In het begin zou ik de helft van de zolder voor een baan hebben. De baan zou uit twee lagen bestaan. Onderop een stationsemplacement en boven een landelijk deel met eventueel wat heuvels. Dus geen schaduwstation. Had het onderste deel al eens los uitgelegd en er wat huisjes bij geplaatst. Beetje rondrijden om naar extra opties te speuren en te ontdekken welke sporen onbereikbaar waren.
Maar toen mijn vrouw een paar maanden terug aangaf dat ik de hele zolder wel kon gebruiken, veranderde dat alles natuurlijk. In mijn hoofd heb ik wel een beeld van de baan, maar er is niks met Wintrack uitgewerkt behalve de spiraal en het schaduwstation. Omdat ik in het schaduwstation ook nog rond de spiraal kan rijden, was de bedoeling dat eerst in te richten, zodat er getreind kon worden.
Afgelopen zondag dan maar aan de slag gegaan. De spiraal werd 10 cm verhoogd, zodat onderkant spiraal en schaduwstation nu op 70 cm hoogte staan. Dan kan ik er ook mooi van achteren bij, want dan heb ik nog geen hinder van het schuine zolderdak. Het driedelige frame is zodanig ingericht dat de bovenbaan met ruwbouw voor alleen de sporen gemaakt kan worden, het schaduwstation hangt er eigenlijk als het ware in, met uiterst links een mangat. Daar maakt het schaduwstation namelijk een bocht van 180 graden. Deze week de platen nog definitief passend maken en dan rails los uitleggen en eerst even lekker rijden.
Een drietal foto's.
Het schaduwstation vanaf de achterkant (eigenlijk de zijkant) tot aan de ingang met uiterst rechts de spiraal. Lengte is 3.50 meter.

Het mangat vanaf de onderkant gezien.

Vooraanzicht, waarbij het bovenstuk van het middendeel is losgehaald, omdat de platen daar eerst in moeten. Het rechterdeel is al wel vastgemaakt met kruislingse verbindingen, alleen moeten die nog vastgezet worden. Voor het linkerdeel moet dat nog wel worden gemaakt.

Mvg,
Martin