de andere kant van je trein kan rijden
mvg
Reinder
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Reinder,
Om meer lengte te krijgen kun je beter rechts de 3weg wissel vervangen, door een gewone rechter wissel, en dan het laatste stukje bocht daarvoor, ondanks dat je dan weer doorgaand door de boog gaat, een wissel van maken, waarmee je dan de kruiswissel ook 1 verder die kant op legt en opstelsporen daarmee verlengt, je perron kan dan ook wat opschuiven, en heb je links meer ruimte voor dat extra kopspoortje.
Die wissel in de boog is daar niet zo erg omdat hij al gelijk aansluit aan een boog
tot morgen.
Mvg
Freddy
Om meer lengte te krijgen kun je beter rechts de 3weg wissel vervangen, door een gewone rechter wissel, en dan het laatste stukje bocht daarvoor, ondanks dat je dan weer doorgaand door de boog gaat, een wissel van maken, waarmee je dan de kruiswissel ook 1 verder die kant op legt en opstelsporen daarmee verlengt, je perron kan dan ook wat opschuiven, en heb je links meer ruimte voor dat extra kopspoortje.
Die wissel in de boog is daar niet zo erg omdat hij al gelijk aansluit aan een boog
tot morgen.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Hoi Reinder,
Ziet er leuk uit het baanplan, leuk station met een paar leuke wisselstraatjes. Echter viel mij iets op waar je na verloop van tijd zelf "last" van zal gaan hebben. En dat is dat er geen schaduwstation is waar je treinen "tijdelijk" uit het zicht kan onttrekken waardoor er meer vrijheid en ruimte ontstaat op de baan, met als gevolg dat je meer materieel op je baan kan laten rijden.
Is het mogelijk om aan de achterkant van de baan 7 centimeter te zakken en op een 2e verdieping op je baan (zeg maar -1) een opstelterrijn te maken?
Ziet er leuk uit het baanplan, leuk station met een paar leuke wisselstraatjes. Echter viel mij iets op waar je na verloop van tijd zelf "last" van zal gaan hebben. En dat is dat er geen schaduwstation is waar je treinen "tijdelijk" uit het zicht kan onttrekken waardoor er meer vrijheid en ruimte ontstaat op de baan, met als gevolg dat je meer materieel op je baan kan laten rijden.
Is het mogelijk om aan de achterkant van de baan 7 centimeter te zakken en op een 2e verdieping op je baan (zeg maar -1) een opstelterrijn te maken?
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
ik weet dat een schaduwstationn meer mogelijkheden biedt. Maar daar zijn ook kosten aan verbonden. En das voor mij teveel. En zoals ik al eerder aangaf ligt de scenery mij meer. Dan het rijden. Alhoewel dat ook erg leuk is. En een schaduwstation kost een boel geld. Het moet dan weer automatisch. En dat kost ook weer meer. En zoon groot budget heb ik niet.
mvg
Reinder
mvg
Reinder
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Hoezo moet een schaduwstation automatisch? Je kan dat toch ook gewoon via je systeem doen. Roep loc X op en haal die naar boven en klaar is kees.
Ik heb het misschien gemist, maar hoe bestuur je je baan nu? Analoog of digitaal?
Als je niet via de pc gaat rijden, zie ik het probleem niet zo. Je bent inderdaad wat geld kwijt voor rails en wissels, maar dar kun je ook verspreiden over de tijd heen. Dan laat je gewoon één van de tongen van de wissel los. Heb je weer een keer een verjaardag ofzo en je krijgt weer wat rails, dan breid je dat weer uit.
Maar goed, het is natuurlijk jouw keuze. Ik ben blij dat ik er uiteindelijk toch voor heb gekozen, want je kunt dan niet alleen je locs wegzetten, maar ook nog eens een ander tijdperk inzetten. Dat is niet bij mij zo, maar ik ken wel anderen die dat willen doen.
Mvg,
Martin
Ik heb het misschien gemist, maar hoe bestuur je je baan nu? Analoog of digitaal?
Als je niet via de pc gaat rijden, zie ik het probleem niet zo. Je bent inderdaad wat geld kwijt voor rails en wissels, maar dar kun je ook verspreiden over de tijd heen. Dan laat je gewoon één van de tongen van de wissel los. Heb je weer een keer een verjaardag ofzo en je krijgt weer wat rails, dan breid je dat weer uit.
Maar goed, het is natuurlijk jouw keuze. Ik ben blij dat ik er uiteindelijk toch voor heb gekozen, want je kunt dan niet alleen je locs wegzetten, maar ook nog eens een ander tijdperk inzetten. Dat is niet bij mij zo, maar ik ken wel anderen die dat willen doen.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Nou ik denk dat er in een schaduwstation ook wissels komen te liggen en dat die allemaal moeten worden aangedreven en een wisseldecoder moeten.
Dus ik begrijp reinder wel.
Greetz
Wesley
Dus ik begrijp reinder wel.
Greetz
Wesley
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Reinder,
Ik kan me je overwegingen helemaal voorstellen. Het is altijd een keuze en waar jij voorang aan wilt geven. Ik weet wel dat het meestal niet bij een eerste baan blijft en dat in de loop der tijd je ideeën een andere richting nemen naar aanleiding van vele ontwikkelingen zowel in elektronica als in je gedachten.
