Hoi Daniel, leuk: de eerste loc digitaliseren!

Je zou morgen kunnen proberen om de aankoop om te zetten naar de modernere en betere N45.

Behalve de al genoemde voordelen heeft deze ook extra uitgangen waarmee je bijvoorbeeld licht (led) kan schakelen. Dat zou je nog in een later stadium kunnen doen.
Toevallig heb ik dat met deze loc gedaan: deze heeft nu machineruimte-verlichting.

De Fleischmann 7380/BR151 is een prima loc: zesasser en lekker zwaar. Daardoor heeft 'ie -ondanks de driepolige motor zonder de tegenwoordig toegepaste vliegwielen- uitstekende rijeigenschappen (constructie stamt uit de 70-er jaren).
Tips:
* ga niet eerder ombouwen voordat de loc analoog (heel) goed rijdt. Rijproblemen los je zeker niet met een decoder op;
* verwijder alle componenten van de print. Ook de diodeplaatjes bij de lampen. Mijn ervaring is dat deze achteraf voor problemen zorgen. Persoonlijk sloop ik echt alles eraf en maak de print brandschoon. Dan heb je een goede basis en dat werkt het beste;
* met het uit elkaar halen, heb je meteen de gelegenheid het frame en mechanische delen (tandwielen etc.) lekker schoon te krijgen, desnoods laten weken in (niet mijn voorkeur) wasbenzine of alcohol (bio-ethanol bijvoorbeeld). Alle oude vetresten weg en een vers druppie olie of smeervet op de juiste plaatsen.
Vanwege het voorkomen van elektromagnetische storingen worden fabrikanten eraan gehouden dergelijke onzin in hun handleidingen te zetten. Daarom schrijft Kühn in de handleiding van de N025 om de ontstoring te laten zitten (feitelijk nog uit de tijd dat tv en radio via de ether ontvangen werd). Dat middel blijkt erger dan de kwaal en decoder-fabrikanten adviseren nu om alle ontstoorelektronica te verwijderen. Om vreemde kuren van digitaal voorbereide locs af-fabriek te voorkomen, moet dit niet zelden zelfs achteraf gebeuren; de condensator(-en) eruit (parallel over de motor heen) en de smoorspoelen vervangen door draagbruggen.
Laat ons weten hoe je projectje verloopt, met lekker veel beeld. Vinden we leuk. Succes!