Zoals eerder geschreven, moest er nog gekeken worden of alles wel past zoals bedacht.
Om alles passend te krijgen heb ik hier en daar nog de vijl in het chassis mogen zetten.
Zo had ik bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de diameter van de pizzasnijders, deze liepen dus aan.
Hieronder een klein fotoverslag.
Om te beginnen, haal je een kato 11-105 chassis helemaal uit mekaar. Hierbij opletten dat er niets verloren gaat.

De twee kleine tandwieltjes zitten, na wat gefriemel, op hun plaats.

Ook het grote tandwiel heeft zijn plaatsje gevonden.
Een derde hand had hierbij wel handig geweest, maar het is gelukt.

De stroomafnemers voor de aangedreven wielen zitten op hun plek.
Hierbij moeten de puntjes van de "aspotten" iets afgevijld worden, om goed in de daarvoor bestemde gaten te vallen.
Ook de ronde kant van het lipje moet ingekort worden, anders komt deze boven het chassis uit en past de voetplaat er niet over.

De assen zijn geplaatst.
Voor de loopas is een stroomafnemer doormidden geknipt naast het lipje. Ook hier moeten de puntjes afgevijld worden.

De stripjes om de stroomafnemers te verbinden, zijn gemaakt van de strips die in het donor onderstel zitten.
Deze zijn plat gedrukt en ingekort op 30mm. Daarna zijn ze in hun beugeltjes geplaatst.
Aan deze strips kunnen ook de draadjes naar de motor/decoder gesoldeerd worden.

Het wormpje kan eenvoudig van zijn asje gehaald worden, en moet daarna op de motoras gedrukt worden.
Een kleine poulietrekker is hierbij handig.
Daarna kan de motor geplaatst worden.
Het chassis is nu klaar.

De koppelingen en hun veertjes vinden hun plaats aan de onderkant van de voetplaat.

De voetplaat kan nu op het chassis geplaatst worden. Dit past precies.

Ook de huif past netjes op de voetplaat.

Zo te zien is er, boven de motor, nog plaats genoeg voor een decoder.
De huif is binnenin 9,6mm breed.

Ook het cabine interieur past op zijn plaats.

En even op een stukje rails, met mijn laatste aankoop.
Tot nu toe zijn er alleen onderdelen uit het kato chassis gebruikt.
Voor de verdere afbouw is er nog 0,3mm messing draad, voor de handrelingen en 0603 leds voor de verlichting.
Ook ga ik nog een paar stukjes lood onder de huif plaatsen, om het geheel wat te verzwaren.
Rijproeven zijn er nog niet gedaan, want ik moet de motor nog aansluiten.
Het model is
hier op shapeways te vinden.
https://www.shapeways.com/product/MRCX7 ... d=63520096
Voor ik het te koop heb aangeboden, heb ik eerst nog het ontwerp aangepast op de plaatsen waar ik materiaal moest wegnemen.
Ook is er om kromtrekken van de voetplaat te voorkomen, een versteviging aangebracht. Deze moet voor het bouwen verwijderd worden.
Hierdoor staat het weer op "first to try", maar dit zou geen problemen mogen geven.
Hopelijk is het bovenstaande een beetje duidelijk, en anders hoor ik het wel.
Groetjes: Robby