Hoe kan ik piccolo sceneryresten verwijderen. Rail en wissels die gebruikt zijn.
Groet Hans de Bruijn
piccolo sceneryresten verwijderen
piccolo sceneryresten verwijderen
z21, iPad, multimouse, sprog 3, iTrain, Fleischmann rails en wissels
Re: piccolo sceneryresten verwijderen
Raadsel van de week Hans? Sceneryresten als in verf? Groen strooisels? Balast? Of...? Een en ander is afhankelijk van de gebruikte lijm. Probeer het eens met een waterbadje of anders een alcoholbadje.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Het is ballast aan de zijkanten. De wissels ook in een waterbad?
z21, iPad, multimouse, sprog 3, iTrain, Fleischmann rails en wissels
Hans,hansman schreef:De wissels ook in een waterbad?
Niet doen. Dat water loopt in het wissel met grote kans op oxidatie. Neem een klein doekje, of een reepje watten, maak dat nat met water of alcohol of wasbenzine en leg dat een tijdje op de rand waar de ballast zit.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Inderdaad wat Ben zegt, watje met water er tegen aan leggen. Nachtje laten weken en dan zou het er zo af moeten komen. Eventueel plasticfolie over het watje tegen het uitdrogen.
Dit werkt alleen met normale houtlijm. Als een watervaste houtlijm-variant is gebruikt dan werkt dit niet.
Dit werkt alleen met normale houtlijm. Als een watervaste houtlijm-variant is gebruikt dan werkt dit niet.
Groeten,
Maarten
Maarten
... of gedenatureerd (niet oxiderend dus) water in een ultrasoon badje...