Nu eens iets anders als modelbouw maar waar wel de zelfde technieken bij komen kijken.
Een tijd terug heb ik een Fanfare pet gekocht omdat ik ook wel eens iets anders wil dragen als een hoed. Het goudkleurige fanfare logo had ik er af gehaald maar ik hield een rood vlak over. Hier wilde ik weer iets op hebben maar wel iets wat bij mij past. Bijvoorkeur een muziek logo, iets van Hardstyle of evt. Frenchcore of Hardcore maar daar blijkt zeer weinig bruikbaar van te koop. Iets met trams kon ook nog wel mits het een tram of trams zijn waar ik wat mee heb.
Vorige week vond ik in eens een dasspeld van een BoGeStra KSW tram waarvan ik niet meer wist dat ik die had. Deze leende zich goed voor op mijn pet. het dasspeld gedeelte heb ik er af gehaald en de achterkant schoon geslepen zodat er op gesoldeerd kon worden. Daarna heb ik van Sommerfeld nr.119 0,8mm koperstaaf dubbele( dus 1,6x0,8mm dikke) pootjes gebogen en er aangesoldeerd. Dat ging eerst niet goed want mijn normale 30W soldeerbout heeft net te weinig vermogen. Darna m'n 75W soldeerdbout gepakt en dat ging wel goed maar de tram was inmiddels wel verkleurd. Gelukkig is dat niet echt storend dus kon ik heem gewoon op de pet plaatsen en de schuine lijnen van de pantograaf en de boven hoeken wagen wagen kast sluiten heel mooi aan bij de bovenrand van het rode vlak.
Uit de 2 muziek dingen die ik wel kon vinden heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt voor een
ketting met een Defqon logo als hangertje en deze heb ik besteld en die kreeg ik vandaag binnen. Bij dit hangertje heb ik eerst het oogje waarmee hij aan de ketting hing verwijderd. Daarna het zelfde gedaan als bij de dasspeld en dit keer gelijk de 75W soldeerbout gebruikt. Vooral door de dikte van het materiaal is de voorzijde niet verkleurd. Ook deze zit nu op z'n plek en samen ziet het er als volgt uit:
Groetjes Michiel