Minidio Martinb 2010

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
martinb

Minidio Martinb 2010

Bericht door martinb »

Om wellicht wat anderen aan te zetten tot creativiteit wil ik bij deze graag periodiek wat delen over de bouw van mijn nieuwe minidiorama voor de 2010 wedstrijd van H@ns.

In tegenstelling tot het diorama van vorig jaar maak ik deze keer een meer convetioneel diorama. Wagonnetjes, lokje, boompjes en natuurlijk wat spoor. Dus deze keer alleen maar modelspoor gerelateerde materialen en niet weer een TFT of andere huishoudelijke materialen.

de bouw is inmiddels voorzichtig begonnen en na het kopen van wat goedkope modelspoortroep begint er een beetje beeld te ontstaat. Het is natuurlijk nog lang niet klaar, een compleet idee is er ook nog niet echt, en gelukkig hoeft dat ook nog lang niet. Het moet tenslotte wel een hobby blijven.

Wie doet er nog meer mee? Kom op! Leuk om te doen, nog tijd zat en veel zal het niet kosten. Een wagonnetje, lokje en wat afvalhout hebben we toch allemaal wel?

Bij deze alvast wel een eerste plaatje van de bouw van 1 van de kleinere onderdelen die erop gaat komen. Wat een gepruts in schaal N zeg! In de komende paar maanden plaats ik wel meer foto's zonder natuurlijk direct het geheel te verklappen.

Zoals je kunt zien moet er nog heel wat gebeuren....
Bijlagen
geen commentaar
geen commentaar
07032010005b.jpg (45.22 KiB) 2082 keer bekeken

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Onderwerp starter
martinb

Re: Minidio Martinb 2010

Bericht door martinb »

Vandaag bezig geweest met scenery gepriegel. Wat een "feest" om het op schaal te bouwen. Wat in de winkel te koop was blijkt helemaal niet echt op schaal te zijn. In H0 was ik er al wel bekend mee (huisjes in TT worden soms ook gewoon als H0 verkocht, wagons in 1:100 naast 1:87.... ), maar in onze schaal nog niet zo'n slechte ervaring mee gehad als deze. Dus dan maar zelf wat in elkaar geprutst, maar oh oh, wat viel dat toch weer tegen. Ala, al met al lijkt het op de foto toch nog redelijk gelukt: (ja ja, wel lekker een STEVIGE zoomlens inderdaad)
Bijlagen
olie tonnetje op schaal....wat een feest...not..
olie tonnetje op schaal....wat een feest...not..
olie.jpg (57.94 KiB) 1936 keer bekeken

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Plaats reactie