Succes
Ik kan me je overwegingen helemaal voorstellen. Het is altijd een keuze en waar jij voorang aan wilt geven. Ik weet wel dat het meestal niet bij een eerste baan blijft en dat in de loop der tijd je ideeën een andere richting nemen naar aanleiding van vele ontwikkelingen zowel in elektronica als in je gedachten.
Succes
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Reinder,
ook ik kan mij goed voorstellen dat je keuses moet maken en er dan liever eerst van af ziet, maar misschien is het een idee, nu je toch al een achterwandje hebt ingepland voor een eventueel toekomstig schaduwstation, om dan alvast 2 wissels daar te plaatsen, al of niet al met een aandrijving of later te plaatsen aandrijving, zodat je al wel de mogelijkheid er hebt liggen om dit later uit te kunnen bouwen naar een schaduwstation.
Dan kost het je nu alleen ff 2 extra wissels, zonder direct alle andere benodigde kosten van materiaal.
Mvg
Freddy
ook ik kan mij goed voorstellen dat je keuses moet maken en er dan liever eerst van af ziet, maar misschien is het een idee, nu je toch al een achterwandje hebt ingepland voor een eventueel toekomstig schaduwstation, om dan alvast 2 wissels daar te plaatsen, al of niet al met een aandrijving of later te plaatsen aandrijving, zodat je al wel de mogelijkheid er hebt liggen om dit later uit te kunnen bouwen naar een schaduwstation.
Dan kost het je nu alleen ff 2 extra wissels, zonder direct alle andere benodigde kosten van materiaal.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Martin
Ik rij digitaal ten eerste.
en jij zegt wel: je roept loc x op en klaar is kees. Maar als loc y naar beneden komt moet ik wel goed kunnen zien hoever die dan kan. En das erg lastig als ik steeds moet bukken om onder de tafel te kijken. En tevens is dat niet bevoordelijk voor mijn gezondhied.
Tevens ben ik gewoon gebonden aan me budget. Moet me auto en hypotheek ook gewoon betalen. En dat gaat voor en ik vind het landschap maken leuker. Met andere worden ik knutsel liever aan de baan. Dan dat ik een vermogen in de rails pomp. Want als het allemaal automatisch moet met decoders. Wordt dat een duurder grapje.
Das geen slecht idee omdat te doen Freddy.
mvg
Reinder
Ik rij digitaal ten eerste.
en jij zegt wel: je roept loc x op en klaar is kees. Maar als loc y naar beneden komt moet ik wel goed kunnen zien hoever die dan kan. En das erg lastig als ik steeds moet bukken om onder de tafel te kijken. En tevens is dat niet bevoordelijk voor mijn gezondhied.
Tevens ben ik gewoon gebonden aan me budget. Moet me auto en hypotheek ook gewoon betalen. En dat gaat voor en ik vind het landschap maken leuker. Met andere worden ik knutsel liever aan de baan. Dan dat ik een vermogen in de rails pomp. Want als het allemaal automatisch moet met decoders. Wordt dat een duurder grapje.
Das geen slecht idee omdat te doen Freddy.
mvg
Reinder
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Reinder,
Als je digitaal rijdt, zul je een schaduwstation inderdaad moeten beveiligen. Het is niet dat je nu zo veel duurder uit bent dan met analoog. Ik zou je willen adviseren om dan gewoon het plan van Freddy te volgen. Kun je altijd nog besluiten om een schaduwstation te maken zonder dat je rails moet loshalen.
Mvg,
Martin
Als je digitaal rijdt, zul je een schaduwstation inderdaad moeten beveiligen. Het is niet dat je nu zo veel duurder uit bent dan met analoog. Ik zou je willen adviseren om dan gewoon het plan van Freddy te volgen. Kun je altijd nog besluiten om een schaduwstation te maken zonder dat je rails moet loshalen.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Digitaal en Analoog kunnen prima naast elkaar bestaan. Zo houd je de kosten van het schaduwstation in de hand. Tevens kan je de goedkoopste rails gebruiken (Peco) omdat toch niemand het ziet. Ik zie heel veel mensen die maar met dat Profispul blijven werken op plekken dat niemand het ziet. Het enige dat ik dan dnk... iedere meter profi rail is weer een wisseltje bij Peco.
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
En zo heeft ieder gelukkig zijn eigen mening, wat maar goed is ook.
Want als ik dan mijn steentje mag bijdragen aan de laatste opmerking alhier genoemd,
dan zou ik zelfs alle profirommelrail de deur uit doen en gewoon direct voor de gehele baan over gaan naar het genoemde peco, en dan wel het peco code 55 assortiment, want het is niet alleen stukken goedkoper maar ook nog eens stukken mooier en waarheids getrouwer.
Mvg
Freddy
Want als ik dan mijn steentje mag bijdragen aan de laatste opmerking alhier genoemd,
dan zou ik zelfs alle profirommelrail de deur uit doen en gewoon direct voor de gehele baan over gaan naar het genoemde peco, en dan wel het peco code 55 assortiment, want het is niet alleen stukken goedkoper maar ook nog eens stukken mooier en waarheids getrouwer.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Mijn kleine maar fijne n-baan :D
Ja dat kan ja. maar dan kan ik net zo goed een kleine ho baan weer nemen. Blijf mooi bij fls-spoor dat werkt prima. Anders blijf ik aan het veranderen. Want loop al met het idee van een kopstation rond dus. Moet niet nog meer gekke dingen horen.
mvg
Reinder
mvg
Reinder