Het kan, andere oplossing is dat je een voorsein plaatst.
Ik heb een sein op de nevenbaan, net na een bocht, ik heb het gedeelte met borden geregeld. Een bord als voorsein (weinert) en met borden de remweg bepaald en maximaal snelheid verlaagt naar 40km/uur
Wat is dit een plaatje van een plaat!!!
Tja, het zicht op het sein. Na het sein moet de trein door een wissel en zal de snelheid niet erg hoog zijn. Je kan de toegestane snelheid ook verlagen door middel van een bord en de dienstdoende machinisten zullen daar niet voor de eerste keer komen en de situatie wel kennen.
ja, hij staat nu wel mooi, zelfs een machinist met beperkt zicht kan hem zien
Ik ben nu bezig met plaatsen van borden tbv het seinwezen, zoals in het echt. Dit sein wordt meestal met een bord aangekondigd.
Met vriendelijke groet, Mark
Dat station ziet er goed uit, de huizen heb je echt goed neer gezet.
Maar even terug komen op dat zijn, je kan het bord Ne2 / So3 - vorsignaltafel gebruiken.
Dit signal kan ook zonder voorsein (lichtbaken) gebruikt worden ivm aangeven van het hoofdsein.
@Reinier: ik was juist iets minder tevreden over de bomen voor die huisjes en zat er over te denken ze te laten kappen. Ze blokkeren het zicht erop net iets teveel. Maar aan de andere kant zorgen ze voor een mooie rustieke sfeer.
@Mark: dat bord is toch voor een voorsein?
@Steven: De bus past prima, want ik rijd hoofdzakelijk periode V/VI, kijk maar eens hier. Best veel moderne rommel. De 627 is periode V. De ET90 is een museumtrein.
Ik wist het ook niet, maar bij nebenbahnstrecken mag dit bord ook gebruikt worden zonder voorsignaal.
Ik gebruik ook in 2 situaties alleen het bord ipv bord + voorsignaal, op mijn enkelsporige baan om het hoofdseizoen aan te kondigen. dit is conform het signaalboek van de DB.
WimC schreef:...@Reinier: ik was juist iets minder tevreden over de bomen voor die huisjes en zat er over te denken ze te laten kappen. Ze blokkeren het zicht erop net iets teveel. Maar aan de andere kant zorgen ze voor een mooie rustieke sfeer....
Hallo Wim,
De bomen beperken het zicht inderdaad, maar ipv ze allemaal te kappen zou je er 2 of 3 kunnen laten staan. Dan houd je toch nog een beetje groen en rustieke sfeer, maar heb je ook beter zicht op de huizenrij.
Groet, Wim
WimC schreef:@Steven: De bus past prima, want ik rijd hoofdzakelijk periode V/VI, kijk maar eens hier. Best veel moderne rommel. De 627 is periode V. De ET90 is een museumtrein.
Ah OK, niks gezegd dan. Ik keek alleen naar deze ene foto.
Steven
Hier is mijn baan op het forum Hier is mijn vorige baan op het forum Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Wim, ik zou de bomen juist laten staan. Vind het juist heel natuurlijk overkomen zo. Ja het blokkeerd het zicht op de huizen. Maar is dat juist niet het doel van die bomen. Geeft juist een mooie doorkijk onder de bomen door richting de huizen.
Ik heb de basis uitvoering van minitrix lint nr 12585, ik heb de volgende rijeigenschap probleem, problemen met 2% stijgingspercentage, ivm op 1 draaistel aandrijving, lijkt de lint wel te slippen, herken jij dit probleem? Ik zoek hiervoor een oplossing.
Het stuurrijtuig dat achter de ET90 hangt, van welke fabrikant is die? Ik ken dit type stuurrijtuig in N alleen als silberling. Een gewone lijkt me ook wel wat.