Hallo Ad & Jeroen,Ad_M schreef:Tamiya blijkt de hardste lak te zijn die je kan gebruikentraiNiac schreef:Hallo Jeroen,Jeroen schreef:Treinen moet je zeker weatheren! En als het goed gaat op je oude Roco-wagonnetje gewoon doorgaan. Oefening baart kunst. En ik spuit ze zeker met matte lak (Tamiya!)....anders zit je je weathering voor niks te doen én krijg je gore klauwen.
Tipje: na het weatheren absoluut de wielen schoonmaken van de wagon in kwestie. Anders weather je automatisch ook de bovenkant van de spoorstaaf, en dat werkt niet echt bevorderlijk voor de goeie treinenloop....
J.
bedankt voor de tip. Ik ga het binnenkort eens proberen. Waarom raad je Tamiya aan? Werkt Revell of een spuitbus uit de bouwmarkt niet goed?
Deze lak is zelfs te polijsten
Er zijn maar weinig blanke lakken waar je dat mee kan
Mvg,
Ad
Bedankt voor de tip. Hebben jullie toevallig een nummer voor me? De enige Tamiya blanke lak (voor plastic modelbouw) die ik kan vinden is TS-80, maar ik heb op de site van Modelbrouwers gelezen dat dat eigenlijk geen blanke lak is maar een matting agent (flat base), waarmee je glanslakken matter kunt maken. Maar of dat juist is ...?