Een vraagje...
Ik heb een nieuwe Fleischmann loc (FL 735502). Deze heeft zo'n fijne decoder stekker aan de zijkant. Nu heb ik een Lokpilot V4.0 decoder, met draad en stekker maar ik krijg de decoder niet in mijn multimaus... Dus eerst dacht ik dat de decoder dood was. Andere decoder erin gedaan uit een andere loc, dan zou hij dus gewoon moeten rijden... Maar weer helemaal niets...
Zie ik iets over het hoofd? Of kan er alleen een Fleischmann decoder in?
Fleischmann loc werkt alleen met Fleischmann decoder?
-
Onderwerp starter - Berichten: 314
Re: Fleischmann loc werkt alleen met Fleischmann decoder?
Hoi,
Stekker al eens omgedraaid van de decoder. Mijn aanname is dat de loc wel analoog zijn plicht deed(rijden dus). Je zal er achter komen dat je teveel draad hebt aan je esu decoder, inkorten of inderdaad een fleischmann decoder of een kleine tran decoder
Stekker al eens omgedraaid van de decoder. Mijn aanname is dat de loc wel analoog zijn plicht deed(rijden dus). Je zal er achter komen dat je teveel draad hebt aan je esu decoder, inkorten of inderdaad een fleischmann decoder of een kleine tran decoder
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Jeroen,
check deze 2 foto's:
Je fout omschrijving zou wat helderder/exacter mogen zijn...
check deze 2 foto's:
Als ik dat overigens lees krijg ik het idee dat je je decoder in je multimaus probeert in te bouwen!maar ik krijg de decoder niet in mijn multimaus
Je fout omschrijving zou wat helderder/exacter mogen zijn...
-
Onderwerp starter - Berichten: 314
Hoort dat dan niet? Je decoder in je multimaus zetten??
Sorry, je hebt gelijk. Het programeren van de decoder lukt niet.
Ik zie geen foto's, alleen 2x het logo van 1zu160? Maar even de link gekopieert, en inderdaad ik heb dezelfde situatie, alleen nog niet geprobeerd om de decoder zelf op die manier in de loc op te bergen. Zal dat effect hebben op de installatie? Als dat zo is, helemaal top, dan is de oplossing wel heel simpel haha
Sorry, je hebt gelijk. Het programeren van de decoder lukt niet.
Ik zie geen foto's, alleen 2x het logo van 1zu160? Maar even de link gekopieert, en inderdaad ik heb dezelfde situatie, alleen nog niet geprobeerd om de decoder zelf op die manier in de loc op te bergen. Zal dat effect hebben op de installatie? Als dat zo is, helemaal top, dan is de oplossing wel heel simpel haha
Groet,
Jeroen
Jeroen
Oo ik zal wel niet mogen linken naar 1zu160 of je moet een account hebben. Maar goed de foto's heb je gezien. Wees er zeker van dat de stekker er op dezelfde manier in zit qua kleurtjes. En hoe die decoder ligt moet geen zak uitmaken.
Weet je zeker dat de lok niet op bovenleiding ingesteld is en heeft hij analoog wel goed gereden?
Wat lukt niet precies met programmeren?
Wat ik doe: ik heb in mn multimaus een standaard lok genaamd test aangemaakt met adres 3 en 128 rijstappen. Dus als ik een lok omgebouwd heb test ik die altijd op adres 3. Dan pas ga ik verder.
verder zou er niet zo veel aan de hand mogen zijn.
Weet je zeker dat de lok niet op bovenleiding ingesteld is en heeft hij analoog wel goed gereden?
Wat lukt niet precies met programmeren?
Wat ik doe: ik heb in mn multimaus een standaard lok genaamd test aangemaakt met adres 3 en 128 rijstappen. Dus als ik een lok omgebouwd heb test ik die altijd op adres 3. Dan pas ga ik verder.
verder zou er niet zo veel aan de hand mogen zijn.